شروع به دریافت بیشتر مسجد جامع یزد

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

شروع به دریافت بیشتر مسجد جامع یزد

 

که مسعود بختیاری در این قطعه و نیز با شناخت و تسلطی که بر سطور مستور موسیقی و پردهها و مقامهایش دارد، این آیین نیکو را همچون نسخهایی مانا و قاب گرفته به یادگارگذاشته است. پدر وی "میرزا محمد کریم" ،مردی صاحب سواد وفرهنگ، مومن و متدین، روشن ضمیر و نیکو سرشت بود که به ادامه تحصیل و آموزش فرزندان خود بسیار علاقمند بود و مادرش "حاجیه لیمو خانم" زنی پاکدامن و مادری مهربان بود که از صدایی خوب و سیرتی نیکو برخوردار و در تادیب و تربیت فرزندان خود بسیار کوشا و مراقب بود. هتل لب خندق یزد: به دلیل سنتی بودن میتواند مورد توجه مسافران علاقمند به فضاهای سنتی قرار گیرد. بنای حمام مشتمل بر ورودی ها ، سربینه ، گرمخانه و فضاهای مرتبط با آنها و همچنین استخری در کنار گرمخانه می باشد. حمام خان معروف به گرمخانه نور حمامی است که توسط محمد تقی خان بافقی حاکم یزد به سال ۱۲۱۲هجری قمری درمیدان خان و بازارچه کاشیگری و در کنار مجموعه خان یزد بنا شده است. این پیچیدگی معمول ضرورت جریان دایم آب در بنا و گرم کردن آب و هوا داخل بناست . طرح باغ دولت آباد یکی از اصیل ترین و بدیع ترین طرح های باغ رسمی ایرانی است.در زمان محمد تقی خان ، باغ از سمت شمال به خیابانی می رسید که درختان بسیاری داشت؛ بطوریکه این درختان ،مانع دید از خارج به داخل باغ می شدند. کلیسای بیت لحم اصفهان که یکی از کلیساهای بزرگ اصفهان به شمار می رود، در شمال دو کلیسای معروف اصفهان، هاکوپ و. اکنون پارک بزرگ و زیبایی در اطراف این کاخ تاریخی، طراحی و ساخته شده که امروزه از گردشگاههای مشهور شهر اصفهان است و از خیابان چهارباغ میتوان به آن دسترسی پیدا کرد. تامین آب ، آب رسانی به فضاهای مختلف ، شیوه ی عایق بندی مخازن گوناگون آب و نگهداری آب در آنها و همچنین روش گرم کردن آب و تفکیک ابهای سرد و گرو و ولرم از یکدیگر و دفع فاضلاب و جلوگیری از داخل آن با آب تمیز از مشکلات فنی ساخت حمام بوده است .

در داخل بازار، مسجدی به همین نام وجود دارد که مربوط به دورهی «تیموریان» است. همانا برای خداوند ۹۹ اسم است (صد منهای یک) کسی که حفظ کند (یا بشمارد) آن را، داخل بهشت میشود. در آن زمان این باغها در اختیار امرا مختلف اصفهان بود اما مردم معمولی شهر نیز حق استفاده از آنها را داشتهاند. بر اساس عقاید دینی، دارا و فقیر در زمان مرگشان در این چاه به حالتی یکسان در میآمدند و این معنا را میرساندند که دارایی دنیا به هنگام مرگ به کار نمیآید. تون نیز زیرزمینی دخمهمانند در کنار قرینهی آب گرم است که برای سوختن هیزم باهدف گرم کردن آب از آن استفاده میشده و گاورو نیز فضایی باریک، دراز و شیبدار است که برای حرکت گاو و کشیدن آب از چاه استفاده میشده است. این مجموعه ارزشمند، مسجدی عظیم، بازار، تکیه، آب انبار، خانقاه (عبادتگاه صوفیان)، کاروانسرا، قنات خانه، چاه آب سرد، حمام عمومی و مدرسه را شامل میشود که تمامی این بناها به دلیل اعتبار تاریخی و ویژگیهای خاص خود، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاند. این بنا پس از فراز و نشیبهای تاریخی بسیار، در سال ۱۳۵۲ به اداره فرهنگ و هنر آن زمان تحویل داده شد و در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۵۴ با شماره ۹۵۴ بهعنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید. یکی از خصوصیات مسجد جامع اصفهان وجود کتابخانه ای بزرگ در جنوب شرقی آن، معروف به کتابخانه نظام الملک است که آثار ارزشمندی از دوران اسلام در آن نگهداری می شود.

