هزینه ثبت برند در ایران

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

هزینه ثبت برند در ایران

 

 

برای ثبت یک برند، لازم است مشاوره تخصصی و رایگان را از کارشناسان با تجربه و حرفه‌ای در این زمینه دریافت کنید؛ بنابراین از این طریق می‌توانید نسبت به مراحل مختلف ثبت برند، مدارک لازم، انتخاب برند یا شکل و تصویر آن همچنین هزینه‌هایی که برای آن باید پرداخت کنید، مطلع خواهید شد. در این مطلب به بررسی هزینه ثبت برند در ایران خواهیم پرداخت.

هزینه ثبت در ایران برند شامل چه موارد می شود؟

به گزارش وبسایت دنیای برند  بطور کلی هزینه ثبت برند در ایران شامل موارد متعددی خواهد شد که هر کدام بر اساس قوانین و شرایط محاسبه می‌شود؛ بنابراین هزینه ثبت برند در ایران بر اساس محصول یا خدمت و فعالیت شما و البته هدفی که دارید می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین اگر افراد تاجر بخواهند از حروف لاتین استفاده کنند باید دارای کارت بازرگانی باشند؛ که در واقع این امر موجب افزایش هزینه آن‌ها خواهد شد.

 تعداد اضافه طبقات بین‌المللی نیز عامل دیگری است که بر اساس آن هزینه ثبت برند محاسبه و البته با توجه به طبقات مورد نظر متفاوت است. علاوه بر این موارد هزینه ثبت برند شامل طبقه یا در واقع اشخاص حقیقی و حقوقی نیز می‌شود که هزینه هر کدام مانند موارد قبل با هم متفاوت هستند.

 اما از جمله عوامل دیگر از مواردی که هزینه ثبت برند شامل آن خواهد شد اظهارنامه و چاپ و آگهی در روزنامه رسمی خواهد بود.

هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه

بعد از تهیه مدارک لازم برای تنظیم اظهارنامه باید آن را در سامانه به ثبت برسانید که قطعا هزینه آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین با توجه به این که هزینه ثبت اظهارنامه برند در تعداد طبقات و میزان کالا، حقیقی یا حقوقی بودن برند متفاوت است نمی‌توان به طور دقیق این هزینه‌ها را بیان کرد.

برای مثال هزینه ثبت برند اگر در یک طبقه باشد حداقل ۲۴ هزار تومان و هر چه بر تعداد طبقات افزوده شود به همان اندازه نیز هزینه ثبت اظهارنامه افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از ثبت اظهارنامه این موارد مورد توجه قرار گیرد.

هزینه روزنامه یا آگهی ثبت برند

بعد از طی مراحل مربوطه و ثبت اظهارنامه، آگهی درخواست برند باید در روزنامه رسمی چاپ شود که هزینه آن بدین شکل محاسبه می‌گردد. برخی موارد که بر اساس آن هزینه روزنامه یا آگهی ثبت برند در نظر گرفته می‌شود؛ این عوامل و موارد شامل سفید، سیاه یا رنگی بودن لوگو، تعداد طبقات، کالاها و میزان خطوط و ... می‌شود.

اگر تعداد خطوط بیشتر باشد موجب بیشتر شدن کادر آگهی شده و در نتیجه هزینه‌ها بالا می‌رود؛ در این صورت به عنوان مثال برای سه طبقه و یک علامت رنگی حداقل ۳۸۸ هزار تومان باید پرداخت کنید.

سخن پایانی

هنگامی که تصمیم به راه‌اندازی یک شرکت و برای شروع فعالیت لازم است برند شما در سامانه ثبت شود؛ برای ثبت برند نیاز به پرداخت برخی هزینه‌ها خواهید داشت، که این هزینه‌ها شامل موارد مختلفی است که به طور مختصر بیان شد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.