تست gre و همه آنچه که باید بدانید

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

تست gre و همه آنچه که باید بدانید


آزمون GRE یکی از معتبرترین امتحانات است و برای سنجش توانایی علمی افرادی که به دنبال پذیرش در دانشگاه های معتبر سراسر جهان هستند برگزار می شود. این آزمون نه تنها مهارت های زبانی دانش آموزان را بررسی می کند، بلکه از آنها می خواهد که بتوانند منطقی فکر کنند و استدلال های مختلف را تجزیه و تحلیل کنند. هر کسی که مایل به شرکت در این آزمون است باید به طور کامل هر سوال را درک کند و استراتژی خوبی برای پاسخ به آن داشته باشد.

کسانی که در آزمون GRE نمره تافل یا آیلتس دارند، واجد شرایط دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند. معدل مقطع کارشناسی در ارزیابی دانشگاه برای پذیرش دانشجو بسیار مهم است و این یکی از نقاط ضعف افراد پذیرفته شده است. با توجه به اهمیت آزمون GRE برخی معتقدند که داشتن نمره بالا در این آزمون می تواند بهترین راه برای پرداخت هزینه تحصیل در دبیرستان و پوشش این ریسک باشد.

Gre به چه معناست؟

آزمون GRE مخفف Graduate Records Examination است که مخفف Academic Record Examination است.

تست خاکستری چیست؟

GRE یک آزمون زبان است که از نمرات آن برای سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های سراسر جهان هنگام ارزیابی مدارک پذیرش دانشجویان استفاده می شود. اخذ گواهینامه از این آزمون یکی از شرایط پذیرش در بسیاری از دانشگاه های دنیا می باشد.

انواع تست های gre هوم ادیشن چیست؟

GRE در دو سطح عمومی و اختصاصی برگزار می شود.

ساختار آزمون استاندارد GRE

آزمون های رایج سه مهارت را اندازه گیری می کنند:

استدلال کلامی، استدلال کمی و نوشتن تحلیلی

استدلال های شفاهی

این بخش از آزمون GRE که به واژگان می پردازد، توانایی شما در تجزیه و تحلیل متن و یافتن ارتباط بین بخش های جمله را می سنجد. این بخش شامل دو بخش 20 سوالی است که در 30 دقیقه پاسخ داده می شود. نمره کل این بخش بین 130-170 محاسبه می شود. سوالات این بخش به سه صورت تکمیل متن، جملات موازی و درک متن مطرح می شود.

در قسمت تکمیل متن جملاتی را خواهید یافت که باید با کلمات مناسب کامل کنید. در این بخش، دایره لغات شما باید به اندازه کافی گسترده باشد تا به سوالات پاسخ دهد. همچنین باید بتوانید کلمه اصلی جمله را حدس بزنید تا بتوانید کلمه صحیح را برای جای خالی حدس بزنید. برای تکمیل متن هر قسمت 6 سوال وجود دارد که زمان پاسخگویی به هر سوال از 1 تا 1.5 دقیقه می باشد. در قسمت جملات موازی با پر کردن جاهای خالی دو جمله مرتبط می سازید. شما در هر بخش 4 سوال جمله موازی خواهید داشت و برای هر سوال 1 دقیقه وقت خواهید داشت.

بخش درک مطلب هر بخش دارای پنج پاراگراف از یک یا چند پاراگراف است که یک موضوع را مورد بحث قرار می دهد. برای تفکر باید مفاهیم اصلی متن، ساختار و جزئیات متن را درک کنید. هر متن 10 سوال دارد. برای خواندن هر متن بین 1 تا 3 دقیقه و برای هر سوال یک دقیقه زمان داده می شود.