در عصر سلجوقیان علاوه بر مسجد جامع اصفهان بناهای دیگری نیز احداث شد که از جمله آن ها می توان به وزارت خواجه نظام الملک اشاره نمود. برای فعالیتهای شیعیان و معتزلیان، باز الحاقاتی در مسجد جامع عتیق در جهت بهبود معماری آن انجام شد. دکتر حسین یقینی 16 اسفند سال 1391 در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: ' هرودوت ' تاریخ نویس برجسته یونانی به انجام بازی چوگان توسط ایرانیان قبل میلاد مسیح اشاره کرده است. کلیساهای ارمنیان را تا قبل از دوران صفویه به لحاظ مصالح به کار رفته می توان به چهار دستهٔ کلاً سنگ، آجری و سنگِ تراش خورده، آجری، و خشتی تقسیم کرد که دو دستهٔ اخیر عمدتاً پوشش چوبی و کاهگلی دارند. موجودیت تاریخی اصفهان که به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد سبب شده که این خطه از سرزمین ایران یادگارهای با ارزشی از دوره های مختلف تاریخی دردل خود داشته باشد. معماری ساختمانهای باغ چهل ستون، ادغام کننده کاج و سایر نمادهای منحصر به فرد است که با نگاهی دقیق به تراس و سقف چوبی زیبای چهل ستون، متوجه نقوش هندسی خاص آن خواهید شد و جالب است بدانید نمادی از معماری گذشته در ایران است. با از بین رفتن این باغ، اکنون این قسمت در بخش غربی میدان قرار دارد و عمارت عالی قاپو در آن قرار گرفته است. این بازار 274 متر طول دارد و سقف این بازار ارتفاعش بین 4 متر تا 6 متر است. گرم خانه اغلب فضای کوچک تر و ساده تر از بینه است که گوشه هایی بریا نشستن و شستوشو دارد .

از اتاقهای تو در توی کاخ هشت بهشت میشود فهمید که معمار ساختمان برای هر گوشه کاخ یک طرح خاص و جدا در نظر داشته. امروز به یکی از بازار های بسیار قدیمی ایران رفته و قرار است گوشه ای از تاریخ ایران را برایتان بازگو کنیم. به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیاء بناها؛ محوطهها و بافتهای تاریخی گفت: در پهنه نزدیک به ۳۶۰ هکتاری بافت تاریخی شیراز، تخریب بناها و دانههای ارزشمند بافت طی چند دهه گذشته اتفاق افتاده و امروز شاهد پیامدهای آن هستیم. حمام خان یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در یزد است که قدمت آن مربوط به قرن ۱۲ ق می باشد و در تاریخ ۱۳۷۸/۰۵/۰۴ به شماره ثبت 2406 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. حمام خان که به تازگی ثبت ملی شده، امروز دیگر به یکی از جاذبههای گردشگری یزد تبدیل شده است و مسافرانی که برای بازدید از میدان و بازار خان میآیند، حتماً برای استراحت و تازه کردن گلو و یا خوردن یک وعدهی غذایی به این بنای تاریخی زیبا سر میزنند. از طرف دیگر، قدمت تاریخی آن هم باعث شده تا ارزش تاریخی زیادی پیدا کند و امروز به عنوان یکی از بزرگ ترین بناهای تاریخی در ایران شناخته شوند. بازار زرگران که از گذشته مخصوص طلا سازان و طلا فروشان یزدی بوده، امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و بازدید از آن افزایش چشمگیری داشته است. طرفدار هر کدام از این دو دیدگاه که باشیم، حالا حمام خان به سفرهخانهای زیبا تبدیل شده که با انواع غذاهای ایرانی و غذاهای سنتی یزدی پذیرای گردشگران شهر پربازدید یزد است.

