پاکسازی صورت برای پوستی شاداب و تمیز

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

پاکسازی صورت برای پوستی شاداب و تمیز

افراد به دلایل مختلفی از پاک کننده های صورت استفاده می کنند: برخی فقط می خواهند از شر جوش های سرسیاه مخوف خلاص شوند، برخی دیگر می خواهند با درمان های ضد پیری به پوست خود کمک کنند. از طرفی افرادی هستند که مشکلی ندارند اما فقط می خواهند از پوست خود مراقبت بهتری داشته باشند.
https://fatemehhabashi.com/

همه اینها دلایل خوبی برای شستن صورت هستند. اما اکثر موارد تمیز کردن سطوح بسیار دشوار است. بخار برای پوست چه می کند؟ چرا دوباره کرم می زنند و می شویند؟ چرا اغلب از پاک کننده ها استفاده می کنیم؟
اصولا پاکسازی یک درمان چند مرحله ای است که یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از پوست شماست. پوست را پاکسازی، لایه برداری و تغذیه می کند و همچنین رنگ پوست را شفاف و آبرسانی می کند و پوست شما را جوان تر نشان می دهد. همچنین در مورد بهترین رژیم مراقبت از پوست مشاوره دریافت خواهید کرد. پوست صورت شما زمانی بهترین عملکرد را دارد که طبق یک برنامه منظم تمیز شود.
پاکسازی صورت: چه تفاوتی با پاکسازی پوست دارد؟

تفاوت بین پاکسازی صورت و پاکسازی پوست چیست؟
پاکسازی صورت به اندازه پاکسازی پوست گسترده نیست. شامل پاک کننده، پاک کننده، لایه بردار، بخار پز و به دنبال آن تقویت کننده و مرطوب کننده است. پاکسازی صورت به حذف آلودگی ها، آرایش، چربی، آلودگی و سلول های مرده پوست کمک می کند. لایه برداری منظم پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارد.
پاکسازی صورت برای حفظ سلامت پوست مهم است. با این حال، با تمیز کردن پوست متفاوت است.
پاکسازی منظم صورت ناخالصی های پوست را از بین می برد و به حذف سلول های مرده پوست، از بین بردن سبوم اضافی و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند. پاکسازی صورت با پاکسازی پوست متفاوت است و اغلب در کلینیک انجام می شود.
پاکسازی صورت همان کاری است که در خانه با استفاده از محصولات معمولی مانند روغن پاک کننده، تونر و اسکراب انجام می دهید. شما به هیچ محصول خاصی نیاز ندارید. اما پاکسازی صورت توسط افراد حرفه ای انجام می شود و شامل ماساژ صورت و سایر درمان های خاص می شود.
می توانید خانه را مرتب تمیز کنید. لازم نیست همه مراحل را هر روز انجام دهید و می توانید یک یا دو مرحله را از دست بدهید. با این کار از تمیزی، سلامت و درخشندگی پوست خود مطمئن خواهید شد.

فواید پاکسازی پوست
فواید سفید شدن پوست
پوست شما هر روز در معرض اثرات مضر آلاینده های خارجی، باد، سرما، آفتاب، سیگار، آرایش و غیره قرار می گیرد که در نهایت به ساختار آن آسیب وارد می کند و از روند بازسازی و تجدید سلول جلوگیری می کند. به همین دلیل، اگر می‌خواهیم پوستی زیبا و نرم داشته باشیم و همچنین جوان‌تر به نظر برسیم، تمیز کردن کامل آن و جلوگیری از عفونی شدن آن باید یک اقدام منظم برای اطمینان از سلامت و زیبایی پوست باشد. با وجود اینکه پوست خود را دو بار در روز صبح و شب تمیز می کنیم، اما همچنان ناخالصی هایی روی پوست انباشته شده است و لایه درم پوست نمی تواند اکسیژن کامل دریافت کند و به همین دلیل نیاز به هزینه بیشتری برای تجدید و احیا دارد. همه اینها اهمیت پاکسازی عمیق و حرفه ای پوست صورتتان را ماهی یکبار برای داشتن چهره ای درخشان و بسیار جوانتر از قبل نشان می دهد. برای اطمینان از اثربخشی این روش درمانی، در این بخش به طور مفصل مزایای اصلی پاکسازی پوست صورت را شرح می دهیم:

