باتری موبایل اورجینال بخرید

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

باتری موبایل اورجینال بخرید

واقعیت این است که در هر کجای دنیا بازار گرم و پر سودی باز شود دکان تقلب و کلاهبرداری نیزدر کنارش باز خواهد شد . یکی از جذاب ترین و پرسودترین بازارهای دنیای معاصر بازاز موبایل است که سالانه صدها میلیارد دلار گردش مالی و میلیون ها شغل مستقیم و غیر مستقیم را زیر چتر گسترده خود پوشش می دهد.

 در این بازار گرم و پر سود در کنار کمپانی هایی که معیار کار خود را بر رفتار حرفه ای و تولید خوب نهاده اند شرکت هایی نیز وارد بازار شده اند که به فکر ماهی گرفتن از آب گل آلود و شلوغی این بازار هستند و دست به تولید کالای مشابه و کپی زدن از تولیدات اورجینال یا ساخت کالایی با برچسب های شبه استاندارد و فریبنده و اما در عمل ضعیف و بد می زنند .

واقعیت دیگر این است که تشخیص اصل از فرع و تقلبی از کالای اورجینال بسیار دشوار است و گاه تنها از کارشناسان زبده بر می آید و البته برخی اوقات نیز خریداران عادی این بازار با داشتن و دانستن نکاتی چند می توانند مانع فریب خوردن خود شوند . در این مبحث به موضوع باتری موبایل و اصل و تقلبی آن از می پرداریم .

باتری موبایل را بهتر بشناسیم

ظاهرا سوال ساده ای مطرح شده و همه ما در مورد باتری موبایل اطلاعاتی داریم اما بهتر است بر دامنه دانش خود در مورد باتری موبایل بیافزاییم . باتری موبایل نوعی خازن جریان الکتریکی است . ساختار باتری های اولیه موبایل با ساختار باتری های فعلی تفاوت داشت و شاید به همین دلیل است که باتری موبایل کوچک تر ما شارژ بسیار بیشتری نسبت به باتری های حجیم قدیمی را در خود جا می دهد و موبایل هوشمند با صدها توانایی بیشتر از یک گوشی قدیمی شارژ را نگه خواهد داشت.

در حال حاضر اکثریت باتری های موبایل مادارای ساختار لیتیوم یونی هستند و البته بهترین ها هم همین ها هستند . این باتری ها هر چقدر هم توانمند و استاندارد و پر ظرفیت و اصلی باشند متاسفانه بعد از مدتی توانایی روز نخست خود را نخواهند داشت و با بهترین مراقبت ها نیز نهایتا روز ی دیگر به کار شما نخواهند آمد . دلیل این اتفاق علاوه بر نگهداری و شارژ و استفاده بد از باتری یا آسیب های فیزیکی همانند تورم و آب خوردگی و گرما زدگی و سرما زدگی و ضربه خوردن می تواند دلایل طبیعی آن باشد .

چرا باتری موبایل بالاخره باید تعویض شود ؟

هر بار شارژ صد تا صفر باتری موبایل همان گونه که قبلا گفته شده است یک سیکل یا دوره باتری نامیده می شود طبیعی است که نمی توان مانع خالی شدن طبیعی باتری موبایل شد و حتی در حالت خواموش نیز باتری تا حدودی مصرف می شود پس گوشی شما در مدت زمان معینی به تعدا خاصی سیکل باتری خواهد رسید مثلا در سیکل پانصد احتمالا بیست درصد باتری موبایل شما بصورت طبیعی از دست رفته است و کم کم میزان تحلیل باتری موبایل شما بیشتر و بیشتر می شود تا اینکه شما خواه نا خواه مجبور به تعویض باتری موبایل خواهید شد .با اینکه باتری های موبایل جدید همه باتری لیتیومی هستند ما باز بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند.

فراموش نکنید توصیه های ارائه شده در این مطلب برای استفاده کنندگان عام موبایل می باشد و کاربران فنی و تعمیر کاران و فروشندگان و متخصصان امر موبایل راه های فنی تر و علمی تری نیز برای تشخیص اصل و فرع باتری موبایل سراغ دارند که شاید نیاز به ذکر در این مطلب عمومی نداشته نباشد.

راه های اصلی و عمومی تشخیص باتری اصلی موبایل از باتری فیک و کپی

  • روش بسته بندی و دقت در این موضوع خیلی مهم

واقعیت این است که متقلبین و کپی کارها چندان هم با حوصله و وسواس و سلیقه نیستند و گاه سوتی های بدی هم می دهند مثلا در مورد بسته بندی معمولا بسته بندی های نا مرتب تری دارند و بر خلاف باتری موبایل اصلی که بسته بندی شکیل و متشخصی را داراست این ها را می توان عموما با دقت در بسته بندی شناسایی نمود . نوشه ای روی بسته بندی نه باید خیلی کم رنگ و بی رونق باشند و نه به شکل تابلو پر رنگ و الکی بولد شده باشند .