یزد از لحاظ میزان باسوادی در زمره شهرهای نخست کشور قرار دارد و همچنین در سال 95 برای بیست و سومین سال پیاپی یزدیها مقام نخست پذیرش در کنکور سراسری کشور را بخود اختصاص دادند. در گذشته قیصریه به فضایی گفته می شده که از لحاظ خصوصیات معماری به یک راسته ی فرعی، دالان یا تیمچه و در مواردی به یک سرا شبیه بوده است و عمدتا در آن فروش کالا های گران بها صورت می گرفته است. اما گچبریهای عمارت عالی قاپو با شیوهی معمول گچبریها تفاوت دارد و به همین دلیل آن را متمایز کرده است. روبری سردر شرقی فضای جلوخان با حوضی هشتگوش قرار دارد. بینه یا سربینه مهم ترین و زیباترن فضای حمام است - فضایی وسیع و پر تزیین با گنبدی بزرگ و حوضی در میان . بازار مسگر ها ( پنجه علی ) : در بازار مسگر های یزد، می توانید انواع مغازه های مس فروشی را مشاهده کنید که از قوری های عظیم الجثه گرفته تا قابلمه های کوچک و بزرگ و لیوان های مسی را برای فروش به نمایش گذاشته اند. شما میتوانید در تونلی شیشهای در دل آکواریومی عظیم قدم بردارید و حسی عجیب را تجربه کنید. شما فقط با قدمزدن دور میدان، میتوانید از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان دیدن کنید. در ادامه به یزد و جاهای دیدنیش در بهار می پردازیم. مجموعه حمام و بازار خان یکی از زیباترین آثار معماری در شهر تاریخی یزد میباشد که به دوره ناصرالدین شاه بر میگردد، در زمان پادشاهان ،بعضی اماکن عمومی و بعضی مکانها اختصاص بزرگان و خوانین در نظر گرفته میشده که عوام حق استفاده از آن را نداشته اند ،حمام خان نیز یکی از اماکنی بوده که مختص خوانین بوده ،در سال ۱۱۷۰ هجری شمسی ساخته شده وبه خاطر استفاده همان بزرگان آن دوره به حمام خان معروف گشته ، در سال ۱۲۰۰ هجری شمسی مورد ساخت و ساز مجدد و قسمت شاه نشین آن هم مورد تزیینات و گچبری قرار گرفته است .