استنتاج کمی

این بخش که از سوالات ریاضی و تحلیل عددی تشکیل شده است، مهارت های ریاضی پایه و توانایی های حل مسئله شما را آزمایش می کند. در این بخش سوالاتی در مورد حساب، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها خواهید یافت. البته این سوالات در ریاضی سطح دبیرستان آسان است، اما قسمت دشوار آن توانایی تجزیه و تحلیل مسئله و توانایی زبانی در بیان آن است. این تحلیل امتیاز این بخش در بازه 170-130 محاسبه می شود. این قطعه در قالب های مختلفی ظاهر می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1. مقایسه کمی

سوالات این بخش از شما می خواهند که دو اندازه گیری را با هم مقایسه کنید: اندازه گیری A و اندازه گیری B. همچنین باید رابطه بین این دو را تشخیص دهید. مقایسه های کمی بین 7-8 سوال در هر بخش وجود دارد.

2. مشکلات را حل کنید

رایج ترین سوالات حل مسئله، سوالات پنج گزینه ای با یک پاسخ صحیح هستند. البته انواع دیگری از سوالات نیز وجود دارد، مانند سوالاتی که باید یک یا چند پاسخ صحیح را از لیست گزینه ها انتخاب کنید، یا سوالاتی که برای پاسخگویی باید پاسخ را در کادری بنویسید. برای پاسخ به سوالات این بخش، باید مفاهیم پایه ریاضی و راهبردهای حل مسئله را بدانید. تعداد سوالات این بخش 12-13 می باشد. محدودیت زمانی برای پاسخ به سوالات استدلال کمی سی و پنج دقیقه است.

نگارش تحلیلی

این بخش که به "نوشتن تحلیلی" معروف است، تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی شما را می سنجد و از 2 کار تشکیل شده است که برای انجام هر کدام 30 دقیقه فرصت دارید. در اولین کار شما باید یک پاراگراف در مورد یک موضوع کلی را بخوانید و سپس 30 دقیقه فرصت دارید تا نظر خود را در مورد موضوع بیان کنید و افکار خود را به صورت مکتوب بیان کنید.

راز موفقیت شما در پاسخ به این بخش، توانایی شما در توسعه ایده ها و ارائه یک استدلال منطقی با مثال های واضح است. در نسخه کامپیوتری این آزمون شما با استفاده از نرم افزار واژه پرداز ساده به این قسمت پاسخ می دهید. در مناطقی که دسترسی به کامپیوتر وجود ندارد، این بخش دست نویس است.

در تکلیف دوم، مانند تکلیف اول، ابتدا باید یک انشا در مورد یک موضوع بخوانید و 30 دقیقه برای تکمیل این انشا فرصت خواهید داشت. شما باید استدلال های ارائه شده در متن را بررسی کنید و نظر خود را در مورد خوب یا بد بودن استدلال بیان کنید. لازم نیست با متن موافق یا مخالف باشید، بلکه باید متن را تحلیل کنید و استدلال منطقی خود را در مورد آن در پاسخ کتبی خود بیان کنید. بخش نوشتن تحلیلی کلی دارای 6 امتیاز است.

زمان پاسخگویی به هر کدام 30 دقیقه است. نمرات کسب شده در این قسمت بین 0 تا 6 خواهد بود. توجه داشته باشید که در این قسمت به محض انجام یک کار، قسمت دیگری شروع می شود و فرصت اضافی برای نوشتن و ویرایش و خلاصه کردن -account و سیستم وجود ندارد. به طور خودکار دسترسی شما را قطع می کند.

ساختار آزمون موضوعی GRE

همانطور که از نامش پیداست، آزمون تخصصی GRE به ارزیابی علم و دانش فرد در موضوعات و رشته های تحصیلی خاص می پردازد. این تست در یکی از شرایط استفاده می شود.

1- نمره GRE پذیرفته شده در دانشگاه ها و مدارس برتر،

2- برای آن دسته از دانشجویانی که دوره های ویژه دانشگاهی را با معدل پایین گذرانده اند.

3- برای دانشجویانی که می خواهند در رشته های بیوشیمی، شیمی، ادبیات، انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی ادامه تحصیل دهند.

شایان ذکر است که به آزمون عمومی وزن بیشتری داده می شود زیرا اکثر رشته ها فقط به این آزمون نیاز دارند مگر اینکه رشته تخصصی باشد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.