نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات


محدود کردن دسترسی کاربر به اطلاعات مرتبط. همچنین ویرایش جدید، که در حال تدوین می باشد، محیط کاربر پسند تری را نوید می دهد. خودکار سازی این فرایندهای خسته کننده و فراموش شونده، باعث می شود تا تمرکز بیشتری بر روی کارهای اصلی تعمیرات داشته باشید که از الویت بیشتری برخوردار هستند. مشتریان دو سوت تعمیر نیز می توانند با دریافت کد اشتراک از تخفیفات ویژه برخوردار شوند. ریشه RCM به سال های قبل از ۱۹۶۰ برمیگردد ، زمانیکه شرکت های هواپیمایی تجاری تصمیم به خرید هواپیمای غول پیکر بوینگ ۷۴۷ گرفتند.در آن زمان ، براساس تجارب گذشته ، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه براساس زمان (TBM ) مورد اجرا قرار می گرفت. برنامه­ ریزی دستورکارهای PM را می­توان بر اساس میزان استفاده، زمان یا رخداد، در یک CMMS ایجاد کرد. به این شکل است که شما یک تقویم ماهانه در این قسمت مشاهده می کنید و امکان فیلتر کردن دستورکارها بر اساس کلاس تجهیز، گروه تجهیز، نوع کار، مجری و محل استقرار وجود دارد. در قسمت پنجم می خواهیم بپردازیم به بحث ساختار درختی تجهیزات. طبق استانداردهای نگهداری و تعمیرات و ISO 14224 ساختار درختی تجهیزات از دو بخش اصلی تشکیل شده: یکی بحث لوکیشن ها و دیگری بحث Equipment subdivision یا همان BOM تجهیزات هست که خود بحث لوکیشن ها طبق استاندارد در ۵ سطح industry(صنعت)، business category، installation، plant/unit و section یا سیستم تقسیم بندی شده است و قسمت Equipment subdivision شامل ۴ سطح equipment unit، subunit، component/maintable items و part هاست .

https://pmworks.ir/


قابل تعریف است. فعالیتهایی که دارای دوره زمانی هستند در سیستم به صورت مستقیم قابل برنامهریزی است و برای برنامهریزی فعالیتهایی که وابسته به میزان کارکرد هستند امکان اتصال سامانه به تجهیزات کنترلی تجهیز مربوطه بوده و در موعد تعریف شده فعالیت مربوطه در سیستم تعریف میشود. این سیستم ضمن فراهم آوردن بستر مناسب ثبت اطلاعات فنی ماشین آلات و برنامه ریزی پیشگیرانه، به بهبود راندمان تولید و افزایش کارکرد تجهیزات کمک فراوان می کند. از آنجایی که این نوع نت هنگامی اجرا می شود که دستگاه از کار می افتد به آن نت زمان شکست (خرابی) یا فروپاشی Breakdown Maintenance نیز می گویند. RCM مخفف عبارت Reliability Centered Maintenance به معنی گهداری تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان یا نت قابلیت اطمینانی می باشد. وجود نسخ تخصصی صنایع مختلف قابلیت انغطافپذیری بالایی به نرم افزار تعمیر و نگهداری میبخشد. نرم افزارهای پشتیبان نگهداری و تعمیرات مبتنی بر پایش وضعیت، CBM، آنالیزهای قابلیت اطمینان و نرم افزارهای پشتیبان تصمیمگیری مورد استفاده قرار میگیرد. یک استراتژی مبتنی بر نگهداری و تعمیرات پیگشیرانهٔ دیجیتالی که روشهای کارآمدتری برای جلوگیری از توقف تجهیزات را پیشنهاد دهد. آگاهی کامل از سطح اثر بخشی تجهیزات وشناخت کانون های بحران تصمیم گیری را جهت انجام بموقع فرایند های نت فراهم می کند وعدم توجه به فرایند هدف گذاری وتعیین استراتژی سبب سردگمی و روزمره گی مدیران و پرسنل درگیر با فرایندهای نت گردیده وزمانی این امر مهم محقق می گردد که مدیران از سطح کارایی و اثر بخشی سیتم نت مطلع باشند .
متاسفانه بارها مشاهده شده که در اکثر صنایع کشور علیرغم پیاده سازی سیستم نت وتخصیص هزینه های نسبتا زیاد جهت پیاده سازی و استقرار آن اثری از اثر بخشی وجود ندارد و هرگاه این پرسش مطرح شود که سطح اثر بخشی سیستم نت جاری به چه میزان است ، هیچ پاسخ کمی قابل ارائه وجود ندارد و بارها این موضوع مطرح شده که ” معیار شما برای سنجش شدت عملکرد سیستم نگهداری چیست ” و یا “ زمان انجام فرایند تعمیرات اساسی را برمبنای چه شاخص و پارامترهایی تعین خواهید کرد ؟ در نرم افزار نگهداری و تعمیرات ساینا برای تعریف Locationها کافیه که شما به فرم محل های استقرار بروید و تعریف خودتان را در این قسمت انجام دهید. فرم دیگری ما در سیستم داریم تحت عنوان ساختار درختی تجهیزات، که در واقع در این فرم نرم افزار به صورت اتوماتیک این دو سطح را به یکدیگر وصل می کند و تجهیزاتی که در محل های استقرار مختلف وجود دارند را به ما نشان می دهد در اینجا ما شرکت تولیدی نمونه را داریم که تشکیل شده از کارگاه تولید، انتقال آب و تصفیه و ابنیه و ساختمان که خود کارگاه تولید شامل تجهیزات آبی و سوله تولید است و سوله تولید شامل تجهیزات مختلفی است که جرثقیل سقفی هم یکی از این موارد است.

https://pmworks.ir/دمو-نرم-افزار-نگهداری-و-تعمیرات/

بخش دوم BOM تجهیزات بود که اگر ما بخواهیم BOM یک تجهیزات را مشاهده کنیم کافیه به فرم تجهیزات برویم، در اینجا من کلاسم را بالابر انتخاب می کنم، گروه تجهیزم را هم جرثقیل سقفی و دکمه بازخوانی را می زنم، یکی از این دو مورد را که در سیستم ثبت شده را انتخاب می کنم و وارد پرونده آن تجهیز می شوم. با خدمات تعمیر هود آشپزخانه که توسط تعمیرکار دو سوت در محل کار یا منزل شما ارائه می شود، دیگر نیازی نیست نگران هزینه های اضافی باشید. البته علاوه بر تهیه بستههای آماده نرمافزاری میتوان به تولید یک CMMS با توجه به نیازهای همان سازمان پرداخت. آماده به کار بودن تجهیزات به همراه تجزیه وتحلیل اطلاعات به منظور تصمیم گیری ، نیاز به مکانیزه کردن در امر تعمیرات و نگهداری را بیش از پیش در واحدها ملموس تر می نماید. امروزه بستههای نرمافزاری آماده CMMS دامنه وسیعی از امکانات و قابلیتها را پوشش میدهند،هرچند که بههمان نسبت دامنه قیمتی گستردهای نیز دارند. استفاده از این رویکرد بهرهوری را حتی بیشتر از پیش افزایش میدهد؛ زیرا تجهیزات جدید از قبل با مشخصات مورد نظر مطابقت دارند و مشکلات راه اندازی کمتری دارند ، بنابراین سریعتر به سطح عملکرد برنامهریزیشده میرسند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.