را ساخته و در تدارک انتشار رسمی برخی از آنها در قالب دو کاست جدید خود بنامهای" بهیگ "و "گرفگار" بود و در حالیکه هنوز نغمه ها و نواهای دل انگیز و ناگفته های بسیار در دل آیینه ای و حنجره بلورین خود داشت،"خسته" از"رسم زمونه " و" دَنگ و فَنگ روزگار"و با "دل چی آسمون پاک" و همواره "تهینا" و "عاشق" خود،"گرفگار نیرنگ زمونه شده "و با دل ِ"همیشه بیقرار" و" ِ دردمند " خویش با ایل و دیار و تبار و همتباران و دوستداران خود بدرود گفت و همچون "کوگ تاراز" ، با "دو بال اِسبید ی" که همیشه از خدا طلب میکرد ،"بال اَوشنون" به "آسمون"،همانجایی که به گفته خود هیچ" غم نیِد" پرکشید وبرای ابد خاموش شد وغم عمیقی را بر پیکر ایل و دیار خود نهاد.بهمن علاالدین،اگرچه خیلی زود و از همان ایَام کودکی به رسم و جبر زمانه مجبور شده بود به خاطر ادامه تحصیل و کار از شیوه زندگی ایلیاتی وعشایری نیاکان خود دوری گزیند،اما وی که همانند سایر همتباران اصیل خود از روحیه ای "آزاد منش "و "ایلیاتی" و از بسیاری دیگر صفات و خصلت های انسانی و نیکوی" عشایری "برخوردار بود ، همواره به تحولات و رویداد های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی جامعه که منجر به ایجاد فقر اقتصادی وفرهنگی در جامعه و فراق و دوری هموطنان و همتباران خود از یکدیگر و از بسیاری از اصالت های فرهنگی ملی و محلی و قومی خود شده بود،"حساس" ،"ناراضی"و"بسیار نگران" بود.وی اگرچه خود همیشه از این وضعیت احساس ناراحتی کرده و "خسته" بنظر میرسید،ولی متاثر از تحولات فوق، همواره سعی داشت در آثار خویش همتباران خود را به وحدت ،همدلی،همیاری،عشق،امید،پیکار با درماندگی وسیاهی،نیکی ،تلاش و کوشش و صفا وصمیمیت و بازگشت به هویت و اصالت های فراموش شده فراخوانده و مرحمی بر رنجها و آلام آنها باشد.این احساس خستگی را که در اواخر عمرش افزونتر نیز شده بود، میتوان در آخرین اشعار و ترانه های سروده شده وی به خوبی درک کرد.

بهمن علاءالدین در سال 1324بعلت تغییر محل خدمت پدرخود که در آنزمان در شرکت نفت مسجد سلیمان مشغول خدمت بود، به همراه خانواده به" لالی" نقل مکان نمود و در سال1328 که اولین مدرسه ابتدایی بنام" دبستان فردوسی" در این شهر راه اندازی شد؛شروع به تحصیل نمود و سپس سالهای اول و دوم دبیر ستان را در "اَمبَل" و در "دبیرستان هنر" به پایان رساند و در سال 1336 و به دنبال باز نشسته شدن پدر از خدمت شرکت نفت ؛مجددا به مسجد سلیمان بازگشت و تا سال 1340در "دبیرستان امیر کبیر" این شهر دوره تحصیلات دبیرستانی خود را به پایان رساند. هر حمام از دو فضای اصلی تشکیل می شود : فضای اول ، « بنیه » یا « سربینه » رخت کن و جای آماده شدن برای استحکام یا خروج از حمام بوده است و فضای دوم « گرم خانه » محل شستشو و تطهیر بدن ، بینه در بین ورودی حمام و گرم خانه قرار می گیرد . چهل ستون در ابتدا به دستور شاه عباس اول به شکل یک کوشک بنا شد. بنا به اظهار دکتر صالح پور وی در این اثر نیز بخش دیگری از زندگی و فرهنگ ایل بختیاری بویژه توقف و ماندن جوانان و مردان را در گرمسیر برای "دِرو" ، بهنگام کوچ ایل به "سردسیر" و حدیث حسرت، دلتنگی،هجران ودوری از دیار ویار و گرما وکار طاقت فرسا و نفس گیر "دِ رو" در "آواهای برزیگری" یا" گرمسیری" را روایت کرد. محمدی درباره احتمال عبور مترو از بین چهارباغ و شمسآبادی، اظهار داشت: بهترین گزینه، شمسآبادی است که مشکل تملک و آزادسازی نیز ندارد. علاءالدین سرانجام پس از سالها ممارست،در سال 1371،یعنی 6 سال پس از ارایه اولین اثرخود و با تحمل بسیاری از مشکلات ، اثر شاخص دیگری را به نام" هی جار" با تنظیم و آهنگ سازی "عطاء جنگوک" و با استفاده از اشعار و ملودی های ساخته شده توسط خود و برخی اشعار و ترانه های فولکلوریک،با همراهی استادانه نی" علی حافظی" نوازنده برجسته نی بختیاری و جمع دیگری از بهترین نوازندگان کشور مانند" رضا شفعیان" ،"منصور سینکی"،"افشار نیا"،"اردشیر و بیژن کامکار"،"بهروزی نیا"،"محمود فرهمند"در قالب گروه "شهرآشوب" به دوستدارا ن موسیقی بختیاری ارایه کرد.

