کلبه ی دیزاینر سوئیس

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

کلبه ی دیزاینر سوئیس


امروزه  زیادی در بسیاری از شهرها با شرایط آب و هوایی مناسب ساخته می شوند. یکی از این نوع ویلاها مدل طرح کلبه سوییس می باشد.

در واقع این طرح ساخت ویلا یکی از ساده ترین و منحصر به فردترین طرح های عمرانی روستا است. به طور کلی، یک ویلا بدون توجه به نحوه طراحی و ساخت، مکانی بسیار راحت خواهد بود. این مدل ویلا واقعا اشکال و هندسه جالب و جذابی دارد.

در کل طراحی و ساخت ویلاها کاملا سلیقه ای است و همه طرح ها و مدل ها باب سلیقه همه افراد نیست. این مدل از ویلاسازی مراحل زیادی دارد و باید در ساخت آن از مصالح خاصی استفاده شود. برای توضیح کامل نوع طراحی و مراحل ساخت ویلا سوئیس در قسمت های بعدی با ما همراه باشید.

چگونه یک کلبه سوئیسی بسازیم

به طور کلی ویلا به ساختمانی گفته می شود که از هر طرف دارای چشم اندازی خاص و فضاهای باز باشد. راه های مختلفی برای ساخت و طراحی ویلا وجود دارد. در واقع همانطور که گفتیم ساخت ویلا به سبک سوئیسی یک طراحی خاص و مدرن با شکلی جالب و چشمگیر است و طرفداران خاص خود را دارد.

ویلاهای سوئیس کارکردهای زیادی دارند. یکی از ویژگی های اصلی و محبوب این نوع سبک و دیزاین ویلا، سقف شیروانی است. در واقع سقف شیروانی در ویلای سوئیس به شکل حرف انگلیسی A است برای این منظور دو طرف سقف شیروانی با دیوار و سقف روستا قرار می گیرد. به دلیل شکل و نوع ساختار موجود در این نوع سبک ویلایی به آن ویلای مثلثی نیز می گویند.

سادگی در سبک یکی از ویژگی های این ویلا است. تجمل و مدرنیته در کنار سادگی، طراحی و معماری این ویلا را واقعاً چشمگیر، جذاب و شگفت انگیز کرده است. به طور کلی طراحی کلبه سوئیسی به خصوص شکل سقف به گونه ای است که از فضای زیر سقف نیز استفاده می شود و به عبارتی می توان این قسمت را جزئی از طراحی داخلی کلبه خانه به حساب آورد.

یکی دیگر از ویژگی های طراحی نقشه ویلای سوئیس این است که اغلب هیچ دیواری بین فضای داخلی و خارجی ویلا وجود ندارد. به همین دلیل در بسیاری از ویلاهای سوئیس به جای دیوار از پنجره های دوجداره استفاده می شود. از این گذشته، ویلاهایی به سبک سوئیس در اقلیم های مختلف طراحی و ساخته می شوند. به طور کلی این نوع سبک سوئیسی افراد زیادی را به خود جذب می کند و طرفداران زیادی دارد.

به نقاشی یک ویلای سوئیس بروید

به طور معمول هزینه ساخت ویلا سوئیسیبرای طراحی خانه چوبی سوئیسی یا خانه چوبی سوئیسی باید از یک گروه از پیش طراحی شده پیروی کنید. در واقع، سازه پیش ساخته، یک خانه کوچک یا خانه کوچکی است که به طور کامل یا جزئی در خارج از محل، یعنی در یک کارخانه ساخته می شود. در واقع دو مرحله برای ساخت و طراحی یک کلبه به سبک سوئیسی وجود دارد.

یک مرحله از ساخت ویلا یا کلبه شامل استفاده از سازه های پیش ساخته قابل حمل و سازه های غیر منقول است. اگر ساختمان قابل حمل باشد تمامی قسمت های ویلا یا کلبه در کارخانه ساخته شده و در نهایت به محل مورد نظر منتقل می شود تا کلبه آماده شده در آنجا ساخته شود.

اما در مواقعی که سازه به صورت پیش ساخته قابل حمل نباشد، برخی از قطعات آن در کارخانه یا کارگاه ساخته می شود و سپس قطعات با هم توسط کارشناسان در محل مورد نظر نصب می شوند.

