جاهای دیدنی آبادان

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

جاهای دیدنی آبادان

 

شهر آبادان یکی از شهرهای جنوب غربی کشورمان و همچنین مرکز استان خوزستان است. این شهر از گذشته‌های دور تا به امروز به دلیل موقعیت استراتژیک خود در کنار اروندرود و مرز ایران و عراق، مورد توجه بوده است. این شهر زیبا علاوه بر اهمیت اقتصادی و سیاسی که دارد، دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی بوده که هرکسی را به سوی خود جذب می‌کند. از جمله جذاب‌ترین جاهای دیدنی آبادان می‌توان به مسجد رنگونی‌ها، موزه آبادان، کلیسای گاراپت، سینما نفت، جزیره مینو، موزه بنزین خانه و ده‌ها جاذبه دیگر اشاره کرد. اگر قصد سفر به آبادان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

مسجد رنگونی ها

یکی از عجیب‌ترین و منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی آبادان که یادآور هندوستان و معماری هندی است، مسجد رنگونی ها نام دارد. این مسجد توسط رنگونی‌های مقیم شهر آبادان در بین سال‌های 1292 تا 1297 ساخته شد. جالب است بدانید پس از کشف اولین میدان نفتی در شهر مسجد سلیمان، آبادان به عنوان بهترین شهر برای احداث پالایشگاه انتخاب شد و پس از آن مهندسان و کارگران زیادی از داخل و خارج از کشور را به سوی خود جذب نمود. مسلمانان زیادی از پاکستان و هندوستان روانه این شهر شدند و این موضوع باعث شد نیاز به مسجد در آبادان حس شود.

سبک معماری مسجد رنگونی ها به سبک شبه قاره هند بوده و این مسجد به دست کارگران هندی و پاکستانی شرکت نفت آبادان ساخته شد. از جمله تزئینات زیبا و چشم‌نوازی که در این مسجد به کار رفته است، می‌توان به گچبری‌های بسیار دلنشین، طاق‌های تزئین شده، آرایه‌های سیمانی منحصربه‌فرد و پنجره‌های رنگی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به بناهای تاریخی با معماری خیره‌کننده علاقه دارید، بازدید از این مسجد را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

موزه آبادان

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی آبادان که جزو قدیمی‌ترین موزه‌های ایران محسوب می‌شود، موزه آبادان است. این موزه بی‌نظیر در سال 1340، توسط یک جامعه‌شناس روسی به نام آرکادی نستوویچ هانیبال، با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخی، تاریخی و همچنین آثاری از دوره‌های متاخر تا زمان قاجاریه و آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنرهای سنتی تاسیس شد. ساختمان این موزه با الهام از معماری سنتی ایرانی طراحی شده و دارای گنبدی به ارتفاع 22.5 متر بوده که متاثر از گنبد آرامگاه دانیال نبی شوش است.

کلیسای گاراپت

کلیسای گاراپت مقدس، تنها کلیسای شهر آبادان است که قدمت آن به سال 1336 و دوران پهلوی می‌رسد و در ابتدای خیابان طالقانی آبادان واقع شده‌است. متاسفانه این کلیسا در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق، آسیب دید تا اینکه در بین سال‌های 1375 تا 1378 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و تمام تخریب‌ها به صورت کامل مرمت شدند. از جمله تزئینات داخلی کلیسا می‌توان به نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌‌کاری‌های دیواری، گچ‌بری‌های بسیار زیبا و ستون‌های سنگی سفید رنگ اشاره کرد که زیبایی این بنا را دو چندان کرده است. این کلیسا یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی آبادان شناخته شده و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

سخن آخر

شهر آبادان با فرهنگ و تاریخ غنی، شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. این شهر با مردمان خونگرم و غیور و مهمان‌نواز خود در طول تاریخ شاهد حضور اقوام و فرهنگ‌های مختلف بوده و همین موضوع سبب شده تا دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی باشد. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی هستید، حتما سری به آبادان بزنید. از اینکه تا پایان مقاله نگاه گرمتان را به ما سپردید، بی‌نهایت سپاسگزاریم.

 

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.