فواید موسیقی برای روح، جسم و زندگی شما

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

فواید موسیقی برای روح، جسم و زندگی شما


آیا بهتر است به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید؟ اگر موسیقی به درستی انتخاب شود، می تواند بر پاسخ سیستم فیزیولوژیکی بدن تأثیر بگذارد و اضطراب و استرس را کاهش دهد. گوش دادن به موسیقی قبل از خواب می تواند به شما کمک کند راحت تر بخوابید. در بخش سلامت و تندرستی شما را با فواید گوش دادن به موسیقی آشنا می کنیم.

فواید روانی موسیقی

محرک های اصلی:

اگر در انجام کارهای روزانه خود احساس کسالت و تأخیر می کنید، به من اعتماد کنید، گوش دادن به آهنگ های پرانرژی احساس کسالت را از بین می برد و انگیزه ای عالی برای انجام کارهای روزانه شماست.

تقویت ایمنی

موسیقی حواس شما را در حین ورزش پرت می کند، بنابراین احساس نمی کنید مشغول کار هستید، به خصوص هنگام گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه تان، استقامت و استقامت شما افزایش می یابد.

بهبود کیفیت خواب:

موسیقی درمانی موثر برای مشکلات خواب است و با گوش دادن به موسیقی کلاسیک یا هر موسیقی که دوست دارید مشکلات خواب و بی خوابی شما را درمان می کند. بنابراین، اگر می خواهید خواب خوب و آرامی داشته باشید، قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

بهبود حافظه:

برخی از افراد احساس می کنند که گوش دادن به موسیقی مورد علاقه آنها در حین مطالعه می تواند حافظه آنها را بهبود بخشد، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند که موسیقی فقط یک حواس پرتی است. علیرغم قدرت یادآوری موسیقی، تأثیرات آن به شرایط شنونده بستگی دارد.

مناسب برای مدیتیشن:

ملاتونین که به عنوان هورمون خواب نیز شناخته می شود، هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. می توانید با گوش دادن به موسیقی مدیتیشن تولید ملاتونین را افزایش دهید. گوش دادن به موسیقی مدیتیشن یک راه موثر برای مبارزه با استرس است.

بهبود خلق و خو:

موسیقی قطعا بر روحیه افراد تأثیر می گذارد، اما نباید از اهمیت سبک موسیقی غافل شد. موسیقی می تواند خودآگاهی شما را بهبود بخشد و بر تنظیم خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. موسیقی کلاسیک و آرامش بخش بیشترین تاثیر مثبت را بر روحیه افراد دارد.

کاهش علائم افسردگی:

موسیقی افسردگی و اضطراب را در بیماران مبتلا به اختلالات عصبی مانند زوال عقل، سکته مغزی و پارکینسون کاهش می دهد. موسیقی درمانی برای بسیاری از بیماری ها و اختلالات روانی از جمله افسردگی بی خطر و بسیار موثر است.

فواید فیزیکی موسیقی

آرامش جسمانی:

پس از یک روز طولانی در محل کار، برای آرامش بیشتر به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید و از خوابی آرام لذت ببرید. آموزش موسیقی در عظیمیه

مسکن درد:

درد بر مغز انسان تأثیر می گذارد و موسیقی با کاهش اضطراب در مغز و در نتیجه تسکین درد عمل می کند. موسیقی در منحرف کردن حواس و کاهش سیگنال های درد قبل از رسیدن به مغز موثر است. شنوندگان موسیقی برای غلبه بر درد خود به اندکی دارو نیاز دارند.

بهبودی از بیماری:

از آنجایی که موسیقی اثرات درمانی دارد، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه شما در دوران نقاهت و پس از جراحی یا بیماری های جدی بسیار توصیه می شود. موسیقی یک داروی غیر تهاجمی است که باید به افرادی که قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرند داده شود، موسیقی می تواند در بیماران انگیزه ایجاد کند.

سلامت قلب:

برای درمان قلب می توان از موسیقی استفاده کرد. برخی از محققان دریافته اند که موسیقی زنده ضربان قلب را افزایش می دهد و هنگامی که موسیقی با سرعت کمتری پخش می شود، ضربان قلب کاهش می یابد.

کاهش فشار خون:

موسیقی می تواند با شادتر کردن شنونده آرامش بخش، جریان خون را افزایش دهد و بر فشار خون تأثیر بگذارد، بنابراین گوش دادن به موسیقی یکی از راه های کاهش فشار خون است.

از دست دادن اشتها:

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه رژیم دارید. به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود، موسیقی را به برنامه خود اضافه کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد که گوش دادن به موسیقی ملایم در حین غذا خوردن به کاهش اشتها کمک می کند. به دلیل موسیقی ملایم بر نحوه غذا خوردن شما تأثیر می گذارد. موسیقی محیط را آرام می کند. و آرامش فرد باعث می شود آهسته غذا بخورد. و پر بودن را درک کنید

تقویت کننده ایمنی:

موسیقی بر احساسات و هورمون های بدن تأثیر می گذارد. گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی به ایجاد احساسات مثبت کمک می کند و باعث ترشح هورمون های خاصی می شود که سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

مفید هنگام رانندگی:

هنگام رانندگی به موسیقی گوش دهید. رانندگی در برخی مواقع می تواند استرس زا باشد، به خصوص در زمان راه بندان که می توان با گوش دادن به موسیقی آن را کاهش داد.

پیشگیری از بیماری آلزایمر:

برخی مطالعات نشان می دهد که ریتم و ملودی موسیقی نقش مهمی در بهبود حافظه و یادآوری در بیماران آلزایمر دارد زیرا الگوی موسیقی برای مدت طولانی در مغز باقی می ماند.

بهبود اثرات سکته مغزی:

مطالعات اخیر تفاوتی را در مرحله بهبودی بیماران سکته مغزی که به طور منظم به موسیقی گوش می دهند و آنهایی که گوش نمی دهند، نشان داده است. بیماران سکته مغزی که به طور منظم به موسیقی گوش می دهند سریعتر از گروه دیگر بهبود می یابند.

کاهش سردرد و میگرن: آموزش موسیقی ویولا

سردرد و میگرن ناشی از استرس روزانه است و گوش دادن به موسیقی ملایم باعث آرامش افراد می شود و در کاهش دردهای ناشی از سردرد و میگرن مفید است.

حفظ سلامت مغز در سنین بالا:

از نظر علمی ثابت شده است که گوش دادن به موسیقی در سنین بالا یک تمرین مغزی است که به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.