سودآورترین شغل آرایشگری چیست؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

سودآورترین شغل آرایشگری چیست؟


امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، زیبایی و مراقبت از پوست و مو دیگر در جامعه عادی نیست. بسیاری از مردم در طول سال زمان و هزینه خود را صرف خدمات پوست و مو می کنند. به همین دلیل آرایشگری یکی از مفیدترین فعالیت هاست. با دوره های آموزشی در این زمینه می توان اصول اولیه این شغل را فرا گرفت. البته می توان گفت که آرایشگری یک فرآیند سریع است. یعنی با شرکت در دوره ها و گذراندن آموزش های لازم می توان درآمد کسب کرد. میزان درآمد یک آرایشگر به مهارت و توانایی های او بستگی دارد. در این مقاله موثرترین اقدامات در زمینه مراقبت از موی زنانه را ارائه خواهیم داد.

مدل موی زنانه شامل چه خدماتی است؟

آرایشگاه ها دارای مجوز از اتحادیه آرایشگران هستند و انواع تکنیک های زیبایی را انجام می دهند. خدمات زیر در آرایشگاه ارائه می شود:

موی کوتاه

کش مو

اکستنشن مو

رنگ مو

ویتامین های مو و کراتین

مزوتراپی

آرایش و گریم

اصلاح صورت و چشم

میکروپیگمنتیشن ابرو

لیفت ابرو و مژه و لمینت

اکستنشن مژه

پاکسازی صورت

نقاشی صورت

خدمات ناخن

اپیلاسیون

میکرونیدلینگ

موثرترین خطوط آرایشی


سودآورترین خدمات آرایشگری چیست؟

طبق آمار کسب و کار روزانه آرایشگاه ها، بیشترین سود را رنگ مو (بافته، هایلایت، امبر، بالیاژ)، کاشت ناخن، مراقبت و پاکسازی پوست، ویتامین ها و کراتینه مو، آرایش و نان می باشد. یکی از دلایل سودآوری رنگ مو این است که طیف سنی زیادی را پوشش می دهد. امروزه افراد از نوجوانی تا پیری به رنگ کردن مو مشغول هستند. برای مشاهده مشاغل آرایشگری در تهران به سایت شیپور مراجعه کنید. در متن زیر با هر یک از خدمات آرایشگری بیشتر آشنا می شویم.

موی کوتاه

موهای کوتاه یکی از محبوب ترین و دائمی ترین ترندها در سالن های زیبایی و آرایش است که معمولا افراد انجام می دهند. کوتاه کردن مو علاوه بر تغییر ظاهر شما، موخوره و شکستگی موهای شما را از بین می برد. برای آرایشگری حرفه ای، آرایشگران معمولا از قیچی، تیغ یا ماشین اصلاح استفاده می کنند.

سیگون مو

مو یکی از رایج ترین انواع مو است که طی آن موها با سنجاق یا گیره در پشت سر جمع می شوند و مدل های مختلفی دارد. برای انتخاب خوب مدل های بهاره بهتر است از قبل این مدل ها را در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید و مدلی را که دوست دارید پیدا کنید و از آرایشگر بخواهید که آن را روی موهایتان بمالد.

موهای بیشتر

اکستنشن مو موهایی هستند که برای افزایش عمق و حجم موهای طبیعی اضافه می شوند و انواع مختلفی دارند که با مشاوره و در نظر گرفتن نوع و جنس مو و هزینه انتخاب می شوند. این افزونه ها کاملا ایمن هستند و امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا به این کار روی آورده اند. دلیل اصلی اعتماد مردم به این کار پنهان کردن مشکلاتی مانند ریزش مو، تارهای نازک و ضعیف مو و حتی طاسی است.

اکستنشن ها به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. اکستنشن های طبیعی از موهای واقعی و طبیعی انسان ساخته می شوند و اکستنشن های مصنوعی در یک کارخانه تولید می شوند. از انواع اکستنشن می توان به موی سیمی، موی دوخته شده، موی منگنه، خطی و حرارتی بافی اشاره کرد.

رنگ مو

امروزه استفاده از رنگ مو در بین اکثر افراد جامعه رواج پیدا کرده است. ترکیب رنگ ها و دستیابی به رنگ موی خاص از جمله مهارت هایی است که فقط آرایشگران حرفه ای و با تجربه می توانند از عهده آن برآیند. از انواع مختلف رنگ مو می توان به مش، هایلایت، امبر، بالیاژ و سامبر اشاره کرد.