به طور کلی اولین قدم در ساخت و طراحی ویلای سوئیسی ترسیم نقشه توسط معمار متخصص آرن باراک است. در این مرحله مهندس خبره بر اساس اطلاعاتی که از محیط در اختیار دارد نقشه می کشد و برنامه ریزی می کند و سلیقه کارفرما و قوانین و مقررات موجود را در نظر می گیرد. در این زمان نقشه ها و نقشه هایی که در مقیاس و ابعاد ترسیم شده بودند واقعی شدند.

تمامی این ترازوها به کارخانه ارسال می شود و قطعات ساخته می شوند. هنگامی که سازه قابل حمل است، باید یک سکوی بتنی در زمین مورد نیاز احداث شود. پس از انجام این کار، سازه آماده شده روی این سکو قرار گرفته و به آن متصل می شود. اما اگر سازه غیر قابل حمل باشد، پایه باید پلکانی شود.

ویژگی های ویلا سوئیس

طراحی ویلای سوئیس جادویی منحصر به فرد و با شکوه را تراوش می کند. این ویلای منحصر به فرد از نظر معماری، بهترین زیبایی های طبیعی و فرهنگ سوئیس را به خانه شما می آورد. باز هم ارتباط طبیعی با طبیعت و استفاده هوشمندانه از فضا، ویلاهای سوئیس را به انتخابی استثنایی برای یک سبک زندگی راحت و سالم تبدیل کرده است.

ویژگی کلیدی طرح پشم سوئیسی استفاده منحصر به فرد از چوب است. از مواد طبیعی با جلوه ای گرم و دلپذیر در سقف، دیوار و کف استفاده می شود. همچنین پنجره های چوبی سفید و بزرگ و سنتی، نور طبیعی را به خود راه می دهند و خانه را با چشم اندازی زیبا احاطه کرده اند.

بازی با فضا و طراحی هوشمند در خانه های سوئیسی نیز موثر است. چندین طبقه و چندین اتاق فضایی را برای هر فرد و فعالیت فراهم می کند. بالکن ها و تراس ها نیز نمای منحصر به فردی از فضای باز و ارتباط نزدیک با طبیعت را به ساکنان می دهد.

طراحی ویلا به سبک سوئیسی در تهران می تواند به عنوان یک گزینه دکوراسیون داخلی منحصر به فرد و جذاب مورد استفاده قرار گیرد. سبک سوئیسی که به دلیل طراحی های ساده و کلاسیک اغلب با استفاده از چوب و جزییات جزئی شناخته می شود، در تهران و دماوند نیز دیده می شود.

ویژگی های ویلاسازی سوئیس

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، یکی از مراحل ساخت و طراحی ویلای سوئیسی بدون موبایل یا خانه روستایی سوئیسی، پی ریزی است. شالوده این نوع سبک ویلایی مانند دیگر خانه های سنتی ساخته شده است.

محل ستون، پایه و فونداسیون باید در زمین صحیح مشخص باشد. برای افزایش مقاومت خاک برای فونداسیون باید آن را با بتن پر کرد. در واقع این مرحله بسیار مهم و ضروری است.

پس از اجرای فونداسیون، بخشی از قطعات تولید شده در کارخانه به محل ساخت منتقل می شود و با توجه به تعداد طبقات، ستون ها و تیرها نصب می شود. در واقع در این مرحله طراحی ویلاهای سوئیس، قاب های سازه ای، دیوارها، سقف ها و ... می باشد. آنها به یکدیگر متصل هستند.

طراحی ویلای سوئیسی در شمال

ویلاهای سوئیس در مناطق شمالی ترکیبی منحصر به فرد از طراحی سنتی و سازگاری با محیط طبیعی زیبا را ارائه می دهند. این ویلاها معمولاً دارای تپه های شیب دار هستند که در فصل زمستان برف می بارد. در ساخت این ویلاها، پنجره های بزرگ نور طبیعی را به داخل خانه می آورند و به شما این امکان را می دهند که از چشم اندازهای زیبای کوه لذت ببرید. از مصالح ساختمانی بومی مانند چوب و سنگ در داخل و خارج ویلا استفاده شده است تا حس گرما و صمیمیت دلپذیری را القا کند.

