بررسی شغل های فریلنسری و دورکاری

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

بررسی شغل های فریلنسری و دورکاری

برای برخی مشاغل، تشخیص اینکه در کدام دسته قرار می گیرند دشوار است، اما به نظر می رسد این تقسیم بندی سه جانبه همچنان کارساز است. به عنوان مثال، خرده‌فروشی در سال 1990 کاملاً LD بود، اما در بخش‌هایی که عمق موجودی واقعاً مهم است (مانند کتاب)، قبلاً تغییری به سمت استقلال مکان وجود داشته است. حتی لباس‌هایی که قبلاً کاملاً مبتنی بر آزمایش حضوری بودند، به لطف بهبود لجستیک حمل و نقل، خرید آنلاین معقول‌تر می‌شوند. خواربارفروشی ها احتمالاً جزو آخرین جابجایی ها هستند، زیرا حجیم هستند و اغلب به یخچال نیاز دارند. اما از آنجایی که تقاضا برای این نوع خرده فروشی ها کاملاً محلی است (به همین دلیل!)، مشاغل خواربار فروشی به جمعیت محلی گره خورده است و بیشتر شبیه به LD/مردم رفتار می کنند تا LD/گیاه. به طور کلی، هر شغل LD که به این دلیل باقی می ماند که مصرف کنندگان آنها باید محلی باشند مانند مشاغل LD/مردم رفتار می کنند - حتی کشاورزی معیشتی.

حتی ممکن است برخی مشاغل از هم جدا شوند. آموزش ابتدایی و متوسطه را در نظر بگیرید: امروزه معلمی در واقع تلفیقی از دو شغل معلمی و مراقبت از کودک است. اولی بالقوه LI است. دومی کاملاً LD است. اما جداسازی این مشاغل به دو چیز متفاوت از قبل توسط تعاونی های آموزش خانگی پیشگام شده است. این کاملاً ممکن است که شاهد افزایش محبوبیت آنها باشیم و به صنعت بزرگتری تبدیل شوند و مهارت معلمان به دو گروه تقسیم شود. البته این یک تغییر بسیار کند خواهد بود، زیرا تأثیر آن بر این حرفه بسیار عمیق است. معلمان اساساً تا زمانی که این اتفاق نیفتد، LD/مردم باقی می مانند. (در آن مرحله، ما احتمالاً شاهد تحقیرهای زیادی در مورد دو «طبقه» متفاوت معلمان، موقعیت اجتماعی و دستمزد متفاوت آنها و غیره خواهیم بود.)

مطالب عمومی و فنی

برای خلاصه کردن گذار اقتصادی: تقریباً بین سالهای 1930 و 1990، جهان صنعتی تحت سلطه مشاغل LD/کارخانه بود. برون مرزی بسیاری از این مشاغل را از منظر کارفرما مستقل از موقعیت مکانی می کند (شما می توانید چیزهایی را در هر جایی تولید کنید و آنها را ارسال کنید)، اما نه از دیدگاه کارمند (شما هنوز به یک کارخانه برای کار نیاز دارید). با این حال، این فقط یک انتقال به اتوماسیون بود، جایی که مشاغل LD/کارخانه های پایین با ماشین آلات جایگزین شدند، و مشاغل LD/کارخانه به طور فزاینده ای مشاغل تخصصی هستند که توسط تعداد کمی از افراد انجام می شود. این باعث شد که مشاغل LD/Person مانند بخش خدمات به کارفرمایان غالب تبدیل شوند. اما با ظهور انبارها، تجارت آنلاین و دورکاری، ما در حال حرکت به دنیایی هستیم که بیشتر مشاغل آن LI هستند و دومین شغل LD/افراد هستند - مشاغلی که وابسته به مکان هستند زیرا باید بعدی باشند. به مشتریان خود. مشاغل LD/کارخانه، مشاغل وابسته به موقعیت مکانی چون باید در کنار تجهیزات تخصصی باشند، تخصصی تر می شوند و بخش کوچکتری از کل تصویر اشتغال را تشکیل می دهند.

