سیستم کنفرانس و مسائل پیرامون آن.

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

سیستم کنفرانس و مسائل پیرامون آن.


اتاق های کنفرانس یا جلسات همواره شاهد تبادل نظر بین مدیران و افراد سازمان ها و شرکت ها برای تصمیم گیری های سطح بالا هستند. بنابراین، طراحی و ساخت اتاق کنفرانس به طور موثر و با استفاده از تجهیزات با کیفیت بسیار مهم است. تجهیزات اتاق کنفرانس به طور کلی به سه قسمت تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی تقسیم می شوند. در عین حال به عنوان یک سیستم کنفرانس عمل می کند که شامل کنسول کنفرانس (بلندگوی کنفرانس)، کابل های برق و ارتباط است. به عنوان ویژگی اصلی تجهیزات صوتی در سالن، از اهمیت بیشتری نسبت به سایر تجهیزات برخوردار است. زیرا تمامی سخنان مخاطب توسط این سیستم دریافت و برای پخش به سیستم صوتی ارسال می شود. بنابراین سیستم مونتاژ را می توان مرکز تمامی تجهیزات در نظر گرفت.

چه زمانی به سیستم کنفرانس نیاز دارید؟ (با استفاده از سیستم کنفرانس)

شاید در نگاه اول به نظر برسد که کاربرد سیستم کنفرانس فقط برای دریافت، تقویت و بازتولید صدای سخنرانان است. این را می توان کاربرد اصلی سیستم دانست، اما تنها کاربرد آن نیست. یکی دیگر از زمینه های کاربردی برای سیستم های کنفرانس، مدیریت و سازماندهی جلسات است. به این ترتیب رئیس مجمع می تواند با استفاده از توانمندی های سامانه، سخنرانی حاضران را مدیریت کند. با این اختیارات، رئیس جمهور می تواند با نظارت بر قابلیت استفاده از سیستم کنفرانس و در نتیجه کنترل روند جلسات، از تداخل با سخنان دیگران جلوگیری کند. از جمله اینکه می‌توانید برای افرادی که از رهبر جلسه درخواست سخنرانی می‌کنند، ترتیب یا صف را تنظیم کنید.

با استفاده از سیستم های کنفرانس می توان جلسات را مستند کرد. با ادغام آن با سیستم ضبط ویدئو، علاوه بر صدا، می توان ویدئوی جلسات را ضبط و برای استفاده در آینده ذخیره کرد.

برخی از نمونه‌های سیستم‌های کنفرانس نیز عملکردهایی مانند رای‌گیری همزمان و ترجمه کاربر را ارائه می‌کنند. این مهارت ها جلسات را از ماهیت سنتی خود دور می کند و آنها را به فرآیندی مدرن و با کیفیت تبدیل می کند.

سیستم کنفرانس اتاق جلسه

اتاق کنفرانس

با توجه به آنچه قبلا در مورد سیستم کنفرانس و کاربرد آن ذکر شد. واضح است که در صورت عدم استفاده از این سیستم ها نمی توان انتظار داشت که بهترین استفاده را از اتاق جلسات داشته باشیم. در واقع با این سیستم می توان جلسات را به صورت حرفه ای و کارآمدتر برگزار کرد. این مقاله حتی سازمان‌ها و شرکت‌هایی را که مکان‌های ملاقات کوچکی دارند نیز به استفاده از این سیستم‌ها سوق داده است.

انواع سیستم های کنفرانس:

سیستم های کنفرانس را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: سیستم های آنالوگ و سیستم های دیجیتال. آنالوگ یک سیستم کنفرانس قدیمی است. این سیستم ها فقط قابلیت دریافت، تقویت و انتقال صدای گوینده را برای انتقال از طریق سیستم صوتی دارند. این به دلیل امکانات محدود سیستم های آنالوگ است. به همین دلیل است که امروزه به ندرت از آن استفاده می شود. تا بتوانند به تدریج جایگاهی به نمونه های دیجیتال بدهند سیستم های کنفرانس دیجیتال قابلیت های دیگری نیز دارند. علاوه بر قابلیت های فوق مهم ترین ویژگی ها عبارتند از:

هماهنگی با سیستم ضبط تصویر سالن:

همانطور که در بالا در مقاله سیستم Autotracking ذکر شد، در این حالت وقتی میکروفونی را باز می کنید، سیستم فیلمبرداری به سمت آن رفته و تصویر شخص پشت کنفرانس را گرفته و ذخیره می کند. این فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک و بدون هیچ گونه مداخله ای انجام می شود.

