وردپرس چیست؟ چگونه با وردپرس یک وب سایت بسازیم

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

وردپرس چیست؟ چگونه با وردپرس یک وب سایت بسازیم


شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟ کاربرد وردپرس چیست و چرا بهتر است از وردپرس برای ایجاد وب سایت استفاده کنیم. در این مقاله به طور کامل به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

اکثر افرادی که قصد طراحی وب سایت را دارند یا تازه وارد دنیای طراحی وب شده اند و می خواهند این مهارت را بیاموزند احتمالاً نام وردپرس را شنیده اند. وردپرس تعاریف زیادی دارد اما به زبان ساده وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای وب است که به شما این امکان را می دهد تا با هزینه بسیار کم و در زمان کوتاه وب سایت خود را ایجاد کنید.

خوشبختانه امروزه کسی نیست که از مزایای داشتن یک وب سایت برای تبلیغ یا راه اندازی کسب و کار خود نداند. بسیاری از ما می دانیم که می توانیم با گسترش کسب و کار خود و یا با ساختن یک وب سایت درآمد زیادی به دست آوریم، اما همیشه از قیمت و هزینه نصب هراس داریم. در هر وب سایتی، خوشبختانه با وجود در دسترس بودن سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس. این میتواند انجام شود.

وردپرس چیست؟

سیستم های مدیریت محتوای زیادی برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد که برخی از آنها نسبت به سایرین برتری دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که از قالب ها و پوسته های زیادی تشکیل شده است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد، می توانید از این سیستم استفاده کنید. شما می توانید وب سایت خود را بدون دانش برنامه نویسی ایجاد کنید.

دو راه برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد که می توانید به دلخواه از آن استفاده کنید. راه اول از طریق سیستم مدیریت محتوا (CMS) و راه دوم از طریق طراحی و برنامه نویسی است.

یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS

همانطور که قبلا ذکر شد، وب سایت های مدیریتی به دو نوع تقسیم می شوند: یکی وب سایت های استاتیک و دیگری وب سایت های پویا یا پویا. وب سایت های ایستا معمولاً با استفاده از HTML و CSS ایجاد می شوند و ساخت آنها ارزان تر از وب سایت های پویا است. برای یادگیری تفاوت بین وب سایت های استاتیک و پویا، این ویدیو را تماشا کنید.

برای اجرای وب سایت خود می توانید وب سایت خود را با نرم افزارهای دیگر اجرا کنید. در علم طراحی و پیکربندی وب سایت باید کدهای پیاده سازی وب سایت را بنویسید. به عنوان مثال، برای قرار دادن یک تصویر در یک صفحه وب به صورت HTML، باید کد src img را در کد آن صفحه وارد کنید.

سایت هایی که با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ایجاد می شوند، واقعا سایت های پویا هستند اگر در زمینه طراحی وب مبتدی هستید و قصد دارید یک وب سایت ایجاد کنید، به شما توصیه می کنیم از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید زیرا طراحی و برنامه نویسی وب بسیار وقت گیر و پرهزینه است.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک سیستم نرم افزاری مدیریت محتوای وب است که می توانید از آن برای مدیریت محتوای وب سایت خود (متن، ویدئو، تصاویر و هر چیز دیگری) استفاده کنید.

با استفاده از این CMS می توانید بدون هیچ دانش برنامه نویسی یک وب سایت از صفر تا صد راه اندازی کنید، محتوا را به وب سایت خود اضافه کنید و بدون نیاز به تغییر کد وب سایت خود به راحتی محتوا را مدیریت کنید.

ویژگی های CMS شامل ویرایش آسان و سریع محتوا، ویرایش قدرتمند صفحه وب سایت، دسته بندی محتوا، صرفه جویی در زمان، پشتیبانی قابل اعتماد و سفارشی سازی است. سیستم های مدیریت محتوای محبوب شامل وردپرس، جوملا، دروپال است.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا

هزینه کم یکی از ویژگی های عالی هر سیستم مدیریت محتوا است. به عنوان مثال، سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال رایگان و متن باز هستند و تنها هزینه آنها افزونه ها یا افزونه هایی است که باید برای افزودن قابلیت به وب سایت خود خریداری کنید.

سهولت استفاده سیستم مدیریت محتوا یکی از مزایای آن است، بنابراین شما می توانید به راحتی وب سایت خود را بدون هیچ گونه مهارت برنامه نویسی به روز کنید.

سفارشی سازی وب سایت یکی از مزایای دیگر CMS است که به افراد تازه کار نیز اجازه می دهد تا وب سایت خود را مطابق با سلیقه خود طراحی کنند.

این باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود زیرا هیچ هزینه ای برای برنامه نویسی و کدنویسی صرف نمی شود.

یک CMS به مدیران سایت اجازه می دهد تا سطوح دسترسی کاربران را مدیریت کرده و محیط کاربری خود را مدیریت کنند.

انعطاف پذیری بسیار بالا

یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است. این سیستم مدیریت محتوا بر استانداردهای وب، زیبایی شناسی وب سایت و توسعه و تکامل وب سایت تمرکز دارد. یکی از کاربردهای مهم سیستم مدیریت محتوا (cms) را می توان ایجاد و راه اندازی وب سایت های مختلف دانست.

