هر آنچه باید در مورد خواص سیر ترشی و طرز تهیه آن بدانید!

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

هر آنچه باید در مورد خواص سیر ترشی و طرز تهیه آن بدانید!


سیر ترشی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها و ادویه ها به همراه غذاهای بسیار فراوان و لذیذ ایرانی به خصوص در شمال کشور است که در تمام فصول سال استفاده می شود و رنگ و بوی خاصی به سفره می دهد و ارزش درمانی بسیار بالایی دارد. سیر ترشی یکی از پرطرفدارترین ترشی های ایرانی است که معمولا به دو صورت فوری و هفت ساله تهیه می شود. البته سیر ترشی کهنه یا هفت ساله طرفداران بیشتری دارد. گل سیر ترش جایگزین مناسبی برای کسانی است که طعم و بوی سیر خام را دوست ندارند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که خواص سیر در این شیرخم معروف حفظ شده و به همین دلیل برای بسیاری از بیماری ها مفید است و مصرف آن به همه افراد توصیه می شود. در این مطلب می توانید بهترین روش تهیه سیر ترشی فوری و قیمت ترشی خانگی را یاد بگیرید و با شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی همراه باشید تا با خواص سیر کنسرو شده و طرز تهیه سیر ترشی خانگی آشنا شوید. 

انواع سیر

امروزه هیزم هم در کارخانه ها و هم در منزل تهیه می شود و انواع هیزم (سفید و قرمز) را می توان از فروشگاه ها خریداری کرد. به دلیل تهیه و جوشاندن سیر در سرکه، صنعت سیر اطلاعات زیادی در مورد تولید ترشی سیر چیلی ندارد به همین دلیل شما را به تهیه ترشی سیر چیلی تشویق می کنیم. همانطور که می دانید این ترشی انواع مختلفی دارد از جمله سیر مرواریدی، سیر سیاه هفت ساله و بیشتر، سیر گلی، ترشی هفت ماهه و .... مراحل تهیه این ترشی ها یکسان است، تنها تفاوت در هر دو مورد، نوع سیر مصرفی و زمان نگهداری سیر است.

خواص سیر شور

سیر شور خون ساز و تصفیه کننده خون است.

ترشی سیر اشتهای شما را باز می کند

به هضم غذای سنگین کمک می کند و سرعت هضم را افزایش می دهد

کلسترول خون را کاهش می دهد.

فواید حبه سیر برای پاکسازی معده و حفره دهان

از زخم های دهان جلوگیری کنید

گشاد کننده عروق قلب

بهبود حرکات روده

خواص ضد سرطانی

به هضم کمک می کند

سموم کبد را با سیر ترشی از بین ببرید

فواید سیر ترشی برای از بین بردن ویروس ها

تقویت سیستم ایمنی بدن

تراکم خون پایین

سانگوین ضد انعقاد

نکات مهم برای تهیه گل سیر ترشی

برای تهیه سیر ترشی پس از شستن سیر باید آن را خشک کرد.

یکی از عوامل فساد و تغییر رنگ سیر می تواند رطوبت و رطوبت سیر باشد، پس حتما آن را پس از شستن و آبکشی در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

برای اینکه سیر به درستی مرینیت شود، حتماً حداقل 7 ماه به آن فرصت دهید، زیرا بسیاری از افراد معتقدند که هر چه سیر طولانی تر باشد، کیفیت آن بهتر است. برای اطلاع قیمت ترشی سیر کاراملی با ما تماس بگیرید.


طرز تهیه سیر ترشی

طرز تهیه سیر خرد شده با سرکه قرمز

جزء:

پیاز: به مقدار لازم

سرکه: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

چگونه:

ابتدا گل سیر را تمیز کرده و ساقه آن را گرفته و نمک بپاشید و در آفتاب یا جای خشک خشک کنید تا رطوبت آن کاملا از بین برود و خشک شود.

سپس سیر را پوست بگیرید تا دانه های آن پیدا شود. سپس سیر را در ظرف تمیز و خشکی بریزید و نمک و سرکه بریزید تا سیر کاملا با سرکه آغشته شود.

بعد از آن باید در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب قرار داده شود تا سیر کمی برسد، حداقل تا 1 سال آن را باز نکنید. سیر هر چه مدت زمان بیشتری نگهداری شود، بهتر می پزد و بعد از خوردن، دهان را بی بو می کند.

طرز تهیه ترشی سیر با رب انار

جزء:

سیر: به میزان لازم

سرکه: به میزان لازم

نمک: به مقدار لازم

شکر: به مقدار لازم

چگونه تهیه می شود:

حبه های سیر را بشویید و خشک کنید و در یک ظرف شیشه ای تمیز قرار دهید. به مقدار لازم نمک، شکر و رب انار را اضافه کنید و سرکه را بریزید تا سیر را بپوشاند و در جای گرم و تاریک بگذارید. بعد از 7 سال می توانید از آن به عنوان دارو استفاده کنید.

