بررسی مزایا و معایب سایه زنی سبک

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

بررسی مزایا و معایب سایه زنی سبک


شاید تا به حال به فکر ساختن یک کارخانه، ساختن یک انبار و راه اندازی دفاتر چند منظوره بوده باشید. اما شما به دلیل هزینه های بالای ساخت منصرف شدید ما می دانیم که ساختن یک ساختمان به این آسانی نیست و به پول و زمان زیادی نیاز دارد، اینجاست که کارآفرینان سوله به کمک می آیند. مبلغ صرف شده برای ساخت سوله در مقایسه با ساخت یک واحد به روش سنتی بسیار کمتر خواهد بود. به همین دلیل با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است به طور کلی سوله ها در انواع زیر ساخته می شوند: سوله های تیرآهن و سوله های سبک ارزان تر و سریعتر از سوله های تیرچه ای هستند. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که سایه روشن چیست و چه مزایا و ویژگی هایی دارد. پس با ما همراه باشید

لایت باکس چیست؟

قبل از پاسخ به سوال نحوه سوله بهتر است با تعریف سوله آشنا شوید. سوله های صنعتی سازه های فلزی هستند که در یک کارگاه تولیدی پیش ساخته شده و با استفاده از پیچ و مهره به محل مورد نظر متصل می شوند. هزینه و مدت زمان ساخت سوله بسیار کمتر از ساخت واحد ساختمانی است و به همین دلیل شرکت های زیادی به استفاده از سوله روی آورده اند. سوله های صنعتی در دو نوع سوله تیرچه ای و سوله سبک که به آنها خرپا نیز می گویند تولید می شود. در ساخت سوله سبک از فولاد سبک استفاده می شود به همین دلیل سبکتر از سوله تیرآهن است، سوله نوری به دلیل دوام، مقاومت بالا و نصب فوری بسیار محبوب است.

پراکندگی نور چیست؟

انواع چراغ ها

کپسول های آتش نشانی در سه نوع مختلف و از مواد مختلف ساخته می شوند که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را سفارشی کنید. این انواع عبارتند از:

سوله UBM: این سوله با استفاده از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته شده است و بر اساس طراحی، قادر به مقاومت در برابر عوامل طبیعی مانند بادهای شدید و برف سنگین است.

مدل های خرپایی: پایه های خرپایی که در اصل به آن ها مربع گفته می شود، یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین مدل های ریخته گری در ایران است. زیرا این نوع اتاق ها را می توان در هر اندازه باز ساخت و محدودیتی در این امر وجود ندارد. در ساخت لوله ای از فولاد کمتری استفاده می شود که جابجایی و نصب آن را آسان تر می کند.

سازه های فضایی: که خرپاهای سه بعدی نیز نامیده می شوند، این نوع سازه ها بر اساس الگوی هندسی ساخته می شوند. سازه های فضایی بسیار زیبا و تزیینی هستند و در ساخت نمایشگاه ها یا ساختمان های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا و معایب پرتوهای نور

خرید و نصب روشنایی بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت واحدی در آن اندازه از نظر میزان سرمایه ای است که برای انجام آن استفاده می شود. از لامپ های سقفی می توان برای مصارف مختلفی استفاده کرد. این قفسه ها مزایای زیادی نیز دارند که از جمله مزایای نورپردازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت کمتر، کیفیت بالاتر

هنگام برآورد هزینه ها، ساخت سوله ارزان تر از خرید و مصالح ساختمانی در نظر گرفته می شود. برای چارچوب این پناهگاه ها از فلزاتی استفاده می شود که بسیار بادوام و همچنین ارزان هستند و نیازی به نگهداری مداوم ندارند. یکی دیگر از مزیت های کانکس این است که پس از نصب، قیمت کانکس کاهش نمی یابد. بنابراین اگر در آینده قصد فروش سوله را دارید، قیمت فروش آن بیشتر از هزینه خرید آن خواهد بود.

