فونی شاپ : باتری موبایل خوابیده و احیا کردن آن

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

فونی شاپ : باتری موبایل خوابیده و احیا کردن آن

از مشکلات دیگری که ممکن است برای باتری های گوشی موبایل پیش بیاید،خوابیدن باتری موبایل است .خراب شدن باتری و خوابیدن باتری به هیچ عنوان به یک دیگر شباهت ندارند و این دو مشکل کاملا با یک دیگر متفاوت هستند.وقتی که باتری گوشی شما خراب می شود می توانید با استفاده از یک سری روش ها از خراب شدن کامل باتری جلوگیری کنید اما هنگامی که باتری به خواب رفته باشد باید با به کار گیری یک سری روش ها باتری را تعمیر کنید و دوباره احیا نمایید.

همانطور که می دانید همه ی باتری های گوشی بعد از گذشت چند مدت کیفیت خود را از دست می دهند و دیگر عملکرد درستی ندارند.یکی از دلایل به خواب رفتن باتری پایین  آمدن کیفیت باتری می باشد.در این مقاله قصد داریم درباره ی خواب رفتن باتری و روش های احیا آن توضیحاتی را بیان کنیم.

 

تعمیر  باتری های گوشی های اندروید

گوشی های هوشمند امروزه به ابزارهای مهم مورد نیاز انسان تبدیل شده اند، که اکثرا امورات روزمره  را می توان به وسیله ی آن ها  انجام داد.حال اگر باتری دچار مشکلی شود و یا شارژ آن خیلی زود تخلیه شود یک مشکل واقعا اساسی برای کاربران گوشی های هوشمند محسوب می شود.همه ی شما تقریبا با اصطلاح به خواب رفتن گوشی آشنا هستید و حداقل یک بار این جمله به گوش شما خورده که باتری گوشی به خواب رفته است.معمولا زمانی که مدت زیادی از یک باتری استفاده نمی شود، زمانی که می خواهیم از آن‌ دوباره استفاده کنیم باتری دیگر کار نمی کند و می گویند که باتری به خواب رفته است.

اگر زمانی باتری گوشی شما دچار چنین مشکلی شد و به خواب رفت اصلا نگران نشوید.زیرا یک سری روش های بسیار ساده و کاربردی وجود دارد که شما می توانید به وسیله ی آن باتری گوشی خود را احیا کنید و دوباره مثل سابق از انرژی باتری گوشی خود استفاده نمایید.در ادامه ی این مطلب به طور کامل روش های احیای باتری موبایل  خوابیده  و هم چنین دلایل به خواب رفتن باتری موبایل را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

 

دلایل به خواب رفتن گوشی موبایل

همان طور که در قبل گفته شد باتری ها ، دارای یک ظرفیت مشخص هستند و ممکن است بعد از مدتی  که در حال استفاده از باتری گوشی خود هستید کیفیت باتری کاهش پیدا کند و به خواب برود.در این مواقع می توانید از یک سری روش های بسیار ساده جهت شوک دادن به باتری و تعمیر کردن آن استفاده کنید.

ساختار باتری هایی که درگوشی های هوشمند امروزی استفاده می شوند به گونه ای است که در برابر دمای بسیار بالا یا پایین واکنش پذیر هستند و ممکن است آسیب ببینند.اگر به درستی از باتری استفاده نکنید و در مراقبت از باتری کوتاهی کنید به مرور زمان باتری ضعیف می شود و درست کار نمی کند.خواب رفتن باتری گوشی نیز شباهت بسیار زیاد با ضعیف شدن باتری گوشی دارد.

قبل از این که روش های احیا و تعمیر کردن باتری های گوشی را برای شما توضیح دهیم قصد داریم دلایلی که منجر به پیش آمدن این مشکل می شود را بررسی کنیم تا شما با این دلایل آشنا شوید و بتوانید از به خواب رفتن و خراب شدن باتری  گوشی خود جلوگیری کنید.

