از نورولوژی، رنگ از نورولوژی؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

از نورولوژی، رنگ از نورولوژی؟


بسیاری از بیماران هنگام مواجهه با مشکلات مختلفی مانند گزگز دست و پا، دوبینی، تاری دید، افتادن یا سفتی عضلانی به دلیل اینکه منشا بیماری را نمی دانند، نمی دانند باید به چه کسانی مراجعه کنند. مشکلات آنها باید گفت برخی از علائم مشابه موارد ذکر شده در بالا می تواند مربوط به بیماری های مغز و اعصاب باشد و کسانی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند باید در دو مرحله به پزشک خانواده و عمومی مراجعه کنند و پس از تشخیص اولیه مراجعه کنند. به یک متخصص مغز و اعصاب یا یک متخصص مغز و اعصاب. حال اینکه علم مغز و اعصاب چیست و متخصص مغز و اعصاب کیست و چگونه می تواند به شما کمک کند در این مقاله خواهید دید.

تماس با مطب دکتر کیهانی فرد (متخصص مغز و اعصاب)

متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که پس از گذراندن دوره تخصصی مغز و اعصاب این مدرک را کسب کرده است. این پزشک متخصص در درمان اختلالات عصبی و درمان مشکلات مربوط به اعصاب و مغز است. و سیستم عصبی مرکزی که در واقع مغز و نخاع است

بیماری ها، شرایط و آسیب های ناشی از سیستم عصبی نیاز به مدیریت دارند و فردی که می تواند این سیستم را مدیریت کند متخصص مغز و اعصاب است.

قبل از رسیدن به این مرحله، متخصص مغز و اعصاب

ابتدا باید دوره پزشکی را گذرانده باشد

دوم اینکه دوره تخصصی را گذراند

دوره کارآموزی را نیز به پایان رساند

متخصص مغز و اعصاب چه می کند؟

متخصصان مغز و اعصاب با مطالعه سیستم عصبی محیطی و مرکزی (مغز و نخاع) به بررسی پدیده ها و مشکلاتی می پردازند که در این سیستم به وجود می آید، به عنوان مثال در بیماران مبتلا به ام اس با تخریب غلاف عصبی یا به نام میلین. بیماری و پزشک به دنبال شواهدی برای رد یا پذیرش آن است

متخصص مغز و اعصاب (متخصص مغز و اعصاب) با توجه به معاینه اولیه و معاینه بالینی که در کلینیک انجام می دهد، احتمال وجود مشکل در این ناحیه را بررسی می کند و سپس با استفاده از روش های تشخیصی مانند در این مورد خاص، تست بینایی به احتمال اولیه می رسد. ، اعصاب معاینه و معاینه عضلانی، اسکن مغز، و سونوگرافی داپلر رنگی، ام آر آی، سی تی اسکن، آزمایش خون و موارد دیگر، سعی کنید شواهدی مبنی بر وجود بیماری مشکوک پیدا کنید یا با وجود این روش ها آن را رد کنید.

نگاه دقیق تر به متخصص مغز و اعصاب (متخصص مغز و اعصاب) و افرادی که به متخصص مغز و اعصاب مراجعه می کنند مشابه علائم ذکر شده در اینجا است.

گیجی

نوسانات خلقی

مشکلات بینایی مانند تاری دید و دوبینی

سردرد

گزگز در دست و پا

کاهش هوشیاری

غش و ضعف ناگهانی

دست دادن

نگاه می کند و هیچ عکس العملی نشان نمی دهد

مشکلات بویایی و همچنین مشکلات سیستم لمسی

البته اینها تنها مواردی نیستند که بر مغز و اعصاب تأثیر می گذارند، بلکه در برخی از بیماران شایع تلقی می شوند و چندین بار آنها را تحت تأثیر قرار می دهند.

بسیاری از بیماری های مغز و اعصاب ساکت هستند و با مشاهده اولین علائم باید با پزشک مشورت کرد و اولین حرف درمان زمان است.

متخصص مغز و اعصاب برای درمان این بیماری ها کار می کند

اختلالات تشنجی مانند صرع

سکته مغزی، خونریزی مغزی، آنوریسم و ​​سکته های هموراژیک

ms یا ساکارز چندگانه

بیماری های عصبی مانند میاستنی گراویس

عفونت سیستم عصبی، از جمله آنسفالیت، مننژیت و آبسه مغزی

بیماری ها و اختلالات مغزی مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا بیماری لو گریگ

اختلال عملکرد نخاع شبیه بیماری های التهابی و خودایمنی است

سردردهای خوشه ای و سردردهای شبیه میگرن

بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب دوست دارند پس از گذراندن دوره های تخصصی خود سعی در گسترش دانش و مهارت خود در دوره های فوق تخصصی داشته باشند تا بتوانند به عنوان متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص به زیر شاخه های خود خدمت کنند.

