7 روش برای تمیز کردن صورت در خانه

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

7 روش برای تمیز کردن صورت در خانه


چرا پوست به پاکسازی نیاز دارد؟

پوست انسان دارای غدد چربی است که در لایه های زیرین آن قرار دارند. چربی ترشح شده توسط این غدد از طریق کانال های باریکی به سطح پوست می رسد و از طریق منافذ کوچکی که در سطح پوست وجود دارد به سطح پوست می رسد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. حال اگر این منافذ به هر دلیلی از جمله آلودگی هایی مانند گرد و غبار بسته شوند، پوست صورت نه تنها درخشندگی و شادابی خود را از دست می دهد، بلکه احتمال ایجاد جوش نیز وجود دارد. پاکسازی پوست به حذف سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند و در نتیجه به باز شدن کانال های چربی کمک می کند.



پاکسازی صورت در خانه

همانطور که گفتیم یکی از ارزان ترین راه ها برای رسیدن به پوستی سالم و فعال، تولید آن در خانه است. برای شروع پاکسازی پوست صورت در منزل به یک سری تمهیدات نیاز دارید که در زیر به آنها اشاره می کنم:

شستن صورت: اولین و مهمترین مرحله برای پاکسازی پوست صورت، شستن پوست است این کار از دو جهت به پوست کمک می کند: اول اینکه آلاینده ها، کرم ها و لوازم آرایشی که استفاده کرده اید را از روی پوست صورت پاک می کند و از بسته شدن منافذ پوست با آنها جلوگیری می کند و دوم اینکه پوست را آماده می کند. جذب مواد مغذی و ماسک های طبیعی که استفاده خواهید کرد را تسهیل می کند قبل از شستن صورت، بهتر است موهای پشت سرتان را جمع کنید و با استفاده از یک پاک کننده آرایش معمولی یا شیر پاک کننده، مواد آرایشی باقیمانده روی پوستتان را تمیز کنید، سپس با ژل مخصوص صورت خود را تمیز کنید. پاک کننده صورت (مناسب برای پوست های چرب) یا کرم پاک کننده (مناسب برای پوست های خشک) را بمالید و با آب فراوان بشویید. بهتر است ابتدا پوست صورت را با آب گرم بشویید و سپس پاک کننده پوست خود را به صورت دورانی روی پوست بمالید و با استفاده از آب و ضربه های کوچک روی سطح پوست تمیز کنید. حوله، آب اضافی روی پوست صورت شما را می گیرد

تهیه آنچه برای تمیز کردن پوست صورت لازم است: برای تمیز کردن پوست صورت باید از بخار آب، لایه بردارها و ماسک های طبیعی استفاده کنید، پس بهتر است از قبل تهیه کنید.



انواع روش های پاکسازی صورت در منزل

پاکسازی پوست صورت با استفاده از آب گازدار

اگر به طور مرتب این کار را انجام دهید، آب داغ منافذ مسدود شده پوست شما را باز کرده و آلودگی های وارد شده به آن را از بین می برد.

برای بخور دادن، یک قوری یا قابلمه کوچک را پر از آب کنید و بگذارید کاملا بجوشد، وقتی آب شروع به تبخیر کرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و روی سطح صاف قرار دهید، سر خود را با حوله بپوشانید، صورت خود را دراز کنید و شنا کنید. . مراقب باشید صورت خود را در جهت بخار نزدیک کاسه آب داغ قرار ندهید تا پوستتان نسوزد. اجازه دهید 15 دقیقه بماند تا صورتتان کاملا بخار شود و منافذ پوستتان تمیز شود، سپس صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این روش پاکسازی صورت، باید این روند را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

پاکسازی صورت با استفاده از قدرت لایه برداری شکر

شکر را می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد. برای این کار کافی است دو قاشق غذاخوری را به کمک همزن برقی چرخ کرده و در کیسه ای بریزید سپس کمی آبلیمو و دو قاشق آب اضافه کنید تا مخلوط نهایی به صورت خمیر درآید. این خمیر غلیظ را می‌توانید روی قسمت‌های مختلف صورتتان مانند بینی، چانه، پیشانی و غیره که می‌خواهید بردارید، با حرکات دایره‌ای و به آرامی به مدت پنج دقیقه استفاده کنید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و پس از خشک شدن با یک حوله نرم از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای نتیجه بهتر می توانید این کار را هفته ای یکبار انجام دهید.