تمام سلول های مرده پوست و آلودگی های عمیق انباشته شده را از بین می برد.
این به اکسیژن رسانی به پوست کمک می کند تا بتواند به درستی نفس بکشد و فرآیند بازسازی سلولی که به طور معمول در شب اتفاق می افتد را می توان با موفقیت انجام داد.
واقعاً منافذ را باز می کند و علاوه بر این، اندازه آنها را کاهش می دهد و آنها را بسیار کمتر دیده می شود و دانه های سر سیاه و جوش ها را از بین می برد.
PH پوست را متعادل می کند و با اثرات آلودگی های خارجی بر روی پوست مبارزه می کند که می تواند منجر به مشکلات زیادی مانند چربی بیش از حد، تیرگی، آکنه، خشکی، تنش، قرمزی و غیره شود.
به کاهش سرعت پیری کمک می کند از پیری جلوگیری می کند چه چیزی باعث می شود پوستی روشن، صاف و نرم داشته باشید.
این امر رطوبت پوست را افزایش می دهد و مواد آرایشی یا درمان های مورد استفاده بسیار بهتر جذب می شوند.
مبارزه می کند و علائم خستگی روی صورت را کاهش می دهد.
گردش خون در این ناحیه را فعال می کند و ماهیچه های صورت را توسعه می دهد.

اقدامات پاکسازی پوست
مراحل تمیز کردن پوست
مشاوره دادن
پاکسازی صورت باید با گفتگو شروع شود. می توانید فرمی در مورد مشکلات پوستی، رژیم غذایی، مصرف آب، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و محصولاتی که در حال حاضر استفاده می کنید پر کنید. Retin-A و سایر داروها می توانند روی پوست شما و نوع درمانی که متخصص پوست توصیه می کند تأثیر بگذارند. در بیشتر موارد، پزشک فقط در مورد مشکلات پوستی شما و اینکه آیا از Retin-A استفاده می کنید سؤال می کند.
برای تمیز کردن
به طور معمول، آرایشگر موهای شما را در یک روسری یا نوار می پیچد و شروع به مالیدن نرم کننده به موهای شما می کند. اولین قدم این است که پوست را با استفاده از پدهای پنبه ای، پدهای زیبایی یا اسفنج ها به طور کامل تمیز کنید. بسیاری از متخصصان این مرحله را دو بار انجام می دهند.
معاینه و پاکسازی پوست
بسته به اینکه آرایش می‌کنید یا نه، متخصص زیبایی ممکن است ابتدا پوست شما را زیر نور روشن نگاه کند یا چشمان شما را ببندد و از طریق یک میکروسکوپ روشن به پوست شما نگاه کند. این نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، حساس یا نرمال) و وضعیت پوست (آکنه، جوش سرسیاه، سرسفید، پیری، آفتاب سوختگی، کم آبی بدن و غیره) را تعیین می کند. سپس پزشک محصول و روش درمانی مناسب را انتخاب می کند و در مورد آنچه می بیند و توصیه می کند با شما مشورت می کند.

بخار
برای بخار، بسیاری از متخصصان پوست از دستگاهی استفاده می کنند که بخار ملایم و داغ را روی صورت شما هدایت می کند. این بسیار تسکین دهنده است و به نرم شدن جوش های سرسیاه و سرسفید کمک می کند. اگر پوست بسیار حساسی دارید، ممکن است متخصص زیبایی از بخار استفاده نکند.

لایه برداری
برای لایه برداری پوست از مواد مکانیکی یا شیمیایی استفاده می شود. لایه برداری مکانیکی بافت ظریفی دارد که سلول های مرده پوست را از بین می برد. این نوع ریزش معمولا در طول جفت گیری اتفاق می افتد. در لایه برداری شیمیایی از آنزیم ها و اسیدها برای از بین بردن سلول های پوست استفاده می شود. یک درمان آنزیمی سبک می تواند در طول جفت گیری انجام شود. لایه برداری شیمیایی قوی تر و با شدت های متفاوت است، می تواند یک درمان مستقل یا بخشی از پاکسازی صورت باشد. به طور کلی این درمان برای «تقویت» نیست و به صورت متوالی انجام می شود.

استخراج
دانه های سر سیاه یا سرسفید به صورت دلخواه و لازم استخراج می شوند. تحمل درد در رفع آکنه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای برخی، به خصوص کسانی که پوست نازک یا صورتی دارند، بسیار ناراحت کننده و دردناک است. اگر استخراج بذر به درستی انجام نشود، مویرگ ها شکسته و تغییر رنگ می دهند.

