لمینت بدون دندان قروچه برای چه کسانی مناسب است؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

لمینت بدون دندان قروچه برای چه کسانی مناسب است؟


به گفته بیمارانی که با استفاده از روشی مطمئن خواهان لبخندی زیباتر هستند، لمینت برش نخورده می تواند روش مناسبی باشد. لمینت های کم برش یا بدون برش جایگزین خوبی برای چسب یا روکش های سنتی هستند. با این حال، روکش های بسیار کوچک یا برش نخورده برای همه مناسب نیستند.


مقایسه لمینت سنتی و لمینت تراش نخورده

روکش ها گزینه ای محبوب برای افرادی است که می خواهند دندان های کج یا از دست رفته خود را تعمیر یا بپوشانند. روکش ها راه حلی ساده برای اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ و عیوب جزئی دندان ها برای زیباتر شدن آن ها هستند. این روکش های نازک را می توان در امتداد سطح دندان قرار داد و عیب را پوشاند تا لبخندی زیبا و چشم نواز ایجاد کند. معمولاً به هشت دندان جلو متصل می شود.

بسته به نوع پوشش انتخابی، تقریباً پنج تا هفت سال طول می کشد و می توان از آن برای جایگزینی چندین گزینه استفاده کرد. در اینجا، ما در مورد انواع مختلف جایگزین های رنگی و چگونگی کمک به شما در دستیابی به لبخندی زیبا و سالم صحبت می کنیم.


کاورهای سفارشی

روکش‌های سنتی معمولاً از سرامیک ساخته می‌شوند و به‌طور دائم به دندان متصل می‌شوند و برای اطمینان از تناسب مناسب، آماده‌سازی دقیقی می‌شوند. هنگامی که نصب می‌شوند، کمی مقعدی هستند، حدود 0.5. به .7. ضخامت آن باید 1 میلی متر یا دو برابر یک تکه تخم مرغ باشد

برای این روش بیمار باید یک لایه دندان سالم داشته باشد، اگر لایه دندان از حد معمول کوچکتر باشد، احتمال از دست دادن دندان افزایش می یابد. اصلاح برای این روش ضروری است زیرا روکش ها دائمی هستند. با این حال، روکش های سنتی می توانند دندان های آسیب دیده، ترک خورده یا تغییر رنگ داده را به دندان هایی زیبا و متقارن تبدیل کنند.


لمینت های برش نخورده

لمینت بدون برش بدون عوارض جانبی دائمی عمل می کند. لمینت های برش نخورده بر خلاف روکش های سنتی نیازی به برش مینای دندان سالم و نصب آن بر روی دندان ندارند و ظاهری دلپذیر ایجاد می کنند. لمینت های برش نخورده برای بیمارانی که نمی توانند ونیر کامپوزیت را انتخاب کنند و نمی خواهند مینای دندان را برش دهند ایده آل است.

برای بزرگسالان و افراد مسن با دندان‌های کوچک که دندان‌هایشان کمی تغییر رنگ یا ساییده شده است، انتخاب خوبی است. دندانپزشک شما می تواند هر زمان که بخواهید این روکش ها را از بین ببرد و برای استفاده از آنها نیازی به بی حسی موضعی نیست. اما اگر دندان های حساسی دارید، مقدار کمی از خمیر دندان استفاده می شود.


کدام پوشش برای من مناسب است؟

کسانی که برای ونیر به دندانپزشک مراجعه می کنند متوجه خواهند شد که هر دو گزینه لبخندی زیبا و جذاب ایجاد می کنند. روکش های سنتی راه حلی دائمی و ماندگار برای دندان ها ارائه می دهند، در حالی که روکش های برش نخورده را می توان بلافاصله در صورت نیاز برداشت.

با این حال، کفپوش‌های چوبی سنتی ارزان‌تر از کفپوش‌های بدون تزئین هستند و با مراقبت و نگهداری مداوم، می‌توان به نتایج طولانی‌مدت دست یافت. بسته به قضاوت دندانپزشک کدام گزینه در اصلاح مشکل دندان موثرتر است انتخاب می شود.


