11 روش اثبات شده برای بهبود سواد مالی در کودکان

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

11 روش اثبات شده برای بهبود سواد مالی در کودکان


آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا دو پسر عمویی که در شرایط مالی یکسان بزرگ شده اند، در کودکی و بزرگسالی وضعیت مالی متفاوتی دارند؟ چرا برخی از افراد شروع به کسب درآمد از آنها می کنند، در حالی که برخی دیگر از نظر درآمد حتی در پایان ده سال زندگی خود موقعیت ضعیفی دارند؟ اگر این سوالات شماست، اجازه دهید به شما بگویم که سواد مالی کودکان تاثیر زیادی بر زندگی مالی آینده آنها دارد.گوینده رادیو در واقع، بخش بزرگی از موفقیت ما به عنوان مردم به ارزش ها و چگونگی توسعه مهارت های مالی خود در سنین جوانی مربوط می شود.

هوش مالی چیست؟ منظور از هوش مالی کودکان چیست؟

هوش مالی چیست؟ سواد مالی برای کودکان به چه معناست؟

در مقاله هوش مالی چیست؟ ما این مفهوم را به تفصیل مورد بحث قرار داده ایم. اما به طور خلاصه، هوش مالی یا IQ مالی به هوش تجاری یا توانایی تصمیم گیری تجاری برای محافظت و رشد ثروت فرد اشاره دارد. در واقع، فردی که هوش مالی بالایی دارد، در طول یک بحران مالی تمایل دارد تصمیمات با کیفیت بالاتری نسبت به دیگران بگیرد. در شرایط نامناسب اقتصادی؛ سرمایه گذاری در زمان خرید و غیره

اهمیت تقویت هوش مالی کودکان چیست؟

واضح است که مسائل مالی در دنیای امروز مهم است اکثر مشکلات را می توان با پول حل کرد مسائل مالی و آینده فرزندان از مهم ترین دغدغه های همه والدین است

از سوی دیگر هیچ پدر و مادری نمی تواند مادام العمر در کنار فرزند خود بماند. به همین دلایل است که تقویت هوش مالی در کودکان مهم است. اگر کودک درک و مدیریت امور مالی را در اوایل زندگی بیاموزد، در طول زندگی خود و در موقعیت های مختلف موفق خواهد شد. برای تقویت و افزایش هوش مالی کودکان عوامل مهمی وجود دارد که در این مقاله سعی می کنیم به آنها بپردازیم.

چگونه می توان درک مالی کودکان را تقویت کرد؟

مدت زیادی از استفاده از واژه هوش مالی در دنیا نمی گذرد. بنابراین نمی توانیم بگوییم هرکسی که امروز تصمیمات مالی خوبی می گیرد به این دلیل است که والدینشان هوش مالی را به آنها آموزش داده اند. بنابراین چگونه برخی از بچه ها به سطوح بالایی از سواد مالی دست می یابند و این دانش را تا بزرگسالی با خود حمل می کنند؟

در اینجا می توانیم نظریه روانشناسی زیر را مشاهده کنیم. همه افراد در زندگی شما یا مانند والدین شما رفتار می کنند یا کاملا برعکس.

بنابراین می توان گفت بسیاری از افراد با هوش مالی بالا در واقع در خانواده هایی با هوش مالی بالا بزرگ می شوند و اغلب رفتار آنها الگوی رفتار والدینشان است.

تا اینجا فهمیدیم که هوش مالی کودکان تنها از طریق آموزش ابتدایی رشد نمی کند. و برخی از بچه ها به اندازه کافی خوش شانس هستند که این هوش را بطور خودکار از والدین خود یاد می گیرند. البته تا حدودی به دلیل یادگیری غیر اصولی و برنامه ریزی نشده، خود بچه ها از نظر مالی متضرر خواهند شد.

پس بهترین راه حل چیست؟ 2 بهترین راه برای افزایش هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی وجود دارد:

اول از همه باید از نظر مالی هوشمند باشیم تا بچه ها از ما الگو بگیرند و تصمیمات مالی درستی بگیرند.

دوم، توانایی آموزش هوش مالی به کودکان به روشی اساسی.

در مرحله بعد، چندین راه حل را به شما نشان خواهم داد که می توانید از آنها برای تقویت هوش مالی فرزندانتان به روشی اساسی استفاده کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.