اهمیت اختصاصی بودن منابع یک سرور و مزایای استفاده از آن

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

اهمیت اختصاصی بودن منابع یک سرور و مزایای استفاده از آن

 

اهمیت اختصاصی بودن منابع یک سرور مزایا و ویژگی‌های قابل توجهی با خود به همراه دارد که بسیار ارزشمند هستند و با هم در این مقاله بررسی آنان می‌پردازیم. سرورهای اختصاصی یکی از مهم‌ترین منابعی محسوب می‌گردند که برای آن دسته از سایت‌هایی که ترافیک قابل توجهی دارند، تعبیه گشته‌اند. قبل از اینکه یک سرور و یا هاستینگ را انتخاب نمایید، در وهله اول باید انواع روش‌های میزبانی را بشناسید تا بتوانید بهترین روش مناسب و ایده‌آلی را برای وب سایت خود برگزینید.

 اهمیت اختصاصی بودن منابع یک سرور

سرور اختصاصی از یکسری مزایا و ویژگی‌هایی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

1.     پشتیبانی فنی پیشرفته با سرورهای اختصاصی

یکی از مزایا قابل توجه سرورهای اختصاصی این است که این امکان را برای کاربران به فراهم می‌آورد تا بتوانند از دانش و حرفه پیشرفته مشاوران بهره ببرند. این مشاوران و افراد متخصص که به صورت کاملا حرفه‌ای آموزش دیده و دوره دیده هستند می‌توانند به شما در حل بسیاری از مشکلات ایجاد شده کمک کنند.

2.     برخورداری از آدرس ip اختصاصی

ip اختصاصی مزیت‌های منحصربه‌فردی برای وب سایت دارد. هرچند سرورهای اختصاصی نیز از این مزیت برخوردار هستند و با داشتن آدرس ip اختصاصی تمام ترافیک‌هایی را که به سوی وب سایت و اپلیکیشن شما می‌آیند را به سوی یک ip یکتا سوق می‌دهند. این موضوع می‌تواند خود برای صاحبین کسب و کار مزیتی بزرگ محسوب گردد.استفاده از آی پی اختصاصی و ثابت یکی از مواردیست که در سرور اختصاصی لینوکس بسیار مورد اهمیت می باشد.

3.     ایجاد فضای امن و خصوصی

زمانی که شما از سرورهای اختصاصی استفاده می‌نمایید به یک فضای امن و ایده‌آلی خواهید رسید. درواقع دسترسی به داده‌ها به صورت اختصاصی در اختیار خود مشترک قرار داشته و به این صورت امنیت سرور نیز تامین می‌گردد. از طرف دیگر نیز در رابطه با هرزنامه‌ها و محتوای مخرب نگرانی وجود نخواهد داشت و دلیل این امر نیز استفاده نکردن از سرور به صورت اشتراکی با دیگر مشترکین می‌باشد که نشان دهنده اهمیت اختصاصی بودن منابع یک سرور هستند.

4.     سرعت بارگذاری بالا و عملکری قدرتمند

سرورهای اختصاصی لینوکس همان‌طور که خود نیز می‌دانید از سرعت بارگذاری بسیار عالی در هنگام دریافت و انتقال اطلاعات داشته و از کیفیت خوبی نیز نسبت به میزبانی اشتراکی بهره می‌برند. علت این امر این است که در سرور اختصاصی منابع در میان سایر مشترکین نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین برای بهبود سرعت سیستم عامل خود استفاده از سرورهای اختصاصی می‌تواند گزینه خوبی تلقی گردد.

5.     کنترل نمودن مدیریت سرور

با بهره گیری از سرورهای اختصاصی، مشترک علاوه بر اینکه امکان نصب سایر سیستم‌های عامل را نیز دارد، می‌تواند برنامه های سفارشی سازی شده را نیز نصب کند. از این طریق شما خواهید توانست که مدیریت آسان و عالی بر سرور داشته و هر گونه مشکلی را که بر سیستم شما غلبه می‌کند و امکان آسیب رساندن را نیز دارد را شناخته و از این امر جلوگیری نمایید. سرورهای اختصاصی به قدری قابلیت دارد که اهمیت اختصاصی بودن منابع یک سرور را با به کارگیری آن به خوبی می‌توان درک کرد.

6.     نصب کنترل پنل‌های مختلف

پنل‌هایی همچون direct admin ، Cpanel ، Plesk ،Vesta cp زمانی که راه اندازی گردند، مدیریت و وظایف اصلی یک وب سایت را به راحتی فراهم می‌آورند. از این طریق شما می‌توانید به مدیریت برنامه‌های مبتنی بر وب مانند وبلاگ‌ها و از این قبیل مسائل بپردازید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.