بهمن علاءالدین در سال 1375 چهارمین کاست خود را با نام "بر افتو " این بار هم با تنظیم "استاد منصور قناد پور" و نوازندگی" شهریار فریوسفی"،"جمال جهانشاد"،"حسن ناهید" ،"اردشیر ،اردوان وارژنگ کامکار" و تک نوازی نی "استاد حافظی" و به اهتمام استاد"فریدون شهبازیان" منتشر کرد. طراحی جلد "بهروز غریب پور" منتشر کرد . 15-دکتر غفار پور بختیار، سخنرانی در مراسم گرامیداشت قلعه تل. یادآور دغدغههای فردوسی بزرگ در واژه گزینی فارسی بوده است.درادامه این نوشته آمده است :مسعود،نوازندهی ساز سرنا،این ساز سازگار با صفا و صلابت ایل را فرا میخواند تا در مقامهای«چوپی» و«ترکه بازی» و «سحرناز» آهنگهای خویش را ساز کند و در پینواختن مقام «ترکی»،جوانان را به رقص«سه پا» دعوت میکند و به دهل زن هلهله آفرین ایل میگوید آن چنان بر دهل بکوب تا گوش شیطان کَر شود و فرار کند و نتواند در مراسم پاک عروسی جوانان ایل رخنه کند. وبرخی فیلم های آیین های گرامیداشت آن هنرمند فقید است که با همکاری مهرداد جمالی گلگیری استخراج شده است. وی در پایان می نویسد: بازخوانی آیینی شعر بهیگ ، گویی آخرین پلان فیلم ضبط شدهای از یک مراسم عروسی است که هیچ کدام از دقائق و رسوم ایل از چشم تیزبین شاعر پوشیده نمیماند.همه را به حضور در جشن فرا میخواند و چشمان نگرانش، میهمان تازهی ایل را میپاید که نکند بهیگ ِ سپید جامه در برابر چشم زخم اهریمن قرار گیرد .بنابراین در میان اشعارکهن ومعاصر بختیاری، بدون شک شعر«بهیگ» جایگاه بس والایی خواهد داشت. در گذشته استفاده از حمام آداب و رسوم فراوان داشت و بسیاری از آیینها و مراسم اجتماعی به نوعی به ان مربوط می شد . بخشی از فضاهای حمام نیز نقش پشتیبانی دارند ؛ یعنی فضاهای مربوط به تأمین آب و حرارت حمام . به این مسائل باید اینها را نیز افزود : چگونگی گرم کردن فضاهای مختلف حمام ، به میزان مناسب هر فضا ؛ جلوگیری از تبادل حرارت و رطوبت در بین فضا ها ی مختلف ؛ شیوه ی انبار کردن سوخت و چگونگی اروختن آتش د ر مجاورت بنا ، به گونه ای که مزاحمت و خطری برای مردم نداشته باشد و …

