انواع یو پی اس و کاربرد آنها چیست؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

انواع یو پی اس و کاربرد آنها چیست؟


انواع یو پی اس چیست و چه کاربردهایی دارد همچنین تفاوت یو پی اس آفلاین، یو پی اس اینتراکتیو لاین و یو پی اس آنلاین چیست؟

یو پی اس ها از نظر ساختار و تکنولوژی متفاوت هستند.

انواع یو پی اس و مناطق استفاده از آنها چیست؟

الف- نوع یو پی اس (UPS) بسته به تکنولوژی فرآیند

از نظر تکنولوژی تولید، یو پی اس به دو دسته کلی یو پی اس آفلاین و یو پی اس آنلاین تقسیم می شود.

خط تعاملی (1

به بیان ساده، در این نوع یو پی اس تا زمانی که قطعی برق وجود نداشته باشد یا ولتاژ برق شهری در محدوده مشخص شده یو پی اس باشد، یو پی اس مستقیماً به خروجی دستگاه وصل می شود و فقط برای ایزوله و حذف نویز است. و نوسانات احتمالی را مدیریت کنید

در همین حالت، جریان شارژ از طریق شارژر دستگاه، باتری را در حالت استندبای شارژ نگه می‌دارد، بنابراین هر زمان که برق قطع شود یا صدای لرزش ورودی بیش از محدوده باشد، دستگاه را می‌توان در کمتر از 4 تا 5 میلی‌ثانیه با استفاده از آن روشن کرد. به طور خودکار به باتری سوئیچ می شود و برق از باتری تامین می شود.

در این حالت، هر زمان که برق AC به برق شهری وصل شود و شرایط استفاده عادی از آن وجود داشته باشد، یو پی اس به طور خودکار به برق شهری سوئیچ می شود و از آن تغذیه می کند.

در مدل آفلاین دو مدل یو پی اس داریم - یو پی اس های تعاملی High Line 2- یو پی اس شبه سینوسی. تفاوت آشکار این یو پی اس ها در شکل موج آنهاست که در ادامه توضیح داده شده است.

مزایای فناوری تعاملی مالیاتی

بازدهی بالا

قیمت پایین

اندازه کوچک

حفاظت کافی و تنظیم ولتاژ خوب

زمان باتری بالاتر

معایب توپولوژی تعاملی خط

تاخیر چند میلی ثانیه ای هنگام روشن کردن اینورتر

برخی از تداخل های الکترونیکی را به سرعت به مصرف کنندگان منتقل می کند و حساسیت کمتری به دستگاه های عفونی مانند تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی دارد.

آنلاین UP

یو پی اس های آنلاین به دو نوع تبدیل مضاعف و تبدیل دلتا تقسیم می شوند.

1- تکنولوژی تبدیل دوگانه

در این OPS اینورتر دستگاه همیشه روشن است و در صورت وجود برق، ولتاژ یکسو شده منبع تغذیه را به ولتاژ متناوب تبدیل می کند و در صورت قطع برق از ولتاژ باتری برای کارکرد خود استفاده می کند. . برق شهری فقط در مواقع اضطراری مانند خرابی اینورتر یا اضافه بار مزمن به بار متصل می شود.

این مدل از یو پی اس از توان 1 کیلو ولت تا حداکثر 500 کیلو ولت تولید می شود.

مزایای فناوری تبدیل دوگانه شرکت بهراد


امکان تولید در توان های بالا

مشخصات محصول نزدیک به ایده آل است

زمان تعویض صفر ثانیه است

حفاظت از بار کامل

معایب تکنولوژی تبدیل دوگانه

کارکرد مداوم قطعات باعث افت توان و کاهش طول عمر و کارایی مدار آنها می شود.

گران تر

شارژ و شارژ مجدد مداوم عمر باتری را کوتاه می کند.