مزایا و معایب از دست دادن نور

نرده های بدون پست مرکزی

اگر عرض دهانه سقف شما بیش از 18 متر باشد. اگر از سقف تیرچه استفاده شود؛ شما باید یک پناهگاه یا اسکله سنگین تری برای تیرهای اضافی در کارخانه خود بسازید. یکی از مزیت های مهم ترانس ایلومینیشن عدم نیاز به ستون مرکزی در سالن برای فواصل تا 60 متر است.

قابل تعویض هستند

برای تغییر دکوراسیون یا ایجاد اتاق دیگری در یک ساختمان اداری باید زمان و هزینه زیادی صرف کنید. اما تغییرات در نشت نور آسان تر است. به راحتی می توانید فضای سوله را به فضای اداری چند اتاقه تبدیل کنید.

زندگی طولانی

یکی دیگر از مزایای سوله نور، فریم فلزی آن است که از مواد بادوام ساخته شده است. فلزات ساختاری بسیار محکم و سفت دارند. آنها مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارند. بنابراین اگر قصد خرید سوله سبک را دارید از عمر طولانی و دوام بالای آن مطمئن شوید.

تعمیر و نگهداری آسان

نگهداری سایه های روشن بسیار آسان است و نیازی به مراقبت زیادی ندارد. تنها نکته ای که در نگهداری سوله ها باید به آن اشاره کرد این است که سوله های سبک هر از چند گاهی نیاز به رنگ آمیزی و نظافت دارند.

معایب سایه های روشن

به طور کلی، لامپ محدودیت خاصی ندارد، می توان آن را به راحتی و در هر مکانی ساخت. اما در برخی موارد ممکن است دستمزد تیم نصب سوله سبک بالا باشد یا ساخت سوله هایی با دهانه کمتر از 18 متر ارزان نباشد. به طور کلی سوله های سبک برای دهانه های بالای 20 متر و به خصوص 35 متر توجیه اقتصادی دارند. یکی دیگر از معایب سوله های سبک یا کانکس لباس در مقایسه با سوله های سبک ارزش ملک است، به عبارت دیگر اگر صاحب سوله نوری قصد فروش کارگاه یا کارخانه را در آینده داشته باشد، سوله های سبک بهتر از سوله های سبک هستند. (یا سوله های سنگین) صنعت) با قیمت کمتری به فروش می رسند و شاید به دلیل فروش، خریدار تقاضای تخفیف و قیمت کمتر را داشته باشد. از دیگر معایب سوله و سوله سبک می توان به این نکته اشاره کرد که در صورت نیاز به جرثقیل سقفی برای سوله، ستون های سازه باید به صورت تیرآهن ساخته شوند و ستون مشبک با جرثقیل سقف تناسب نداشته باشد. بر اساس تنش های سازه ای

ویژگی های نور

سوله های سبک در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند که برای نگهداری، کارگاه تولید و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. بسیاری از شرکت ها برای پیشبرد اهداف تجاری خود به یک نورگیر نیاز دارند. این سوله ها علاوه بر استحکام و دوام، ویژگی های دیگری نیز دارند که آن ها را به یکی از محبوب ترین محصولات تبدیل کرده است. در ادامه به برخی از ویژگی های سوله چراغانی می پردازیم:

وزن اجزای یک سوله سبک کمتر از سوله پرتو است و در صورت لزوم می توان مواد آن را بازیافت کرد. بنابراین سوله ها دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شوند.

طرح آتش نشانی وارد عمل شد

از دیگر مزایای سوله نوری این است که این سوله ها به صورت پیش ساخته و با پیچ در محل مورد نیاز ثابت می شوند. بنابراین در هنگام ساخت و ساز زباله کمتری تولید می کنند.

در برابر زنگ زدگی، رطوبت و نور خورشید مقاوم است.

به سرعت نصب می شود و زمان کمتری می گیرد.

در برابر زلزله مقاوم هستند.

به دلیل وزن سبک این نوع سوله، مونتاژ و جمع آوری اجزای آن بسیار آسان است.

یکی از ویژگی های سوله چراغ این است که زمان ساخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته و می توان پروژه را به سرعت شروع کرد.

به لطف تولید مواد و قطعات در کارخانه، کنترل کیفیت امکان پذیر است.

می تواند برنامه ها را تغییر دهد و بازخورد کارفرمایان را اجرا کند.

