دلایل افتادگی (شل شدن) واژن و روش های درمان آن

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

دلایل افتادگی (شل شدن) واژن و روش های درمان آن

 

یکی از موضوعاتی که اکثر خانم ها از آن می ترسند، افتادگی واژن می باشد. به همین خاطر برخی از خانم ها نمی توانند از رابطه جنسی به اندازه کافی لذت ببرند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل افتادگی (شل شدن) واژن و روش های درمان آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.           

بررسی دلایل افتادگی (شل شدن) واژن

قبل از اینکه دلایل افتادگی (شل شدن) واژن را بررسی کنیم باید با آناتومی بدن زنان آشنا شوید. در اطراف دستگاه تناسلی خانم ها، عضلات و ماهیچه ها وجود دارند. این ماهیچه ها توانایی کشسانی بالایی دارند. به بیان دیگر آنها می توانند گشاد شوند. هنگامی که دخول انجام می شود، ماهیچه ها می توانند باز شوند و واژن می تواند آماده شود. بعد از انجام رابطه جنسی و خروج آلت تناسلی از واژن ماهیچه ها می توانند جمع شوند و حالت طبیعی پیدا می کنند. زمانی یک خانم زایمان می کند واژن باز می شود و برای بیرون آمدن نوزاد واژن می تواند گشاد شود. به یاد داشته باشید با افزایش سن واژن زن تغییر می کند. برای بیشتر خانم ها افتادگی واژن به هیچ عنوان مسئله خوشایندی محسوب نمی شود.

بررسی افتادگی واژن

بسیاری از افراد فکر می کنند داشتن رابطه جنسی فراوان می تواند موجب گشادی واژن شود، ولی این موضوع غلط است. زمانی که یک زن رابطه جنسی را آغاز می کند واژن گشاد می شود، اما بعد از پایان رابطه به حالت اولیه خود برمی گردد. به همین دلیل رابطه جنسی نمی تواند تاثیری روی واژن بگذارد. یکی از بهترین راه ها برای درمان افتادگی واژن تقویت ماهیچه های اطراف واژن می باشد. ورزش می تواند برای درمان شل شدن واژن بسیار موثر باشد.

بررسی نشانه های افتادگی واژن

شل شدن و افتادگی واژن علائم زیادی دارد. از مهم ترین علائم افتادگی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس سنگینی در ناحیه واژن
  • درد شدید لگن
  • یبوست
  • دفع ادرار همراه با سوزش شدید
  • عفونت مجاری ادراری
  • تکرر ادرار
  • بی اختیاری ادرار
  • سوزش واژن
  • خارش زیاد دستگاه تناسلی
  • ترشحات غیر طبیعی از واژن
  • خشک شدن واژن
  • کاهش تحریک واژن در هنگام رابطه جنسی
  • کوتاه شدن کانال واژن
  • سفت شدن کانال واژن
  • خونریزی بعد از رابطه جنسی
  • نزدیکی بسیار دردناک

 

چگونه می توان از افتادگی واژن جلوگیری کرد؟

روش های درمان افتادگی واژن به هیچ عنوان پیچیده نیست. اکثر خانم هایی که درگیر افتادگی واژن هستند می توانند با ورزش عضلات واژن خود را تقویت نمایند تا مقاوم شوند. عدم مصرف دخانیات، رابطه جنسی منظم و استفاده از ژل تنگ کننده واژن ، فعالیت های ورزشی و لایف استایل سالم می تواند از افتادگی واژن جلوگیری کند. زمانی که رابطه جنسی منظمی داشته باشید، بافت های واژن می توانند سالم بمانند. به همین دلیل متخصصین به خانم ها توصیه می کنند حتما رژیم غذایی و سبک زندگی سالم داشته باشید تا دستگاه تناسلی تان سالم بماند. یکی از روش ها برای درمان افتادگی واژن لیفت است. ما در ادامه به طور کامل روش های درمان آن را بیان می کنیم:

لیزر درمانی

از بهترین شیوه های درمان افتادگی واژن می توان به لیزر درمانی اشاره نمود. با لیزر بافت واژن به منظور کلاژن سازی تحریک می گردد و موجب سفت شدن و جوانسازی واژن می شود.

 

تزریق چربی به واژن

از شیوه های درمان افتادگی واژن می توان به تزریق چربی اشاره کرد. با بالا رفتن سن میزان کلاژن سازی واژن کاهش می یابد. به همین دلیل واژن به شدت چروک می شود. تزریق چربی به واژن از افتادگی آن جلوگیری می کند. اکثر زنانی که تزریق واژن را انجام داده اند از عمل خود رضایت کافی دارند. همچنین استفاده از محصولات گیاهی مانند شیاف ماریانا می تواند این فرآیند را تسریع ببخشد.

تحریک الکتریکی عضلات کف لگن

از شیوه های درمان افتادگی واژن می توان به تحریک الکتریکی عضلات کف لگن اشاره کرد. در این روش از دستگاه مخصوص استفاده می شود و در بیشتر کلینیک های پزشکی و زیبایی این دستگاه وجود دارد. این دستگاه دارای سر محدب می باشد و می تواند عضلات کف لگن را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که دستگاه روشن می شود تحریک الکتریکی شروع می شود. پس از آن عضلات کف لگن منقبض و منبسط می شوند. این مسئله مهم می تواند عضلات کف لگن را نیز تقویت کند. شما می توانید در هفته یک بار از این روش موثر استفاده کنید. استفاده از محصولات تحریک کننده مانند کرم وایگورل ، برای تحریک و کاهش درد رابطه بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.