روند رای گیری:

گاهی اوقات سیستم های کنفرانس دیجیتال به کاربران این امکان را می دهند که در مورد موضوعات مختلف رای دهند. در این حالت، مخاطبان صدای خود را از طریق کنسول کنفرانسی که در مقابل خود دارند ضبط می کنند. به دلیل ماهیت دیجیتالی رای گیری، قابلیت اطمینان آن بسیار بالا است. علاوه بر این، در این حالت، سیستم عملکردهای مختلفی مانند احراز هویت کاربر، گزارش دهی، نمایش نتایج ...

ترجمه همزمان:

بسیاری از جلسات ممکن است افرادی داشته باشند که به زبان های مختلف صحبت می کنند. البته لازم است این افراد محتوای جلسه را درک کنند. این را می توان با یک سیستم ترجمه همزمان به دست آورد. این سیستم گاهی به صورت جداگانه در سالن ها موجود است. اما آنها ساخته شده اند و می توانند در برخی از سیستم های کنفرانس پیشرفته استفاده شوند. با این توانایی، درک مفاهیم زبان و شرکت در گفتمان بین المللی مانعی نخواهد داشت.

اجزای سیستم کنفرانس

سیستم کنترل مرکزی کیترینگ یا کنفرانس:

منبع تغذیه سیستم کنفرانس، منبع تغذیه مرکزی یا سیستم کنترل مرکزی یک نوع اساسی از سیستم کنفرانس است. همه میکروفون های کنفرانس به آن متصل هستند. میکروفون ها توسط این دستگاه کنترل می شوند و صدای آنها به سیستم صوتی سالن ارسال می شود. با برق مرکزی، می‌توانید کنسول‌های کنفرانس را شماره‌گذاری کنید، نحوه عملکرد هر میکروفون کنفرانس را تعریف کنید (از جمله حالت MAN، FIFO، فعال‌سازی صوتی)، محدودیت‌هایی را روی کنسول‌ها اعمال کنید، تنظیمات را اعمال کنید و اطلاعات لازم را در اختیار سیستم ضبط قرار دهید. ارسال فیلم و موارد دیگر. سایر عملکردها و تنظیمات منبع تغذیه مرکزی معمولاً به عنوان خروجی رک در اتاق کنترل نصب می شود.

کنسول کنفرانس ریاست کنفرانس را بر عهده خواهد داشت.

میکروفون کنفرانس ریاست جمهوری یا کنسول ریاست جمهوری همانطور که از نامش پیداست برای اداره جلسه است. این دستگاه علاوه بر ویژگی های رایج، دارای امکانات بیشتری نسبت به کنسول های شرکت کننده نیز می باشد. دلیلش این است که رئیس جلسه باید بتواند روان بودن جلسه را کنترل کند. بنابراین مدیر جلسه می تواند از طریق کنسول کنفرانس اقدامات مختلفی از جمله: صحبت کردن، خاموش کردن کنسول شرکت کننده، اجازه صحبت به شرکت کنندگان و ... را انجام دهد.

میکروفون کنفرانس شرکت کننده

فرستاده کنفرانس ریاست جمهوری

شرکت کنندگان در کنفرانس میکروفون:

کنسول‌های کنفرانس شرکت‌کننده معمولاً برای گنجاندن تعداد شرکت‌کنندگان در اتاق کنفرانس (به جز سخنرانان) نصب می‌شوند. این دستگاه ظرفیت کمتری نسبت به میکروفون کنفرانس ریاست جمهوری دارد. بنابراین هیچ راهی برای کنترل سایر قسمت های سیستم کنفرانس وجود ندارد.

