همه چیز در مورد آزمون GRE

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

همه چیز در مورد آزمون GRE


اخذ ویزای تحصیلی یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت است. در ایران سالانه صدها دانشجو برای تحصیلات عالی به خارج از کشور می روند. همانطور که می دانید برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهنده سطح تحصیلات و صلاحیت شما برای حضور در محل تحصیل باشد. آزمون GRE یکی از آزمون هایی است که در برخی کشورها برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باید در آن مطالعه کنید. اگر قصد تحصیل در کانادا، آمریکا و ... را دارید، بهتر است برای آزمون GRE آماده شوید. در این مقاله به معرفی این تست و روش انجام آن می پردازیم.

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE که مخفف Graduate Record Examinations است، آزمونی است که برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و مقاطع بالاتر لازم است. این آزمون توسط Educational Testing Service یا ETS برگزار می شود و یکی از آزمون های مورد نیاز برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه ها و مدارس بازرگانی به خصوص در آمریکای شمالی است. در این آزمون بخش ها و الگوهای مختلفی وجود دارد، شما باید بر اساس نوع پذیرش خود آزمون مناسب را انتخاب کنید و خود را برای آن آماده کنید. رشته های مختلف، از هنر گرفته تا علوم پایه تا علوم انسانی، ممکن است نیاز به نمره در این آزمون داشته باشند. البته اهمیت این آزمون بسته به رشته ای که می خواهید وارد آن شوید تغییر می کند.

این آزمون بخشی از آزمون توانایی تحصیلی است و توانایی فرد را ارزیابی می کند. بسیاری از دانشگاه های آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان و برخی کشورهای اروپایی آزمون GRE را قابل قبول می دانند.

انواع آزمون GRE را بشناسید

باید بدانید که آزمون GRE در دو دسته عمومی و موضوعی سازماندهی می شود و این دو آزمون در نحوه برگزاری و ارزشیابی با هم تفاوت دارند.

آزمون عمومی GRE

با توجه به ماهیت عمومی GRE، این آزمون هم به صورت کامپیوتری و هم به صورت کاغذی برگزار می شود. می توانید از این تست برای ایجاد چندین سایت استفاده کنید. این آزمون در هر ماه از سال برگزار می شود و محدودیتی ندارد. سیستم امتیازدهی و اجزای این آزمون را در قسمت های بعدی شرح خواهید داد.

آزمون موضوعی GRE

این تست که برای موضوعات خاص طراحی شده است، قدرت شما را روی موضوعات و دانش خاص می سنجد. نمره این آزمون از 200 تا 990 متغیر است، باید بدانید که آزمون GRE فقط به صورت کاغذی انجام می شود پس باید به مراکز آمادگی مراجعه کرده و به صورت حضوری در آزمون شرکت کنید. همچنین زمان برگزاری آن بیشتر از آزمون عمومی است و سالی سه بار در ماه های فروردین، شهریور و مهر برگزار می شود. موضوعاتی مانند زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، روانشناسی، فیزیک و شیمی می توانند در آزمون موضوعی شرکت کنند.

این آزمون دارای 100 سوال با پنج گزینه پاسخ و نمره منفی است، بنابراین رقابت بسیار بالاست و کسب نمره بالا کمی سخت است.

بخش های آزمون GRE هوم ادیشن چیست؟

آزمون GRE General تقریباً سه ساعت و 45 دقیقه طول می کشد و از شش بخش تشکیل شده است. با در نظر گرفتن زمان استراحت بین هر بخش از امتحان، تقریباً 4.5 ساعت در یک جلسه خواهید نشست. این آزمون که از بخش‌های شفاهی، کمی و تحلیلی تشکیل شده است، یکی از سخت‌ترین آزمون‌ها به حساب می‌آید که اگر می‌خواهید نمره خوبی کسب کنید، باید مدتی را برای آماده شدن برای آزمون اختصاص دهید.

بخش نگارش تحلیلی

در این بخش، شرکت کنندگان باید دو مقاله کوتاه (یک مسئله و یک استدلال) هر کدام 30 دقیقه بنویسند. این قسمت دارای نمره 1 تا 6 می باشد در این قسمت مهارت های نوشتاری، تحلیل و تفکر شما مورد آزمون قرار می گیرد.

بخشی از کلمات

در این قسمت بعد از 10 دقیقه استراحت بعد از قسمت اول باید به دو قسمت شفاهی پاسخ دهید که هر قسمت 20 سوال دارد و 30 دقیقه فرصت دارید تا آن را انجام دهید. این قسمت بین 130 تا 170 امتیاز دارد. این بخش تسلط شما به کلمات انگلیسی و توانایی شما در تفکر و نتیجه گیری را آزمایش می کند.

بخش کمی

پس از اتمام بخش شفاهی، باید 10 دقیقه استراحت کنید تا به هر دو بخش کمی پاسخ دهید. هر قسمت 20 سوال دارد و برای این قسمت 35 دقیقه زمان می برد. این قسمت نیز بین 130 تا 170 امتیاز است. این بخش نقاط قوت را در مهارت های حل مسئله، تجزیه و تحلیل ریاضی، جبر، هندسه و احتمال می سنجد.

علاوه بر این بخش ها، آزمون GRE دارای یک بخش تست بدون ساختار است و در بخش Verbal یا Quant کار می کند. بله، رتبه آن تاثیری در رتبه نهایی شما ندارد و برای کسب امتیاز استفاده می شود. نمره کل در GRE 346 است و نمره 330 بهترین نمره برای پذیرش است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.