مدیریت وب سایت بدون پنل مدیریت محتوا

خوشبختانه منابع فارسی مانند میهن وردپرس وجود دارد. آنچه با کار در سیستم مدیریت محتوا «وردپرس» این فرصت را به شما می دهد این است که با دریافت آموزش در این زمینه می توانید سایت های قوی ایجاد کنید.

اما با توجه به اینکه این سایت ها پنل مدیریتی یا نرم افزار مدیریتی مانند وردپرس ندارند برای ایجاد کوچکترین تغییرات در سایت خود باید به یک طراح وب مراجعه کنید تا تغییرات را برای شما پیاده کند که زمان بر است. و همچنین گران است.

این کار با برنامه های دیگری مانند Adobe Dreamweaver یا Frontpage انجام می شود. اما برای مدیران کسب و کار یا کارآفرینان، پرداختن به این کدها و برنامه ها جالب نیست و یا بدتر از آن، طراحی و ایجاد صفحه ای خاص برای درج مقالات یا محصولات یا اطلاعات جدید غیرممکن است. اینگونه بود که cms یا سیستم های مدیریت محتوا وارد عرصه وب شدند.

هزینه سیستم های مدیریت اطلاعات

یکی از مشکلاتی که در گذشته افراد کمتری را از داشتن وب سایت باز می داشت، هزینه بالای طراحی وب سایت بود. امروزه با در دسترس بودن سیستم های مدیریت محتوا، دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. اکثر سیستم های مدیریت محتوا رایگان هستند و برای استفاده از آنها نیازی به صرف هزینه نیست. سیستم های مدیریت محتوا نرم افزارهای مبتنی بر وب هستند که با کمک آن ها می توانید محتوای سایت خود را مدیریت، به روز رسانی و بازیابی کنید.

سیستم های مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک سایت ایجاد کنید و بسته به نیاز و عملکرد سایت خود، با سرعت و هزینه کمتری امکانات و امکانات مختلف را اضافه کنید. در واقع یکی از مهمترین مزایای سیستم تولید محتوا، انعطاف پذیری آن در تمرکز بر نیازهای مخاطبان شماست.

در CMS، اطلاعات از پایگاه داده خوانده می شود و با اجرای کدها و تجزیه و تحلیل اطلاعات در عرض چند صدم ثانیه، آن اطلاعات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

چرا از وردپرس استفاده می کنید؟

چرا وردپرس؟

چرا وردپرس؟

زیرا بدون برنامه نویسی یا دانش خاصی می توانید از این سیستم برای شخصی سازی وب سایت خود استفاده کنید. شما همچنین این فرصت را دارید که در مدت زمان بسیار کوتاهی نحوه استفاده از این سیستم را یاد بگیرید زیرا استفاده از این سیستم بسیار آسان است. همچنین با استفاده از وردپرس دیگر نیازی به استخدام فردی برای نگهداری سایت خود نخواهید داشت و خودتان می توانید سایت خود را مدیریت کنید (در صورت لزوم می توانید از دوره های آموزشی وردپرس میهن گردآوری شده در این زمینه بهره مند شوید).

اگر می خواهید برنامه نویسی وب و طراحی وب را یاد بگیرید، باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. بنابراین با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا قادر به راه اندازی وب سایت های پویا با حداقل هزینه و زمان خواهید بود.

اما چرا وردپرس؟ وردپرس بهترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و از همه بهتر، البته وردپرس رایگان است. این سیستم مدیریت محتوا توسط سایت های بزرگی مانند فیس بوک و CNN استفاده می شود.

دلیل محبوبیت وردپرس چیست؟

وردپرس به دلایلی مانند رایگان، طراحی بسیار راحت و آسان، جعبه ابزار قدرتمند، انعطاف پذیری بالا، به روز رسانی مداوم، بدون نیاز به کدنویسی بسیار محبوب و محبوب است، بنابراین بیش از 60 میلیون وب سایت با وردپرس طراحی شده است.

سیستم تحریریه وردپرس

تا اینجا در این مقاله از ژاکت کمی با وردپرس آشنا شدیم، حالا باید به طور دقیق تری توضیح دهیم. در واقع وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای باز (CMS) در وب و رایگان است که با این نرم افزار مدیریت محتوا می توانید به راحتی محتوا و محتوای سایت خود را مدیریت کنید.

ما می توانیم انواع مختلفی از وب سایت ها را با استفاده از وردپرس ایجاد کنیم.  افزونه وردپرس شامل بسیاری از تم ها و قالب های وردپرس و همچنین افزونه های وردپرس است که به شما کمک می کند بخش های مختلفی را به وب سایت خود اضافه کنید.

شما می توانید از وردپرس برای ایجاد یک وب سایت بدون مهارت برنامه نویسی یا کمک برنامه نویس استفاده کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) همه منظوره و همه منظوره در وب است که به زبان PHP برنامه ریزی شده و توسط پایگاه داده Mysql پشتیبانی می شود. می توانید از آن برای راه اندازی یک وبلاگ، شخصی، فروشگاهی، تجاری یا هر نوع سایت دیگری استفاده کنید.

وردپرس یک نرم افزار ارسال محتوای متن باز است که بر سادگی کار، سرعت و تجربه کاربری عالی تمرکز دارد. وردپرس با یک جامعه منبع باز فعال و پرشور شروع به کار کرد و می تواند به شما در ایجاد وب سایت های عالی کمک کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.