در اینجا برخی از ویژگی های خاص این سایت آورده شده است

مراقبت از سردرد

مراقبت از اعصاب و عضله

متخصص عروق مغزی

مغز و اعصاب کودکان

صرع

بیماری های عصبی

تشخیص پزشکی برای درمان عصبی ضروری است

تست های بالینی: برای بررسی رفلکس های عصبی و بررسی رفتار فرد به متخصص مغز و اعصاب نیاز است.

بیمار باید به تظاهرات فیزیکی توجه کند و پس از مشاهده برخی علائم اولیه ممکن است برخی از عناصر تشخیصی از جمله درخواست شود.

کاری که اینجا می گوید را انجام دهید.

تیغه بینایی

نوار بصری یا VEP نواری است که با استفاده از دستگاه نوار عصب و عضله و با بررسی رفلکس های چشم ساخته می شود. به بیمار آسیبی نمی رساند و برای بیماران باردار مشکلی ایجاد نمی کند، این دستگاه غیر تشعشعی بوده و فقط باعث تحریک بینایی می شود.

نوار اعصاب و ماهیچه ها

در برخی بیماری ها مانند دیسک کمر، پزشک نیاز به بررسی دقیق اعصاب دارد و با کمک این نوار که با کمک تجهیزات EMG/NCV انجام می شود، بیمار در حین این نوار متوجه می شود. یک ضربه کوچک از دستگاه و پس از آن در صورت نیاز بررسی و با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف تست عضلانی انجام می شود.

نوار مغز

در پاسخ به برخی از بیماران که هنگام مراجعه به متخصص مغز و اعصاب از نوار مغز می ترسند و فکر می کنند که این دستگاه به آنها شوک الکتریکی می دهد، باید گفت که الکتروانسفالوگرام به هیچ وجه ربطی به برق ندارد و شوک نمی دهد. کمر بدون درد و کامل است.

کند است بنابراین جای نگرانی در این مورد وجود ندارد و برای زنان باردار نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

ام آر آی

همانطور که می دانید ام آر آی تصویر دقیق تری از بدن بیمار زمانی که اشعه به لایه های زیرین بدن بیمار نفوذ می کند و به پزشک ارائه می کند، ارائه می دهد. در عین حال، در مورد سؤالات بیمار برای MRI با تزریق، این MRI با تزریق دارو به داخل و داخل رگ ها است.

آنها در واقع به صورت داخل وریدی تزریق می شوند و هیچ ماده ای به پشت، مغز یا جای دیگری تزریق نمی شود.

توموگرافی کامپیوتری، آزمایش خون، سونوگرافی داپلر رنگی، TCCD نیز از جمله مواردی هستند که ممکن است متخصص مغز و اعصاب برای تشخیص بیماری درخواست کند و من هر یک از این موارد را شرح خواهم داد.

دکتر. کلینیک تخصصی مغز و اعصاب کیهونی فرد مجهز به پیشرفته ترین سونوگرافی داپلر سونوگرافی یا TCD (TCCD)، کمربند عصبی و عضلانی، کمربند بینایی، کمربند مغزی ( مطب شماره 1) در دو نقطه در تهران ( مطب شماره 1) می باشد. . شماره 2: طبقه دوم صادقیه) در محیطی گرم و صمیمی با مدرن ترین روش های درمانی روز دنیا و درمان های کم تهاجمی با راهنمایی آنژیوگرافی آماده پذیرایی از بیماران گرامی می باشد.

از بیمارانی که صبورانه در صف منتظرند، صمیمانه از شما تشکر می کنم و بابت تاخیر در مطب صمیمانه پوزش می طلبم، اما تلاشم این است که با صبر و شکیبایی برای سلامتی شما و حقوق بیماران بر دوش پزشک، فرصت کافی را به ایشان بدهم. . لطفا قبل از مراجعه با منشی دفتر تماس بگیرید تا از تاخیر جلوگیری شود.


مراجعه به سایت:  https://pezeshke-shahr.com/مغز-و-اعصاب/متخصص-مغز-و-اعصاب-نورولوژی-در-شیراز/  
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.