 در جریان کپی نوشته های روی بسته بندی ممکن است کم دقتی صورت بگیرد و همین باعث لو رفتن کپی کاری و تقلب بشود . این اولین و ساده ترین راه تشخیص اصلی از فیک باتری موبایل است و صد البته داستان به همین سادگی ها هم نیست پس بقیه را با هم بخوانیم .

  • راه دوم هم البته راه حل خیلی دشواری نیست و به همان نوشته ها و این بار نه از بابت شکلی بلکه محتوایی باز می گردد. به این شکل که معمولا در کپی کاری سری کاری و بی دقتی زیاد است و گاه به همین خاطر و به علت عدم توجه و دقت در این موضوع مطالب و اطلاعات رو ی باتری با اطلاعات مندرج در بسته بندی باتری تطبیق ندارد .

از جمله این اطلاعات تاریخ تولید و انقضا و سسریال و ظرفیت باتری و بارکد و سایر اطلاعات مندرج است زیرا کپی کارها چندان توجهی به این جزییات نمی کنند و اگر قرار بود وقتی گذاشته شود وقت را بابت تولید بهتر می گذاشتند پس این سرسری کاری ها چندان هم بی فایده نیست و باعث لو رفتن اینان می شود . پس قبلاز هر چیز بسته بندی باتری موبایلرا چک کنید و بعد از آن به سراغ خود باتری موبایل بروید .

  • ایراد بعدی فیک کاران و تولیدشان باز هم شکلی است و این بار در مورد شکل خود باتری و شکل برچسب روی آن. با دقت بر روی باتری موبایل متوجه می شوید برچسبی که معمولا از ترکیب دو رنگ نقره ای و رنگ سیاه تشکیل شده موجود است . باز هم بد سلیقگی کپی کارها برایشان دردسر شده است زیرا معمولا این برچسب که در باتری موبایل اصلی با دقت و منظم نصب شده است در باتری های فیک به شکل ناشیانه به بدنه باتری موبایل چسبانده شده است و با اندکی دقت می توان متوجه این کج سلیقگی و کار سرسری شد . پس تا این مرحله چشمان تیز بین شما باید با دقت در بی سلیقگی ها و عدم تطابق مندرجات موضوع تقلب را کشف نمایند و اما در ادامه ....
  • بازهم ایراد شکلی و این بار در لبه های باتری موبایل . با دقت در لبه ای باتری موبایل متوجه خواهیم شد که باتری های اصلی لبه های تراز و خوش فرمی دارند اما گویی پرس باتری های فیک بسیار نا منظم تر هستند و کج و کوله بودن شان و الطاق بد ریخت برچسب به روی بدنه و فاصله نا منظم آن از لبه های باتری باز هم می تواند متقلبین را لو دهد . باز هم تا این جا کار تشخیص شما خیلی عمومی و ساده بوده و تنها احتیاج به تیز بینی و دقت دارد .
  • باز هم نوشته ها این بار روی برچسب ! انگار کپی کارها معمولا دستگاه های کپی و زیراکس تقلبی خریده اند و خدشان هم جایی از ماجرا فریب خورده اند! با دقت و ریزبینی می توانید متوجه شوید که نوشته های روی برچسب باتری های فیک به راحتی کم رنگ می شوند و کیفیت پایین تری نسبت به مندرجات برچسب باتری اصلی دارند . البته این جا باید تجربه هم داشت چون ممکن است بصورت هم زمان برچسب فیک و اصلی در دسترس شما جهت مقایسه نباشد .
  • ضعف در ساخت و قالب بدی بدنه باتری موبایل فیک . اصولا یک تولید اورجینال و معتبر دارای قالب زیبا و دقیق م یباشد و با بررسی بدنه باتری های فیک می توان کج و معوجی را به خوبی تشخیص داد و بر خلاف باتری های موبایل اصلی که ساختمان شکیلی دارند این باتری ها از ناهنجاری در فرم رنج می برند.
  • ایراد در اتصالات . باز هم فیزیک باتری فیک آن را لو می دهد این بار با بررسی اتصالات و نقطه جوش ها . در واقع جوش های طلایی رنگ در باتری های اصلی هم اندازه و هم عمق و هم شکل می باشند اما در باتری موبایل فیک بی نظمی و چندگانگی را با اندکی دقت می توان کشف نمود. معمولا جوش های اصلی ظریف با عمق کم می باشند و جوش های تقلبی دقیقا بر عکس گونه اصلی و استاندارد آن نوع جوش ها .
  • نوع بدنه باتری . باتری های اصلی از پلاستک مرغوب و خوش رنگ و یک نواخت pc اصلی ساخته شده اند . به خوبی می توان سطح شفاف و مسطح آن ها را از باتری های تقلبی تشخیص داد چون معمولا د ر گونه های تقلبی سطح پلاستیکی زبر و نا هماهنگ و دارای جوش و حباب در پلاستیک و بدرنگ و عدم یکنواخت در رنگ و جنس می باشند . بالاخره بعد از عمری سر و کله زدن با انواع اشیا پلاستیک یبیشتر ما فرا گرفته ایم پلاستیک مرغوب را از نامرغوب و ناخالص و بازیافتی تشخیص بدهیم .
  • قیمت پایین .یک ضرب المثل اقتصادی انگلیسی می گوید من اینقدر پولدار نیستم که جنس ارزان قیمت بخرم! جنس ارزان قیمت همیشه از نظر اقتصادی برای ما یک خبر بد دارد و آن عدم کیفیت . کپی کار به فکر فروش بدون رقابت در بازار است و برای حذف رقیب با توجه به قیمت تمام شده پایین تر قیمت فروش پایین هم بر روی کالادرج می کند .