2- تکنولوژی تبدیل دلتا

در فناوری تبدیل دلتا که در شکل زیر نشان داده شده است، فناوری کلی آن، تفاوت توان خروجی و برق شهری توسط یو پی اس ارائه می شود و نسبت به نوع تبدیل دوبل راندمان بالاتری دارد و برای دستگاه های پرقدرت استفاده می شود.

انواع یو پی اس بر اساس شکل موج خروجی

بسته به نوع ساخت، یو پی اس می تواند شکل موج پله ای یا شبه سینوسی و سینوسی ایجاد کند.

در قدیم شاید حدود 15 تا 20 سال پیش و صنعت یو پی اس پیشرفته نبود، این نوع یو پی اس با فرم موجی استفاده می شد اما مشکل اصلی آن کوچک بودن قسمت ورودی و عدم مناسب بودن شکل موج برای برق است. . . در هنگام قطع برق، شهر تصاویر گام به گام را روی مانیتور یا صفحه نمایش ارائه می دهد.

و به طور کلی برای استفاده از کامپیوتر و کسب و کار توصیه نمی شود. از این مکعب ها برای دوربین های داخلی و کرکره برقی استفاده می شود. این نوع یو پی اس ها در ظرفیت های بین 500 تا 2000 ولت و در مدل های باتری داخلی و خارجی موجود می باشند. یو پی اس های مدل LT200 از نوع شبه سینوسی هستند. این نوع یو پی اس ها پراکنده نیستند اما قیمت این نوع یو پی اس نسبتا کمتر است.

یک شکل موج سینوسی کامل

شکل موج سینوسی کامل از نظر شکل موج شبیه به شکل موج الکتریکی DC است، بنابراین برای همه دستگاه ها مناسب است و هارمونیک تولید نمی کند. شکل موج خروجی ایده آل برای یک یو پی اس سینوسی است و مانند شکل زیر است:

این ولتاژ متناوب است یعنی دامنه آن 50 بار مثبت و 50 بار در ثانیه منفی می شود. شکل موج UPS کمی با شکل موج ایده آل که به آن اعوجاج هارمونیک می گویند متفاوت است. هرچه اعوجاج هارمونیک خروجی یو پی اس کمتر باشد، ویژگی های آن بهتر است.

برای مثال یو پی اس مدل LT900II کمتر از 5 درصد هارمونیک دارد.

UP صنعتی

یو پی اس صنعتی تجهیزات حفاظت الکتریکی است که در صنعت و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها برای حفظ ثبات و پیشرفت فرآیندهای تولید و عملکرد صنعتی ضروری هستند. یو پی اس صنعتی با تامین برق پایدار و پشتیبانی در هنگام قطع و نوسانات برق از از دست رفتن اطلاعات، آسیب تجهیزات و اختلال در فعالیت های مهم جلوگیری می کند. یو پی اس های صنعتی با ظرفیت بالا کار می کنند و قابلیت تامین بارهای سنگین و تجهیزات صنعتی را دارند. یو پی اس صنعتی با استفاده از فناوری های پیشرفته و قطعات با کیفیت، پایداری و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهد. یو پی اس های صنعتی معمولا در محیط های متخاصم و سخت مانند دماهای بسیار بالا یا پایین، رطوبت بالا، ارتعاشات و ارتعاشات کار می کنند. UPS صنعتی از خرابی ها و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند و اجازه می دهد تا فعالیت ها با زمان پاسخگویی سریع به نوسانات و قطع برق ادامه یابد. در نتیجه، یو پی اس های صنعتی منبع تغذیه پایدار و پشتیبانی را در زمان قطع برق فراهم می کنند و به فعالیت های صنعتی اجازه می دهند تا ادامه داشته باشند و تلفات ناشی از قطع برق را به حداقل برسانند. با توجه به اهمیت صنعت و شرکت های بزرگ، استفاده از یو پی اس های صنعتی راهکاری اساسی و ضروری در زمینه حفاظت برق صنعتی محسوب می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.