سیر ترشی با آب انگور

عناصر:

تمر هندی نصف بسته

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری آب انگور

سرکه 1 لیوان

2 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه:

سیر را کاملاً پوست بگیرید، بشویید و کاملاً خشک کنید. قبل از شروع، مطمئن شوید ظروفی که استفاده می کنید عاری از باکتری هستند، آنها را پاک کنید، سپس روی یک حوله تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شوند. نصف بسته تمر هندی را در آب جوش حل کنید و بعد از نیم ساعت آن را از صافی صاف کنید تا دانه ها جدا شوند. سیر، رب انار، آب انگور، سرکه، تمر هندی، نمک و شکر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید، به مدت 1 ساعت روی حرارت ملایم تفت دهید تا سیر نرم شود، سپس حرارت را خاموش کنید و با مواد بگذارید. مشمول. . سرد سیر را در یک بطری شیشه ای قرار دهید و مخلوط سرکه را روی آن بریزید تا سیر کاملاً پوشانده شود، درب آن را محکم ببندید و بطری را وارونه کنید و به مدت 1 تا 2 هفته در جای تاریک خنک بگذارید تا سیر شود. به طور کامل بالغ شده است. .

اطلاعات مهم:

استفاده از شکر در تهیه سیر ترشی با آب انگور اختیاری است و در صورت تمایل می توان آن را از دستور حذف کرد.

به دلیل شوری تمر هندی از نمک کم استفاده کنید زیرا نمک زیاد باعث شور شدن سیر ترشی می شود.

سیر را در سرکه سفید خیس کنید

جزء:

1 برگ بو

1 قاشق چایخوری دانه گشنیز

1 قاشق چایخوری زیره

1 قاشق چایخوری فلفل قرمز نصف شده

1 قاشق چایخوری دانه خردل

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

700 گرم سیر

سرکه سفید به میزان لازم

1 قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه.

ابتدا سیر را پوست بگیرید. برای اینکه سیر را به راحتی پوست بگیرید، سیر را خرد کرده و در یک کاسه شیشه ای بریزید. در شیشه را ببندید و شیشه را به شدت تکان دهید تا سیر بالا و پایین بپرد. این کار را ۲۰ ثانیه ادامه دهید سپس در بطری را باز کنید و پوست سیر را خیلی راحت جدا کنید.

در قابلمه ای سرکه بریزید و نمک اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا سرکه بجوشد و نمک در آن حل شود. سپس اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید سرکه خنک شود. بطری ترشی را بشویید، بگذارید کاملا خشک شود و سپس ادویه ها را داخل بطری بریزید. سیرهای پوست کنده را با ادویه بپوشانید و تا حد امکان در شیشه را با سیر پر کنید، اما سیر را فشار ندهید. مخلوط سرکه و نمک را داخل بطری بریزید و حدود چند میلی متر دور لبه بطری بگذارید. سپس یک شی بلند و نازک را داخل بطری قرار دهید و چند بار کف بطری را بکشید تا حباب هوای داخل آن خارج شود. سپس لبه های بطری را با یک پارچه تمیز پاک کنید. درب بطری را بگذارید و آن را محکم ببندید. بطری را در جای خنک قرار دهید تا سیر رسیده و آماده استفاده شود. آب نمک حدود 2 ماه طول می کشد تا آماده شود. اگر بطری را در آفتاب قرار دهید، سیر ترشی نرم می شود و بوی آن کمتر می شود. اگر آنها را در جای خنک قرار دهید، آب نمک سفت می شود و بوی قوی تری می دهد.

طرز تهیه سیر ترشی به مدت 7 سال

مواد:

1 کیلوگرم اسطوره

4 فنجان سرکه بلسان

۴ پیمانه سرکه خرما

4 تا 6 قاشق غذاخوری سس سویا

طرز تهیه:

برای تهیه سیر ترشی هفت ساله با سرکه خرما و سرکه بالزامیک ابتدا باید سیر را به خوبی تمیز کرده و بشویید. مطمئن شوید که بوته های سیر بعد از شستن خشک شده اند تا سیر ترشی کپک نزند. وقتی بوته های سیر خشک شدند، آنها را در قابلمه بریزید، سرکه خرما و سرکه بالزامیک را به سیر اضافه کنید. شعله را روشن کنید و بگذارید مخلوط سیر و سرکه روی شعله متوسط ​​بجوشد.

در زمان جوشاندن سیر و سرکه دقت کنید سیر له نشود و زیاد نپزد زیرا با پختن زیاد و له شدن سیر کیفیت آن از بین می رود. سس سویا را در اواسط پخت اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد بعد از 15 دقیقه شعله را خاموش کنید و بگذارید مخلوط سیر و فلفل خنک شود. حالا سیر را به آرامی از قابلمه خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید به یاد داشته باشید که ظروف سیر منجمد باید کاملا تمیز، شسته و خشک شوند مخلوط سرکه را روی سیر بریزید سرکه باید کاملاً سیر را بپوشاند درب ظرف را محکم ببندید و به مدت 40 روز در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.