البته بعضی از کپی کاران بصورت خیلی زیرکانه یک تیر و دو نشان را انتخاب می کنند و قیمت را بالا می برند که هم پول بیشتری به جیب بزنند و هم اعتماد ما را جلب کنند . پس گران بودن شاید همیشه به معنای اصلی بودن نباشد اما شک نکنید که ارزان بودن کالا از جمله باتری موبایل شما حتما و حتما بدلیل تقلبی بودن و کپی کاری و کیفیت بد است .

  • نوشته های زیر برچسب کاغذی. اگر بعد از خرید باتری و زمانی که کار از کار گذشته است خواستید بدانید فروشنده شما جواب اعتماد تان را درست داده یا خیر می توانید برچسب کاغذی باتر ی موبایل را بکنید باتری های اصلی در زیر برچسب هم اطلاعاتی در مورد باتری موبایل حک کرده اند اما کپی کارها معمولا حوصله این کار را ندارند و این جا هم می توان مچ ان ها را گرفت.
  • شارژ و تخلیه شارژ سریع . اگر باتری موبایل شما سریع تر از نرمال خود شارژ می شود خوش حال نباشید چون احتمالا سریع تر هم تخلیه می شود چون ظرفیت باتری موبایل فیک اصلا واقعی نیست .
  • داغ کردن غیر عادی باتری موبایل. اگر باتری موبایل شما بدون هیچ ایرادی در خود گوشی یا کار غیر معمول و زیادی داغ کرد به باتری فیک شک کنید . در این حالت خطر آتش سوزی و انفجار گوشی مخصوصا در برخی از مدل های سامسونگ را به شما یاداوری می کنیم تا متوجه باشید گاه خرید یک باتری فیک تنها دور ریختن پول نیست بلکه می تواند به قیمت از دست رفتن گوشی شما و یا حتی خدایی نکرده سلامتی شما شود پس بیش از پیش دقت نمایید فریب سوداگران این بازار را نخورید .
  • سبک بودن غیر عادی باتری موبایل. معمولا یک یاز روش های تشخیص فیک از اصلی در بسیاری از خرید های ما وزن پایین جنس کپی و فیک می باشد . باتری اصلی دارای محتویات کامل و مواد اولیه اصلی و سالم است که معمولا دارای بافت پر تر و قوی تر و سنگین تر هستند . پس یکی از راه های تشخیص باتری فیک از اصلی وزن کم و غیر عادی آن است . در قیاس دو باتری بصورت همزمان از نظر وزن می شود جلوی فریب خوردن را گرفت . پس باتری اصلی موبایل خود را حتی اگر از کار افتاده باشد را صرفا برای قیاس وزن و قیافه در حین خرید باتری یدکی همراه داشته باشید .

سخن پایانی

همانقدر که مراقب خرید یک گوشی اصلی یا قطعات یدکی مهم آن هستید مراقب خرید باتری اصلی موبایل هم باشید زیرا باتری موبایل فیک می تواند آسیب بدی به کل گوشی بزند و البته آسایش و خاطر جمعی شما بابت تخلیه سریع باتری را از بین ببرد .

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.