ماساژ صورت
ماساژ با ضربه های ملایم مانند لایه برداری (حرکات مکرر) باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید و پوست و صورت را تحریک کنید.

ماسک صورت
ماسک برای نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط، حساس، بالغ) و شرایط شما انتخاب می شود. در طول انجام فیشال، یک متخصص زیبایی باید در اتاق باشد و پوست سر یا خدمات دیگری را به شما ارائه دهد. اگر آنها اتاق را ترک کنند تا شما را "استراحت" کنند، دیگر برنخواهند گشت.

آخرین کار
اگر روز است از تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می کنند.
نکاتی برای مراقبت از پوست در منزل
پزشک به شما می گوید که چگونه از پوست خود مراقبت بهتری داشته باشید و محصولات مناسب را توصیه می کند.

انواع نظافت
انواع پاکسازی صورت
مکانیک پاکسازی صورت (کلاسیک).
در طی این روش، پوست تمیز می شود و سلول های مرده لایه برداری می شوند. سپس از کمپرس گرم برای باز کردن منافذ و حذف آلودگی و مواد مضر از سطح پوست استفاده می شود. پس از آن، جوش های سرسیاه، آکنه به آرامی فشار داده می شوند. به دنبال آن یک ماسک ویژه غنی از نمک های معدنی و ریز مغذی ها استفاده می شود که PH پوست را متعادل می کند و به از بین بردن دانه های سیاه باقی مانده و چربی اضافی کمک می کند. این روش با ماساژ سبک صورت و کرم تسکین دهنده به پایان می رسد.

پاکسازی صورت با اولتراسونیک
روشی ملایم و غیر تهاجمی برای از بین بردن ناخالصی ها و منافذ مسدود شده است و برای افراد با انواع پوست مناسب است. در طی این فرآیند، سلول‌های مرده پوست لایه‌برداری می‌شوند و پوست را درخشان، جوان می‌کنند و وضعیت آن را بهبود می‌بخشند. اگرچه این یک روش تمیز کردن عمیق است، اما به سطح پوست آسیبی نمی رساند. در طول درمان، جریان خون و سیستم لنفاوی در ناحیه صورت بهبود می‌یابد و به مواد فعال اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر نفوذ کنند و همچنین بازسازی و متابولیسم بافت‌ها انجام شود.
پاکسازی شیمیایی (اسیدی) صورت

لایه برداری اسیدی یک روش درمانی ویژه است که از اسید گلیکولیک برای حذف سلول های مرده پوست استفاده می کند. در این فرآیند پوست قدیمی و آسیب دیده برداشته می شود و سلول های جدید در لایه های عمیق تر پوست بازسازی می شوند. در نتیجه پوست سفت‌تر، زیباتر و سالم‌تر می‌شود و اسکارهای آکنه، لکه‌های رنگدانه و منافذ کوچک‌تر و کمتر دیده می‌شوند.

هر چند وقت یکبار باید از پاک کننده استفاده کنیم؟
در افراد مختلف متفاوت است. در حالت ایده آل، شما باید یک بار در ماه صورت خود را تمیز کنید زیرا پوست برای بازسازی به زمان نیاز دارد. سعی کنید حداقل چهار بار در سال و هر فصل یک بار صورت خود را تمیز کنید. اگر آکنه دارید، باید دفعات بیشتری پاکسازی کنید، مخصوصاً در ابتدا. در غیر این صورت یک بار در ماه کافی است. در مصرف آن زیاده روی نکنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. انجام حداقل 5 درمان شیمیایی (اسیدی) هر 10-14 ماه توصیه می شود. روز تعداد و دفعات عمل های مکانیکی و سونوگرافی بسته به شرایط هر پوست توسط متخصص تعیین می شود (پوست جوان و بدون مشکل فقط به یک درمان نیاز دارد).
https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

چه نتایجی را می توان انتظار داشت؟
اگر پاکسازی صورت به صورت حرفه ای انجام شود، پوست نباید بعد از عمل هیچ گونه جوش یا لک را نشان دهد. پس از کاهش قرمزی، پوست صاف تر، سالم تر می شود، روند پیری کندتر می شود و پوست با کاهش دانه های سرسیاه درخشان تر به نظر می رسد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.