لمینت برای چه کسانی مناسب است؟

روکش‌های چینی راه‌حلی ایده‌آل برای بسیاری از مشکلات اصلاح لبخند هستند، اما دندانپزشکان زیبایی پیشرفته قبول دارند که همه بیماران از لمینت تک برش سود نخواهند برد. استفاده از روکش بدون آماده سازی، دستیابی به لبخند مورد نظرتان را تقریبا غیرممکن می کند

روکش ها ساختار دندان را افزایش می دهند - روکش هایی با ضخامت 0.3 میلی متر مقداری طول به دندان های شما می بخشند. لمینت های برش نخورده به جز اینکه دندان های کوچکی ندارید، لبخند شما را کمی برجسته تر یا کمی زیباتر نشان می دهد.

لکه های دندان - اگر دندان کج باشد، بخشی از آن بیرون می زند. دندانپزشک زیبایی باید دندان را مرتب کند تا پس از چسباندن تاج به دندان نتیجه زیبایی به دست آورد. بدون آماده سازی دندان، تاج بیشتر به دندان می چسبد.

فاصله بین تاج و دندان - در بیشتر موارد، اگر دندان آماده نشده باشد، پس از قرار دادن تاج توسط دندانپزشک، برجستگی در جایی که تاج شروع می شود تشکیل می شود. اگر لبه صافی بین فاست و دندان وجود نداشته باشد، تمام فاست ها یک برآمدگی جزئی در بالا نشان می دهند.


روکش‌های سریع‌تر و کم حجم‌تر می‌توانند در رفع نگرانی‌های خاص دندانپزشکی زیبایی برای بزرگسالان و نوجوانان مؤثر باشند، از جمله:

دندان های ترک خورده یا شکسته

دندان های لکه دار یا لکه دار

فاصله بین دندان ها

دندان های کمی ناهموار یا نامرتب

دندان های شلوغ و شلوغ

دندان های پوسیده

دندان های کوچک


در حالی که هر مورد ممکن است متفاوت باشد، برخی از مواردی که لمینت برش نخورده برای آنها توصیه نمی شود عبارتند از:

اگر دندان های شما از نظر ساختاری سالم نیستند.

اگر دندان های شما به خوبی تراز نشده اند.

اگر دندان های شما تیره است.

اگر پوسیدگی دندان یا دندان درد دارید.

مزایای استفاده از لمینت بدون برش

لایه نازک (ضخامت 0.3 میلی متر یا کمتر)

آنها کمتر دست و پا گیر هستند.

آنها بسیار قوی هستند.

چسبیدن آسان به مینای دندان.

نیازی به سوراخ کردن دندان نیست.

در بیشتر موارد نیازی به بیهوشی نیست.

قرار ملاقات با دندانپزشک کوتاه تر است.


انواع لمینت بدون برش

امروزه انواع لمینت های برش نخورده یا حداقل تراش نخورده در بازار وجود دارد. Lumineers یکی از مارک های قابل فروش است.

علاوه بر Lumineers، بسیاری از برندهای دیگر از محصولات تقویت کننده لبخند با حداقل تهاجم در دسترس همه افراد هستند. برخی از نام های تجاری مختلف شامل پوشش های ویوانیر، دوراتین و لیتیوم دی سیلیکات و غیره است.

می توانید عکس های واقعی را قبل و بعد از اینکه تصمیم گرفتید زیبایی لبخند خود را بازگردانید ببینید فقط به این دلیل که یک برند به طور گسترده در بازار عرضه می شود به این معنی نیست که بهترین محصول برای شما است

برای اینکه بفهمید لمینت های برش نخورده یا مینیمال برای شما مناسب هستند، لطفاً یک مشاوره رایگان ترمیمی دندان با دندانپزشک خود تعیین کنید. همراه با مشاوره، دندانپزشک گزینه های مختلف دندانپزشکی زیبایی را متناسب با نیاز شما توضیح می دهد. قبل از شروع درمان، معاینه کامل برای ارزیابی سلامت دندان ها انجام می شود و روش های خاص و مناسبی اتخاذ می شود تا لبخندی شاد و سالم به شما هدیه دهد.

ادامه مطلب:  https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/ 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.