آیا خرگوش ها می توانند هندوانه بخورند؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

آیا خرگوش ها می توانند هندوانه بخورند؟

هندوانه یک میوه خنک تابستانی است که همه ما آن را دوست داریم. اما سوال اینجاست که آیا دوست های جونده ما هم از این میوه تابستانی لذت میبرند یا نه. در این مطلب میگوییم که آیا خرگوش می تواند هندوانه بخورد یا خیر و اینکه آیا هندوانه برای خرگوش مفید است یا مضر.  علاوه بر این درباره مزایا و معایب هندوانه برای خرگوش، میزان استفاده آن و سایر سوالاتی که درباره تغیه خرگوش با هندوانه وجود دارد را بررسی میکنیم.

پس آماده باشید که کلی اطلاعات مفید درباره هندوانه برای خرگوش قرار است بدانیم.

 

شاید فکر کنیم که غذای اصلی خرگوش، میوه، سبزیجات و انواع سیفی جات مانند هویج است. خیلی ازما هم فکر میکنیم که غذای اصلی خرگوش هویج است. اما اینطور نیست. غذای اصلی خرگوش یونجه و علف تازه است. و در کنار آن می توانیم برای تنوع غذایی و ایجاد بالانس از میوه ها و سبزیجات نیز استفاده کرد. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذای خرگوش به صفحه زیر مراجعه کنید.

https://petpors.com/rabbit-diet/

 

آیا خرگوش می‌تواند هندوانه بخورد؟

بله، خرگوش ها میتوانند هندوانه بخورند. هندوانه میوه ای است که خرگوش شما از خوردن آن لذت فراوانی میبرد. خرگوش ها عاشق چیزهای شیرین مانند هندوانه هستند. علاوه بر این میوه یک غذای میان وعده و یک منبع اصلی تامین آب بدن خرگوش در فصل تابستان است.

البته باید در نظر داشته باشید که هندوانه نباید جای غذای اصلی خرگوش را بگیرد. چون در این صورت نیازهای بدنی خرگوش تامین نمی‌شود. غذای اصلی خرگوش ها یونجه و علف تازه است و نباید به صورت مداوم با هندوانه تغذیه شوند.

 

آیا خوردن هندوانه فوایدی برای خرگوش دارد؟

در ادامه درباره فواید و معایب هندوانه برای خرگوش صحبت خواهیم کرد و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد. سایت رسمیNutritionvalue.org  جزئیات هندوانه را به‌عنوان یک غذای بسیار مغذی اینگونه ارائه می‌دهد:

تقریباً تماما از قند و آب تشکیل شده است، محتوای کالری آن 89٪ کربوهیدرات (با فیبر بسیار کم)، 7٪ پروتئین و 4٪ چربی است. بدون محتوای قابل توجهی از ویتامین ها یا مواد معدنی، میوه ای بسیار آبکی است.

هندوانه هیچ فواید سلامتی خاصی برای خرگوش ندارد. محتوای نسبتاً کم مواد مغذی و مقدار بالای قند آن‌ها را تبدیل به خوراکی می‌کند که بهتر است به ندرت سرو شود. با این حال، بر خلاف انسان، خرگوش ها می توانند پوست هندوانه را بخورند، و آن را به منبع مفیدی از فیبر غذایی تبدیل می کند که یافتن آن در سایر خوراکی های خرگوش دشوار است.

 

چرا پوست هندوانه برای خرگوش مفید است؟

هندوانه را نمی توان به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خرگوش به او داد. اما مطمئناً می‌توان آن را به‌عنوان خوراکی میان وعده به خرگوش داد. پوست هندوانه ارزش غذایی مشابهی با غذاهایی مانند یونجه و سایر میوه های فیبری و بدون دانه دارد.

پوست هندوانه ویتامین بالا، قند کمتر، داشتن ویتامین C و از همه مهمتر فاقد دانه است. خرگوش‌ها فاقد آنزیم‌هایی برای تجزیه و هضم دانه‌های هندوانه هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند مشکلاتی به بزرگی نارسایی اندام‌ها در سیستم داخلی آنها ایجاد کند و به طور بالقوه منجر به مرگ آنها شود. تنها قسمتی که واقعا مفید است و حاوی مواد مغذی مورد نیاز خرگوش به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی است، پوست آن است. پوست هندوانه از افزایش وزن در خرگوش ها جلوگیری می کند.

 

خرگوش چقدر پوست هندوانه می تواند بخورد؟

پوست هندوانه را می‌توان به همراه تکه‌های کوچک گوشت هندوانه شیرین به خرگوش داد، یا می‌توان پس از جدا کردن قسمت گوشتی قرمز مایل به صورتی هندوانه، آن‌ها را برش داد و به خرگوش‌ها داد.

در حالت ایده آل، دادن چند تکه پوست کوچک به خرگوش بسیار خوب است. مقدار پوست هندوانه به سن، وضعیت سلامتی خرگوش و وزن و میزان غذایی که در طول روز می‌خورد بستگی دارد.

اگر خرگوش کوچکی دارید بهتر است پوست هندوانه را در اندازه 3 سانت متری به صورت مکعبی به خرگوش بدهید.

این کار را میتوانید یک یا دو بار در هفته، با فاصله حداقل سه روز به خرگوش بدهید.

توجه داشته باشید که زیاده روی میتواند باعث چاقی، اضافه وزن و بروز مشکلات گوارشی در خرگوش شود. زیرا خرگوش ها نمیتوانند مقادیر زیاد قند را هضم کنند.

 

آیا خرگوش ها می توانند آب هندوانه بخورند؟

خرگوش ها میتوانند هندوانه بخورند، اما در مورد آب هندوانه نظر قطعی دادن کار سختی است. برخی از کارشناسان معتقدند که آب هندوانه سرشار از قند است و حاوی کالری زیادی است که می تواند به خرگوش آسیب برساند.

از سوی دیگر، برخی می گویند که آب هندوانه آنقدرها هم مضر نیست و می توان آن را به مقدار کم و نه به طور منظم به خرگوش ها داد. در مجموع، می توان با اطمینان گفت که مقدار کمی آب هندوانه خام و طبیعی برای گنجاندن در رژیم غذایی خرگوش خوب است.

حتی می توان آن را با مخلوط کردن آن با آب آشامیدنی آنها تغذیه کرد. اما آب میوه های فرآوری شده و بسته بندی شده می توانند به آنها آسیب برسانند زیرا حاوی مقادیر زیادی قند مصنوعی، افزودنی ها و مواد نگهدارنده هستند که برای سیستم گوارشی خرگوش ها مفید نخواهد بود زیرا روده آنها قادر به پردازش آنها نیست.

از این رو، آب هندوانه طبیعی در مقادیر بسیار کم خوب است، اما نباید زیاده روی کرد.

 

جمع بندی

خرگوش های میتوانند هندوانه بخورند اما نه به عنوان یک غذای کامل. باید هندوانه به عنوان یک میان وعده و به صورت دوره ای در غذای خرگوش استفاده شود. گوشت هندوانه با خاطر داشتن مقادیر زیاد قند ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی در خرگوش شود. پس بهتر است به جای گوشت هندوانه، از پوست آن برای تغذیه خرگوش استفاده کنید.

پوست هندوانه سرشار از فیبر است و به هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش خرگوش کمک می کند. علاوه بر این برای خرگوش هایی که دچار یبوست شده اند بسیار خوب است.

اما بهتر است پوست هندوانه را هم در مقادیر کم و حداکثر 2-3 بار در هفته به خرگوش بدهید. با این شرایط احتمال بروز مشکلات مختلف در خرگوش را به حداقل می رسانید.

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.