پوست صورت را با لیمو تمیز کنید

اسید سیتریک موجود در لیمو یک لایه بردار طبیعی پوست است که می تواند منافذ پوست شما را باز کند و چربی اضافی پوست را از بین ببرد. برای استفاده از آب لیمو به عنوان یک پاک کننده قوی صورت، آب لیموی تازه را تهیه کرده و روی پوست خود بمالید، به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن پوست صورت با یک حوله تمیز. از آن استفاده کنید. . مرطوب کننده ملایم برای بهترین نتیجه، این روش را یک روز در میان تکرار کنید.

پوست را با تخم مرغ تمیز کنید

سفیده تخم مرغ نیز یک ماده طبیعی است که برای پیشگیری و درمان منافذ مسدود شده پوست بسیار مفید است. مواد مغذی سفیده تخم مرغ باعث شادابی و جوانی پوست و کوچکتر شدن منافذ آن می شود و پوست را زیباتر و صاف تر می کند.

برای بهره مندی از فواید ماسک پروتئینی، باید سفیده تخم مرغ را به صورت کف درآورید، سپس در یخچال بگذارید و پس از ده دقیقه آن را با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و به صورت خود بمالید. این مخلوط را بمالید و بگذارید روی صورتتان خشک شود، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید، سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک طبیعی یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و خودتان متوجه تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی پوست خود شوید.

همچنین می توانید با استفاده از سفیده تخم مرغ ماسک دیگری درست کنید، یک قاشق پودر بادام زمینی را با یک قاشق عسل و سفیده تخم مرغ مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. . این خمیر را روی پوست خود بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک لایه بردار و طبیعی می توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

پاکسازی پوست با استفاده از عسل

عسل یک ماده طبیعی است که از طرق مختلف برای پوست مفید است. این ماده نه تنها می تواند منافذ مسدود شده پوست صورت را تمیز کند، بلکه ترشح غدد چربی را کنترل کرده، منافذ پوست را کوچک کرده و پوست را مرطوب می کند.

یک روش آسان برای استفاده از عسل این است که یک قاشق چایخوری عسل را به پوست بمالید و ده دقیقه بگذارید و سپس پوست خود را بشویید یا یک قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید و خوب مخلوط کنید سپس آن را روی پوست خود بمالید. و بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید یک یا دو بار در هفته برای پاکسازی منافذ پوست خود استفاده کنید.

همچنین می توانید با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری ماست از ماست، عسل و روغن زیتون برای پاکسازی پوست و کاهش منافذ پوست خود استفاده کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشویید.

پاکسازی پوست با استفاده از جو دوسر

یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند به کنترل پوست چرب و پاکسازی منافذ کمک کند جو است. جو همچنین می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل کند. برای استفاده از جو دوسر به عنوان پاک کننده پوست، سه قاشق غذاخوری جو را بپزید و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی صورتتان بماند سپس با یک حوله مرطوب آن را پاک کنید. با آب سرد صورت را با حوله نرم خشک کنید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای دیدن اثرات مثبت این ماسک هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

پوست خود را با جوش شیرین تمیز کنید

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و تمیز کردن منافذ پوست است. همچنین این ماده می تواند PH پوست را متعادل کرده و به جوانسازی و شادابی پوست کمک کند.

می‌توانید با مخلوط کردن دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین و یک قاشق چای‌خوری آب، خمیر لایه‌بردار برای پوستتان درست کنید و با حرکات دایره‌ای روی پوست بمالید و بگذارید ۵ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس با آب گرم بشویید و صورتتان را بشویید. . هفته ای یکبار از این ماسک لایه بردار استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را تماشا کنید.

همچنین می توانید از مخلوط دو قاشق جوش شیرین، پنج قاشق عسل، یک قاشق پودر دارچین و نصف آب لیموترش برای ایجاد یک ماسک لایه بردار برای پوست خود استفاده کنید. در این صورت، این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. برای نتیجه بهتر، یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.


نکات مهم برای تمیز کردن پوست در خانه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تمیز کردن پوست در خانه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود، اما حساسیت پوست، پوست خشک، لک، پوست چرب و غیره. برای جلوگیری از عوارض احتمالی توجه به نکات زیر ضروری است.

به یاد داشته باشید که قبل از تمیز کردن، دست های خود را با آب و صابون بشویید.

قبل از پاکسازی، آرایش و آلودگی ها را از روی صورت خود پاک کنید.

مراقب باشید بیشتر از حد معمول از ماسک های لایه بردار استفاده نکنید.

پس از استفاده از هر نوع ماسکی هرگز صورت خود را با آب داغ نشویید

برای خشک کردن پوست صورت، حوله را روی سطح پوست نکشید، بلکه با حرکات تا زدن ملایم پوست خود را خشک کنید.

همیشه بعد از پاکسازی پوست از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.




لینک منبع:  آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.