سفر به استرالیا ، اولین توقف شهر سیدنی - یک روز کامل طول کشید برسم #ولاگ - Trip To Australia تعداد بسیار و اهمیت حمام های عمومی در شهرهاالبته ناشی از لزوم رعایت نظافت در نظر مردم و در شرع اسلام بوده است ؛اما حمام در گذشته فقط محل استحام نبود ، بلکه مکانی برای گذران اوقات فراغت ، گفتگو و تبادل نظر ، رفع خستگی و حتی عبادت ، گرد آمدن دوستان و حل و فصل مسائل زندگی بود ، در حمام ، نه تنها ، که جانها تازه می شد . این فرامین از نظر بررسی تاریخ ارامنه بسیار مهم و قابل ملاحظه بوده و در عداد منابع قابل اعتماد به شمار می روند. مهمانسرای جهانگردی سیرجان و هتل عطر سیب سیرجان دو مرکز اقامتی معتبر در این شهر هستند. در این قطعه، هر دو مورد یاد شده با ظرافت و هنرمندی تمام گنجانده شده است. در هنگام انتخاب نام برای فروشگاه، مغازه یا دفتر باید اسامی را انتخاب کنید که ساده، خاص و به یاد ماندنی باشد. در تصنیف"گِردِواری " نیز سوزو بریزهای انسانی را در می یابیم که چشم انتظار ره می پاید و شب هنگام که سیاه چادرها به سیاهی شب پیوند می خورند در آستانه " بُهون"آستاره ای با تیغِشت تابناکش "تَش به کار به شوگار" می نهد . حمام خان (گرمابه نور) دارای سه مسیر دسترس است که آن را به میدان خان، بازارچه کاشیگری و بافت مسکونی مجاور مرتبط می سازد.

شبستان شاهزاده در غرب صحن شمالی قرار دارد و نام آن از شاهزاده محمد ولی میرزا، سازنده بنا، گرفته شده است. مسجد حاضر شامل یک حیاط مرکزی مستطیل شکل به مساحت ۱۰۴۶۹۹ متر مربع و دارای گنبد و ایوانی در جهت قبله است که در طرفین این ایوان، شبستان های ستون داری ساخته شده است. به گزارش سرویس معرفی میراث فرهنگی و گردشگری یزدفردا:معمار هنرمند بنا برای ساخت حمام خان با چیرهدستی تمام از سیستم تویزه استفاده و همهی سقفها را روی تویزه اجرا کرده است که مصداق روشن فن در فضای سربینه با ترکیب چهار ستون مربع و یک پوشش دیده میشود. حمام خان یا گرمخانه نور در زمینی به مساحت ۱۱۷۰ متر مربع و با زیر بنای ۹۰۰ متر مربع بنا گردیده که شامل بخشهای مختلفی از جمله گاوروتون، شاه نشین و خزینه میباشد. بخش اصلی ساختمان آکواریوم 7 متر زیر زمین قرار گرفته. کل حمام را نیز برای حفظ گرمای درونی آن معمولاً پایین تر از سطح زمین و درون خاک می ساختند . از آنجا که حمامها در گودی و پایینتر از سطح معابر ساخته شدهاند، راهروهای ورودی پلههایی بهسمت پایین دارند که افراد را به زیر زمین هدایت میکنند.رختکن یا سربینه حمام سلطان امیراحمد کاشان. این حمام در میدان خان شهر یزد واقع شده و در زمینی به مساحت 1170 متر مربع و با زیر بنای 900 متر مربع بنا گشت. زیر گنبد میانی و طاقهای غرفه ها هم غالباً پوشیده از انواع کاربندیهای ظریف با گچ بری یا آهک بری است . کف این فضا ها بالاتر از کف فضای میانی و بینه و سقفشان معمولاً پایین تر است ؛ و از این رو ، فضاهایی دنج و مشرف بر آن اند . دراطراف فضای میانی بینه ، سکوه با غرفه هایی برای نشستن و استراحت مراجعان قرار دارد . حمام خان که در مجموعهی خان، همجوار با مدرسه و مسجد ملااسماعیل بنا شده است، به دورهی قاجار تعلق دارد.