مش یعنی روشن کردن قسمتی از مو

هایلایت کردن موها که امروزه بسیار طرفدار دارد ایجاد سایه ای زیبا در پشت موها است که تغییر بسیار خوبی در چهره شما ایجاد می کند.

نور به این معنی است که مو سه برابر روشن تر از رنگ پایه است.

ترفند رنگ کردن مو با استفاده از روش ombre این است که ریشه مو باید تیره‌تر باشد و با بالا رفتن ساقه، رنگ مو روشن‌تر می‌شود.

بالایاژ یک تکنیک رنگ آمیزی رایگان و دستی مو است. Balayage یک کلمه فرانسوی است و به فایل حالت ایجاد شده در سبک سنتی اشاره دارد، به این معنی که فایل در این سبک استفاده نمی شود.

رنگ موی سامبره نسبت به امبره مدرن تر است و ترکیبی از امبره و بالیاژ است.

هور ویتامین و کراتین

ویتامین های مو به طور موقت فولیکول های آسیب دیده مو را بازسازی می کنند و رشد مو را حفظ می کنند. ویتامین ها همچنین مقاومت مو را در برابر آسیب های محیطی افزایش می دهند. کراتینه مو نیز درمانی با محصولات شیمیایی است که در آن موهای آسیب دیده به دلیل استفاده از محصولات و محصولات حاوی کراتینه ترمیم می شوند و موها برای مدت طولانی زیبا، نرم و براق می مانند. کراتینه مو انواع مختلفی دارد و موها می توانند با توجه به نوع و نیاز مو فرمول آن را انتخاب کنند.

در برخی از روش های کراتینه مو، زمانی که مو گرم می شود، فرمالدئید آزاد می کند که برای سلامتی مضر است. اما روش های جدید کراتینه مو بدون فرمالدئید. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین روی پیاز مویرگ اثر می‌کند و منافذ را با کراتین پر می‌کند، پروتئینی ضروری برای سلامت و استحکام مو. در نتیجه موها صاف، سالم و براق به نظر می رسند.

مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های مراقبت از پوست و زیبایی است و در دسته روش های تزریقی قرار می گیرد. به عبارت دیگر در این روش مواد خاصی با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می شود. این مواد خاص با مشکل شما تعیین می شود. در طول مزوتراپی، موادی که به صورت موضعی به پوست تزریق می‌شوند شامل عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها هستند. این روش که در سراسر جهان شناخته شده است می تواند به درمان خشکی پوست، چین و چروک های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند.

آرایش و گریم

میکاپ و میکاپ در واقع گران ترین و تخصصی ترین سرویس آرایشگاه های زنانه است. در آرایش، آرایشگر صورت را با رنگ ها تغییر می دهد. برای مثال از سایه چشم، مژه مصنوعی، رژگونه و رژ لب پررنگ و حجیم استفاده می کند. آرایش نیز به معنای تکنیک سایه روشن است و توجه را به زیبایی صورت جلب می کند که شامل آرایش چشم، فونداسیون، کانتورینگ و ... می شود.


اصلاح صورت و ابرو

یکی از مهم ترین و قدیمی ترین خدمات آرایشگاه زنانه که برای آن به آرایشگاه می رفتند اصلاح صورت و ابرو است. اصلاح ابرو با موچین و تیغ و اصلاح صورت با موم و چسب انجام می شود.

میکروپیگمنتیشن پلک ها

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی روشی نوآورانه در زمینه لوازم آرایشی است. این روش زیبایی به خانم ها این امکان را می دهد که فرم ابروها، لب ها و چشم های خود را بهبود بخشند. این فرآیند با افزودن رنگدانه به لایه دوم پوست انجام می شود. در این سرویس میزان موهای پشت و حالت طبیعی ابروها اهمیت زیادی دارد و آرایشگر سعی می کند به طور منظم و دقیق الگوی خاصی را روی ابروهای مشتری بکشد.

لیفت مژه و لیفت ابرو

لیفت و لمینت مژه و ابرو طبیعی ترین راه برای بازسازی موهای ابرو و مژه است. این خط مژه ها و ابروها را پرپشت تر و زیباتر می کند و تاثیر فوق العاده ای روی صورت می گذارد. سرمی که روی فولیکول های جدید مو زده می شود باعث رشد سریعتر آن ها شده و از مو در برابر اثرات منفی لوازم آرایشی، سرما، گرد و غبار و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. لمینت و لیفت مژه تکنیک هایی هستند که می توانید روی مژه های خود اعمال کنید تا آنها را ضخیم تر و خوش طعم تر نشان دهید. همچنین چشم ها با مژه های بلند و مشکی جذاب تر به نظر می رسند.