 

بازیکنان مختلف در این دوره شاهد تاثیرات متفاوتی خواهند بود. شهرها و شهرک‌ها دیگر اثر «شهرک شرکت» را نخواهند داشت، چه برای خوب و چه برای بد. ایده جذب کارفرمای مجرد برای چنین هدفی کمتر وسوسه انگیز خواهد شد. این همچنین قدرت چانه‌زنی شرکت‌ها را نسبت به مناطق محلی کاهش می‌دهد، که ممکن است بر صنعت «انگیزه‌های مالیاتی» نیز تأثیر بگذارد، اما همچنین توانایی محلی‌ها برای ایجاد پیشرفت‌های غول‌پیکر را کاهش می‌دهد. اساساً، این تغییر نوسانات بزرگ صعودی و نزولی اقتصادها را به سمت میانه با ثبات تر تعدیل می کند.

ارشمیدوس

موقعیت کارگران نیز متفاوت خواهد بود. تکنیک های سنتی برای سازماندهی کارگران زمانی که کارگران در سراسر جهان پراکنده شده اند کارساز نیستند، اما تکنیک های جدید احتمالاً کارساز خواهند بود. (کانال اتحادیه Slack؟) موفقیت در مشاغل LI احتمالاً به مجموعه مهارت‌های متفاوتی نیز نیاز دارد - به عنوان مثال، مهارت‌هایی در اطراف سازمان و ارتباطات. اینها خیلی تخصصی نیستند، اما برای افرادی که آنها را ندارند مجازات فرهنگی اعمال می کنند. تغییر نسل تقریباً به طور قطع در این مورد نقش خواهد داشت.

 

به طور گسترده تر، این به روش های پیچیده ای با قشربندی اجتماعی موجود تعامل خواهد داشت. به عنوان مثال، برای کار در خانه، به یک خانه نیمه آرام نیاز دارید. افرادی که به این دسترسی ندارند، به دلیل بی خانمانی یا تعداد زیادی از کودکانی که مسئول آن هستند، احتمالاً از اقتصاد LI مستثنی می شوند. به همین ترتیب، دورکاری به برخی تجهیزات اولیه نیاز دارد، و کاملاً ممکن است که (به ویژه در سطح پایین اقتصاد) شرکت ها یا از مردم بخواهند آن را داشته باشند، یا آن را با نرخ های ربوی به آنها اجاره دهند و نوعی «فروشگاه شرکتی» ایجاد کنند. اثر احتمالاً این روش مهمی است که در آن شرکت ها به کارکنان خود سرکوب می کنند.

 

چند کار که اکنون انجام می دهیم می تواند به طور قابل توجهی بر آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر به سمت نسبتا op حرکت کنیم

fa استانداردهای سخت‌افزار برای دورکاری، به طوری که با هر رایانه یا تلفن هوشمند استانداردی کار می‌کند، هم فرصت کمتری برای درخواست افراد برای اجاره کالاهای گران‌قیمت و تخصصی وجود دارد، و هم فرصت بیشتری برای «مراکز کاری» که چنین تجهیزاتی ساعت‌به‌ساعت در دسترس هستند. چنین مراکزی در واقع یک مزیت برای همه هستند، نه فقط برای افراد کم درآمد: آنها گسترش فضاهای مدرن کار مشترک هستند، و برای افرادی که دوست دارند از راه دور کار کنند، اما نه لزوماً از خانه کار کنند، بسیار خوب هستند.

ریاضیات ومهندسی

مسلم است که هر اتفاقی بیفتد، در امتداد خطوط فرهنگی و اقتصادی موجود شکافته خواهد شد. قوی سعی خواهد کرد از آن برای استثمار ضعیف استفاده کند. اما امکان ایجاد ثبات اقتصادی محلی و خروج از رکودهای محلی که جوامع بسیاری را در سراسر جهان ویران کرده است (از شهرک های شرکت فروپاشیده در غرب میانه آمریکا تا مزارع خشکسالی در شرق سوریه) یک گزینه واقعی برای انجام این کار ایجاد می کند. همچنین.

بلند مدت: 2035 و پس از آن

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.