کنسول کنفرانس

میکروفون کنفرانس شرکت کننده

کابل های ارتباطی:

برای اتصال کنسول کنفرانس به منبع تغذیه مرکزی از یک کابل ارتباطی استفاده می شود. این کابل ها در سایزهای مختلف توسط شرکت سازنده سیستم کنفرانس تولید می شوند. امروزه بیشتر کابل های ارتباطی کابل های CAT5E با کانکتور RJ45 هستند. این نوع کابل انتقال سریع و مطمئن را تضمین می کند.

کابل ارتباطی کنسول کنفرانس

اتصال کابل به کنسول کنفرانس

طراحی و ساختار میکروفون های مختلف کنفرانس (کنسول کنفرانس)

میکروفن های کنفرانس عموما دارای پایه ای هستند که دکمه ها، بلندگوها و نمایشگرها (بسته به مدل) روی آن قرار می گیرند و میکروفونی به نام میکروفن قلاب غازی دارند. یک بلندگو در کنسول صدای بلندگو را بدون تقویت به سایر شنوندگان داخل اتاق می فرستد. همچنین بر روی برخی از مدل ها نمایشگری برای نمایش اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ، زمان مکالمه سپری شده و باقیمانده، اطلاعات مربوط به سیستم رای گیری و ترجمه همزمان و مواردی از این دست تعبیه شده است. میکروفون های Gooseneck در طول های مختلف طراحی و تولید می شوند تا نیازهای کاربر را برآورده کنند.

با این حال، سازندگان مطرح، انواع دیگری از میکروفون های کنفرانس را با طراحی های متفاوت معرفی کرده اند. به عنوان مثال، سری کنسول های Qunita BirdDynamics مجهز به فناوری Revoluto هستند که میکروفون یقه غازی ندارند و میکروفون ها به صورت خطی در داخل بدنه نصب شده اند. مدل هایی نیز وجود دارند که در داخل دسته میز یا صندلی نصب می شوند، در صورت عدم استفاده در داخل میز مخفی (بسته) می شوند و یا ساختاری غیر یکپارچه دارند (قطعات مجزا).

سیستم کنفرانس بدون شلنگ فرلیچر

میکروفون کنفرانس قابل جدا شدن است

قبلی بعدی

۱۲۳۴۵

اتصالات بی سیم و سیمی:

سیستم کنفرانس بی سیم

سیستم کنفرانس بی سیم Birddynamic

سیستم های کنفرانس به دو نوع سیمی و بی سیم تقسیم می شوند. در سیستم سیمی همانطور که از نام آن پیداست، هر میکروفون کنفرانس از طریق سیم کشی به کنسول کنفرانس دیگری و در نهایت به سیستم کنترل مرکزی متصل می شود. این فرآیند نصب سخت تر از حالت هوا است زیرا به کابل کشی زیادی نیاز دارد.

در حالت بی سیم، اتصال کنسول به منبع تغذیه مبتنی بر شبکه بی سیم است، بنابراین در صورت نیاز در آینده، نصب و جابجایی کنسول آسان تر خواهد بود. کنسول های بی سیم دارای یک باتری داخلی هستند که پس از مدت زمان مشخصی استفاده باید با تجهیزات خاصی شارژ شود. شایان ذکر است که سیستم های بی سیم معمولا گران تر از مدل های سیمی هستند.

سازندگان سیستم صوتی کنفرانس از پروتکل های امنیتی سطح بالا برای مدل های بی سیم خود استفاده می کنند. برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سیستم برای اطمینان بیشتر، آنها همچنین تست های پیشرفته ایمنی محصول را انجام می دهند. با این حال، گاهی اوقات سازمان های نظامی یا مراکز اطلاعاتی در مورد شبکه بی سیم مطمئن نیستند و ترجیح می دهند از سیستم بی سیم استفاده کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.