فضاهای داخلی معمولا با انتخاب مبلمان و دکوراسیون با کیفیت، حس آرامش و لذت را ایجاد می کنند. این ویلاها با داشتن یک فضای باز خصوصی بزرگ مانند بالکن یا تراس به ساکنان این فرصت را می دهند که بیرون بروند و از فعالیت های خارج از خانه لذت ببرند. در نهایت، طراحی ویلای سوئیسی در شمال نه تنها زیبا و جذاب است، بلکه تمامی امکانات را برای یک زندگی راحت و لذت بخش در آغوش طبیعت فراهم می کند.

طراحی داخلی ویلای سوئیس

مرحله بعدی در طراحی ویلای سوئیس نصب قطعات، پیاده سازی ویژگی ها و طراحی فضای داخلی ویلا می باشد. در این مرحله کلیه لوله کشی ها و سیم کشی های برق و گاز و آب باید انجام شود. تیم حرفه ای آرین پاراکس قبلا طراحی و مشخص کرده است که کابل ها و لوله ها به کجا می روند.

طراحی ویلاها به صورت خانه های چوبی با اولین مرحله سیم کشی و لوله کشی آغاز می شود. سپس اتصال برای پوشاندن آنها و افزودن زیبایی و کیفیت به نتیجه نهایی ویلا انجام می شود.

این نجاری تمام سیم ها و کابل ها را در زیر سقف، کف یا پوشش دیوار پنهان می کند. پس از اجرای امکانات نوبت به طراحی و دکوراسیون داخلی کلبه و ویلا سوئیس می رسد. نحوه طراحی فضای داخلی ویلا کاملا سلیقه ای است.

در واقع برای دکوراسیون داخلی خانه یا آپارتمان سوئیسی کلاسیک، مدرن و ... وجود دارد. سبک های مختلفی مانند برای مثال اگر سبک کلاسیک انتخاب می شود، بهتر است از پانل های چوبی یا چوب صنعتی استفاده شود. اما باز هم از شیشه استفاده می کنند.

در واقع شیشه یک گزینه مدرن، نوآورانه و در عین حال ایده آل و چشمگیر است. اگر طرح ویلای سوئیس چند طبقه باشد معمولا در طبقه بالای اتاق خواب ها قرار می گیرد. در واقع به طبقه بالا اتاق زیر شیروانی می گویند.

طبقه پایین یا همکف معمولا دارای آشپزخانه، حمام، حمام و اتاق نشیمن است. این سوال به سلیقه کارفرما نیز بستگی دارد.

رنگ و متریال ساخت خانه سوئیسی

به طور کلی انتخاب متریال مناسب و با کیفیت در طراحی ویلای سوئیس ضروری و بسیار مهم است. با انتخاب مصالح مناسب، زیبایی و دوام کلبه تضمین شده و هزینه ها کاهش می یابد. طبیعتا با توجه به هزینه ها باید توجه داشته باشیم که در صورت بزرگ بودن ابعاد کلبه یا ویلا باید متریال های بیشتری را بر این اساس استفاده کرد. این باعث افزایش هزینه ها می شود.

به طور کلی اگر برای ساخت یک روستا از چوب استفاده می شود باید به نوع و نقش چوب اهمیت زیادی داد. البته باید از چوبی استفاده کرد که علاوه بر پایداری و انعطاف پذیری، قابلیت حمل بارهای زیاد را نیز داشته باشد.

به عنوان مثال درختان کاج گزینه بسیار مناسبی برای ساخت این نوع ویلاها هستند. اگر برای نصب در و پنجره از تمام چوب استفاده شود، هرگز عایق نمی شود و دوجداره نمی شود.

برای این قسمت ها بهتر است از چوب هایی مانند آبنوس، بلوط، آکومه و ... که بسیار تلخ هستند استفاده شود. برای دیوارهای بیرونی خانه که متریال اصلی آن چوب است، استفاده از چوب های نراد و برزیلی توصیه می شود. هر دو درخت مقاوم و مقاوم در برابر باران و نور خورشید هستند.

در حقیقت، در طراحی ویلای سوئیسی باید از رنگ هایی استفاده کنید که مقاومت بالایی داشته و ضد آب باشند. ضد آسیب در رنگ های مورد استفاده در این مغازه ها; تولید کردن، اکریلیک سم لاک الکل، ضد آب نانو پلی استر شامل رنگ روغن و پلی اورتان می باشد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.