عملکرد نور

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سوله ها برای اهداف مختلفی از جمله عملیات ذخیره سازی یا تولید استفاده می شوند، اما اینها تنها موارد استفاده از نورپردازی سوله نیستند. در زیر به چند مورد دیگر از این سوله ها اشاره شده است:

مرکز خرید

انبارهای تجاری عمدتاً در ابعاد بزرگ ساخته می شوند. اصولا شرکت هایی که این کلبه ها را سفارش می دهند به صورت چند منظوره استفاده می شوند. مثلاً یک قسمت آن تبدیل به دفتر می شود و قسمت دیگر آن برای نگهداری استفاده می شود.

کشاورزی

دهقانان و کشاورزان از سوله های سبک برای نگهداری محصولات کشاورزی یا نگهداری حیوانات استفاده می کنند.

کاربرد سقف سبک

سوله های تفریحی

یکی دیگر از انواع زمین های سبک، ساخت زمین ورزشی است. به عنوان مثال می توان از آن برای ایجاد زمین والیبال یا تنیس استفاده کرد.

توقفگاه خودرو

اگر به پارکینگ سرپوشیده نیاز دارید، به خرید سوله نور فکر کنید. این سوله ها گزینه مناسبی برای نگهداری خودروها و یا ماشین آلات سنگین محسوب می شوند.

نکات مهم هنگام سفارش سوله چراغانی

سوله استایل طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر افراد زیادی هستند که می خواهند آن را سفارش دهند. اما هنگام سفارش سایه روشن چه چیزهایی مهم است؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هدف از سفارش چراغ چیست؟

در این بخش، هدف خود از ایجاد یک انبار سبک وزن برای تولید کارآمدتر، مواد کافی و ماندگاری بیشتر را به طور واضح به سازنده اعلام کنید.

به نصب سیستم های تهویه دقت کنید!

هنگام سفارش، عوامل محیطی و اقلیمی منطقه را به سازنده بگویید، بنابراین اجاره انبار در soleh.net  مکانی در سازه برای نصب سیستم های تهویه، سرمایش و گرمایش در نظر گرفته می شود. تأثیر آب و هوا و بارندگی یا رطوبت بر نوع ماده مورد نظر تأثیر می گذارد. پس سعی کنید این عوامل را به خوبی برای سازنده سوله توضیح دهید.

نور چیست؟

کدام مدل سوله را می خواهید؟

همانطور که قبلاً گفتیم، انبار نور دارای سه مدل UBM، پرتو و اسپیس است. شما باید با سازنده صحبت کنید و بر اساس عملکرد یا بودجه خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

موقعیت جغرافیایی را فراموش نکنید!

نوع خاک و شرایط اقلیمی و جغرافیایی برای دوام ریختگی نور بسیار مهم است. در انتخاب خاک مناسب برای ساخت سوله از کمک متخصصان بهره ببرید و حتما آزمایش خاک انجام دهید.

محدودیت زمانی را در نظر بگیرید

اگر سوله نیاز به ساخت و نصب در یک بازه زمانی خاص دارد، هنگام سفارش این موضوع را با سازنده در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که برای ساخت انبار زمان بیشتری در نظر بگیرید تا اگر سفارش را به موقع انجام ندهید، دچار مشکل نشوید.

نتیجه

در این مقاله به این سوال که سبک پرتاب چیست؟ پاسخ شما را دادیم و مزایا و ویژگی های لایت بوث را به شما گفتیم. سوله های صنعتی در دو نوع تیرآهن و دهانه ساخته می شوند. هزینه ساخت سوله تیرچه به دلیل ورق های فولادی به کار رفته در ساخت آن از نوع نور آن بیشتر است. سایه های روشن به دلیل استحکام بالا، هزینه کم و نصب سریع محبوبیت بیشتری دارند. ساخت سوله های سبک به صورت پیش ساخته و کارخانه ای انجام می شود و در حین ساخت توسط بست در مکان های تعیین شده نصب می شوند. سوله نور برای انبار، ادارات، تولیدات کشاورزی یا نمایشگاه بسیار مناسب است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.