اکستنشن ابرو

اکستنشن مژه تارهای مو را مشابه موهای طبیعی کنار مژه پر می کند. این نخ های مصنوعی با افزودن یک لایه طبیعی به مژه ها، شکل و فرم چشم ها را تغییر می دهند. توجه داشته باشید که اکستنشن مژه با مژه مصنوعی بسیار متفاوت است. مژه های مصنوعی استفاده شده با ظاهر منحصر به فرد خود کاملاً قابل تشخیص هستند. اما وقتی اکستنشن مژه دارید، او به راحتی نمی تواند تشخیص دهد و تفاوت چندانی با مژه های خودتان ندارد.

خدمات ناخن

سرویس ناخن به زیبایی و تمیزی ناخن و انگشتان اشاره دارد. خدمات رایج مراقبت از ناخن عبارتند از مانیکور، پدیکور، ناخن های اکریلیک (مصنوعی)، ناخن های طرح دار و ترمیم ناخن. پدیکور به اصلاح ناخن های کوتاه اشاره دارد که زیبایی را بهبود می بخشد و از ایجاد عفونت در پاها جلوگیری می کند. مانیکور همچنین به مراقبت از ناخن اشاره دارد که شامل اعمال و از بین بردن پوست مرده اطراف ناخن می شود. ناخن مصنوعی، ناخن پودری و ناخن ژلی از انواع خدمات ناخن هستند.


پاکسازی پوست (صورت)

پزشکان تنها متخصصان پوست و مو نیستند که می توانند به مشکلات سلامتی و ظاهری شما کمک کنند. از خدمات پوست در سالن های زیبایی نیز می توان برای رفع لک، جوش، آکنه، چین و چروک و جوش های سرسیاه استفاده کرد. حمام روزانه پوست را عمیقا تمیز نمی کند. پاکسازی عمیق پوست، چربی، سموم و ناخالصی ها را از منافذ پوست پاک می کند. علاوه بر این، با پاکسازی عمیق، تمامی باکتری هایی که باعث مشکلات جدی پوستی می شوند، از بین می روند. لایه برداری عمیق فواید زیر را به پوست می دهد:

سلول های مرده پوست را از بین می برد.

منافذ پوست را کاملا تمیز می کند.

جذب کرم ها و سرم های درمانی و بهداشتی را آسان تر می کند.

باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

همچنین جوش های سر سیاه، سر سفید و سایر مشکلات پوستی را از بین می برد

تا حدودی از جوش و آکنه جلوگیری می کند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش از سوزن های مخصوص و کوچک استفاده می شود. نفوذ سوزن به پوست سطحی است. میکرونیدلینگ صورت به بستن منافذ باز پوست، کاهش چین و چروک کمک می کند و همچنین می تواند برای از بین بردن ترک های پوستی در دوران بارداری استفاده شود. میزان فشار وارد شده به پوست توسط سوزن های این روش کاملا مشخص است و خطری برای پوست ایجاد نمی کند. تعداد دفعات میکرونیدلینگ به نوع و شدت آسیب بستگی دارد و البته سن، نوع پوست و میزان آسیب بافتی نیز بر روند آن تأثیر می گذارد. اما بهترین انتخاب برای درمان آکنه، پسوریازیس یا اگزما میکرونیدلینگ است.


چگونه می توانم وارد دنیای آرایشگری شوم؟

حرفه آرایشگری را می توان به صورت تجربی با یک آرایشگر مجرب فرا گرفت. راه دیگر شرکت در دوره هایی است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود. پس از اتمام دوره با شرکت در آزمون و قبولی در آزمون می توانید مدرک معتبر فنی حرفه ای را دریافت کنید. راه دیگر ورود به آرایشگری در دبیرستان است. همچنین این رشته اخیرا در دانشگاه های علمی و کاربردی ارائه شده است. تفاوت دیپلم فنی حرفه ای با سایر مدارک در این است که این مدرک به زبان های 54 کشور خارجی قابل ترجمه است. آخرین راه برای یادگیری مهارت های آرایشگری، شرکت در دوره های آموزشی خصوصی است.


بیشترین حقوق مرتبط با آرایشگری چیست؟

پس از کسب مهارت در صنعت زیبایی، می توانید در مشاغل مختلف به فعالیت خود ادامه دهید. در زیر با برخی از مشاغل پرطرفدار و پردرآمد در صنعت آرایشگری آشنا می شویم.

1. فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با افزایش آرایشگاه ها افزایش یافته است. امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند. از این نظر، فروشندگان لوازم آرایشی نیز بازار بزرگی در سراسر جهان دارند. البته برای موفقیت در این شغل علاوه بر آشنایی با زیبایی و عملکرد، باید مهارت های فروش و بازاریابی را نیز بدانید. کیفیت محصولات و خدمات خوب، دوستانه، انصاف و غیره آنها اجزای ضروری حرفه فروش لوازم آرایشی هستند.

2. وبلاگ های زیبایی

احتمالا همه شما نام بلاگر زیبایی را شنیده اید. گفته می شود که وبلاگ نویس زیبایی یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیای آرایش مو است. رسالت یک وبلاگ نویس زیبایی تبلیغ و ترویج لوازم آرایشی است.

در واقع می توان گفت که میکاپ بلاگر کسی است که در زمینه گریم حرفی برای گفتن دارد. وبلاگ نویسان زیبایی مختلف معمولاً ارتباط خوبی با مردم دارند. تمرکز اصلی وبلاگ نویسان زیبایی در زمینه لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مو، بدن و هر چیزی که به سلامت و زیبایی مربوط می شود است. وبلاگ نویسان زیبایی اغلب برندهای محبوب آرایش را به مردم معرفی می کنند و صادقانه مزایا و معایب آنها را برای مخاطبان توضیح می دهند. امروزه وبلاگ نویسان از طریق شبکه جهانی اینستاگرام و یوتیوب کار می کنند.

3. سالن زیبایی

رایج ترین شغل در آرایشگاه، ارائه خدمات به مشتریان در آرایشگاه ها است. یکی از مزیت های این شغل این است که می توانید بدون باز کردن خودتان به صورت درصدی در فروشگاه دیگری کار کنید. و پس از دریافت بودجه لازم، یک سالن زیبایی مستقل افتتاح کنید. برای دیدن تبلیغات هد شات به تی پور مراجعه کنید.

4. آموزش و پرورش

و آخرین مرحله در یک مکان زیبا، یادگیری و آموزش است. اگر بخواهید می توانید مدرک معلمی کسب کنید و با آموزش دانش آموزان درآمد کسب کنید.

انواع خدمات آرایشی مفید


هزینه راه اندازی آرایشگاه

با توجه به گرانی وضعیت اجتماعی کنونی، حداقل 50 میلیون تومان برای سکونت یک سطح کوچک از موها نیاز است، البته قیمت اجاره خانه و آپارتمان را باید جداگانه در نظر گرفت. اما ساخت سالن های بزرگ و گران قیمت نیاز به سرمایه زیادی دارد. هزینه تجهیزات و دکوراسیون سالن حداقل 300 میلیون تومان خواهد بود. پس از گذشت پنج سال از تاریخ تاسیس، هزینه های اولیه با توجه به میزان درآمد جبران می شود. در مقاله کیفیت سالن می توانید با استانداردهای ایمنی و بهداشت سالن زیبایی آشنا شوید.


و در نهایت

در این مقاله سعی کردیم شما را با حرفه آرایشگری آشنا کنیم و سودآورترین مشاغل را به شما پیشنهاد دهیم. دوستان و هنرمندان با توجه به استعداد و مهارت خود، با استفاده از مواد ارائه شده شروع به یادگیری یکی از آرایشگاه ها کنید، از کار خود لذت ببرید و از این راه کسب درآمد کنید. برای ارائه خدمات می توانید مهارت های خود را به عنوان آگهی در آرایشگاه شیپور بیوتی و آرایشگاه ثبت کنید.

مشاهده متن کامل: https://diyarmirza.ir/1402/02/بهترین-آرایشگاه-سعادت-آباد-تهران/ 

۰ ۰

آموزشگاه آرایشگری زنانه و مردانه در تهران

در اینجا به معرفی 10 تا از بهترین آموزشگاه های آرایشگری زنانه و مردانه در تهران پرداخته ایم، توجه داشته باشید که لیست زیر حاصل تحقیق در زمینه آموزشگاه آرایشگری زنانه و مردانه صورت گرفته ، به این معنا نیست که دیگر آموزشگاه ها خوب نیستند ولی میتوان گفت این لیست با توجه به تحقیق ما بهترین ها بوده اند.

 آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران 

امیدواریم که بتوانید بهترین ها را جهت آموزش خود برگزینید ، چرا که کار را با چه مجموعه ای شروع می کنید ، خود بسیار مهم است و آینده شغلی شما وابسته به آن می باشد، توجه داشته باشید تمام مجموعه های زیر کاملا موجه بوده و زیر نظر سازمان فنی می باشند و مدارک معتبر ارائه می دهند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.