دلایل خراب شدن باتری گوشی موبایل

  • استفاده زیاد از گوشی موبایل
  • استفاده ی بیش از حد از پاور بانک یا شارژرهایی با منبع ضعیف
  • شارژ کردن باتری در مدت زمان های طولانی
  • استفاده نکردن طولانی مدت از گوشی موبایل
  • کاهش سلامت و عمر مفید باتری گوشی

تمام موارد ذکر شده از دلایلی می باشند که موجب به خواب رفتن و خراب شدن باتری گوشی شما می شوند.اگر نکات مربوط به مراقبت باتری را رعایت نکنید و از یکسری روش ها استفاده نکنید در مدت بسیار کمی باتری شما کاملا خراب می شود و مجبور می شوید خیلی زود آن را تعویض کنید.

 

احیای باتری خوابیده ی گوشی موبایل

در این قسمت می خواهیم روش هایی را در رابطه با احیا کردن باتری گوشی موبایل برای شما توضیح دهیم.شما می توانید با بکار گیری هرکدام از این روش ها جانی تازه به باتری گوشی خود ببخشید و به خوبی از آن استفاده کنید.

بررسی کانتکت های باتری

مهم ترین موردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که به طور مرتب کانتکت ها و قسمت های طلایی باتری گوشی که به گوشی متصل می شوند را بررسی کنید و در صورتی که گردو غبار روی آن ها نشسته بود حتما آن را تمیز کنید.این قسمت ها مربوط به اتصالات هستند و اگر به درستی کار نکنند موجب به خواب رفتن باتری می شوند.

این کانتکت ها روی شارژ شدن گوشی  و هم چنین انتقال انرژی و شارژ دهی باتری بسیار تاثیر گذار هستند.شما می توانید خیلی راحت باتری را از گوشی خارج کنید و به وسیله ی یک شئ خیلی نازک این قسمت هارا تمیز کنید و باتری دوباره داخل گوشی خود قرار دهید و دوباره کارایی گوشی خود را بررسی نمایید.

 

قرار دادن باتری در فریزر

اگر باتری خراب گوشی خود را در فریز قرار بدهید به باتری شوک وارد خواهد شد و عملکرد باتری دوباره مانند سابق می شود.باتری ها به گونه ای تولید شده اند که شامل یک سری بارهای مثبت و منفی هستند که با تاثیر گذاشتن روی هم انرژی مورد نیاز گوشی را تامین میکنند.البته ساختار باتری هایی لیتیومی به گونه ای است که خیلی سریع در برابر سرمای یا گرمای زیاد آسیب پذیر هستند‌،اما این روش برای باتری هایی که خراب شده اند و عمر مفید خود را از دست داده اند جوابگو است و باعث می شود باتری مجدداً به درستی کار کند.برای انجام این کار باتری خود را در یک پلاستیک قرار داده سپس به مدت ۳ساعت در فریز بگذارید.

 

استفاده از لامپ ۱.۵ولت

این روش برای اکثر باتری های گوشی تاثیری نداشته است اما در صورت تمایل می توانید از این روش هم استفاده کنید.به این صورت که  دو سر یک سیم را یه کانتکت های باتری  و سر دیگ سیم را به لامپ متصل کنید و اجازه دهید لامپ برای روشن ماندن از انرژی باتری استفاده کند وقتی که شارژ باتری کاملا تخلیه شد، مجدداً آن را به شارژر وصل کنید و بگذارید شارژ شود و دوباره از باتری خود استفاده کنید.

 

با استفاده از هرکدام از روش های که در بالا بروی شما توضیح دادیم می توانید باتری خواب رفته گوشی خود را دوباره احیا کنید و به خوبی از آن استفاده کنید.در صورت خرابی خرابی موبایلتان و جهت خرید باتری موبایل به فروشگاه معتیر فونی شاپ مراجعه کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.