این بنا از امیر جلالالدین چقماق شامی در دوره تیموریان که از طرف شاهرخ به حاکمیت وقت منصوب شده بود به یادگار مانده است. تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. وی در ادامه می نویسد: مسعود در آخرین اثر خود برای چندمین بار علاقهاش را،بل آرزویش را به دور هم جمع شدن تمام مال و ایل ،در یک شب پرستاره در دشتهای فراخ بختیاری نمیتواند کتمان کند! در ادامه نوشته وی آمده است: در آوانگاره های قومی،"آستاره" و ماندگاری تصاویرش از حداکثر ظرفیت ها و قابلیت های گویشی و موسیقایی بختیاری مدد بسیار گرفته و علاءالدین بعنوان خواننده آن با توان والای نغمه سرایی اش و اشراف به چم وخم های زندگی کوچ زیستی، مضامینی بکر و مبانی فرهنگ اصیل عشایری را به حنجره تغزل کشانده،بی آنکه از مردم فاصله گرفته باشد، با استعانت از واژگان از یاد و "ویر" رفته و زبان محاوره برگرفته از زندگی عشایر،آینه دار تمام نمای مظاهر مختلف زندگی آنان گردیده است. جذاب ترین بخش پل نیز، نقش و نگاره های متفاوت، نقش بسته در آن می باشد که برای لحظه ای شما را خیره به خود خواهند کرد. حمام به لحاظ اصول فنی ای که باید در ساختش رعایت شود نیز از پیچیده ترین انواع بناست . گروه استانها- مدیرکل دفتر حفظ و احیای بافتها و محوطههای تاریخی کشور گفت: ضوابط اختصاصی ساختوساز در بافت تاریخی قزوین در نخستین جلسه شورای فنی کشور در سال جدید تدوین و اهالی بافت تاریخی قزوین از بلاتکلیفی خارج میشوند.

جالب است بدانید در این باغ شرایط برای زادوولد پرندهها مهیا است و جوجههای تازهازتخمدرآمده در شرایطی خاص نگهداری میشوند تا پس از بلوغ در باغ آزاد شوند. جنس دیوارها از سنگ یا آجر با اندود شفتهی آهک است؛ روی دیوارهای نبش شاهنشین در بدو ورودی حمام، آثاری از نقاشیهای مربوط به اواخر دورهی قاجار دیده میشوند که متاثر از شاهنامهاند. مساحت این حمام یکهزار و 170 متر مربع با زیربنای 900 متر مربع است و جنس دیوارها از سنگ یا آجر با اندود شفتهی آهک است؛ روی دیوارهای نبش شاهنشین در بدو ورودی حمام، آثاری از نقاشیهای مربوط به اواخر دورهی قاجار دیده میشوند که متاثر از شاهنامهاند. همانطور که اکثر شما می دانید در بازار های بزرگ هر قسمت مربوط به حرفه و صنعت خاصی بوده و تنوع محصولات در آن قسمت بیشتر است. در این منطقه که مسجد جامع قرار دارد رستورانهای بسیار باکیفیتی وجود دارد که شما اگر در آن مکانها غذایی بخورید، هیچگاه مزه آن را فراموش نخواهید کرد. مسجد جامع یزد در 31 تیر ماه سال 1313 در لیست آثار ملی ایران قرار گرفت. این بنا که یکی از زیباترین آثار معماری در شهر تاریخی یزد است و در سال ۱۲۲۴ هجری قمری بازسازی شد، به تدریج ساخته و تکمیل شده است. حمام خان یزد در دوره اخیر تعمیر و بازسازی شده و با تغییر کاربری به چایخانه سنتی تبدیل یافته و جدیداً نیز به ثبت تاریخی رسیده است. بعد از مدتی میراث فرهنگی یزد این خانه تاریخی با معماری باشکوه قاجاری را خریداری کرد و بعدها در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید. پدرام سپس این موضوع را بیان میکند: باید پرسیده شود آیا من (مثلاً مسئول) که تخصص لازم را دارم و به این شهرها میروم و از شرایط فضاهای تاریخی آنها بازدید میکنم تجربه لازمِ فرهنگی و دید تاریخی نسبت به تفاوت فرهنگها را دارم یا خیر؟

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.