ورق فولادی مات چیست؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

ورق فولادی مات چیست؟


ورق استیل مات یکی از انواع ورق استیل می باشد. که سطح آن خاکستری و مات است. بر اساس این ویژگی های ظاهری و همچنین سایر ویژگی های فیزیکی و شیمیایی. می تواند چندین کاربرد داشته باشد. در این مقاله با ماهیت ورق استیل مات، خواص، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت آن آشنا می شوید.

فولاد فولاد چیست؟

ورق استیل مات نوعی ورق فولادی با سطح زبر و مات است. بنابراین بازتاب نور از آن بسیار کم است. ورق های مات استیل ضد زنگ با روکش سطح 2B تولید می شوند. ورق های فولادی به دلیل پردازش کمتر نسبت به سایر ورق های فولادی ارزان تر هستند.

در تولید ورق استنلس استیل مات ابتدا از نورد گرم استفاده می شود. سپس با استفاده از آنیلینگ و اسیدشویی، کاغذ خاکستری می شود. در نهایت با فرآیند نورد سرد، سطح ورق فولادی خاکستری کاملاً مات می شود. با انجام این فرآیندها، فولاد سطحی به دست می آورد که نور بسیار کمی را منعکس می کند.

برخلاف فولاد صیقلی که دارای حداکثر درخشندگی و بازتاب نور است. و در فضاهای تزئینی کاربرد دارد. از ورق استیل مات در مکان هایی استفاده می شود که نیازی به ظاهر زیبا و درخشان ندارند. یا مطلوب است که نور زیاد منعکس نشود.

خواص

خواص ورق فولادی مات شامل سه دسته خواص فیزیکی، شیمیایی و فیزیکی می باشد. اما همانطور که از نام آن پیداست، خواص فیزیکی آن بسیار مهم است.

کیفیت ظاهری ورق فولادی مات مانند عملیات نورد گرم اولیه است. سپس آنیل و اسید شویی و در نهایت نورد سرد آن را خاکستری و مات می کند. این ورق می تواند ضخامت های متفاوتی داشته باشد. و در اندازه های مختلف قابل استفاده است.

استفاده از ورق های فولادی برس خورده بر اساس این ویژگی ظاهری مهفا در هر جا که برای جلوگیری از آلودگی لازم باشد.

اگر بخواهیم در مورد خواص شیمیایی این صفحه صحبت کنیم، ابتدا باید در مورد آلیاژ آن صحبت کنیم. فولاد لخت گروهی از آلیاژهای آهن-کربن-کروم است. البته این سه ویژگی اصلی و مهم آن است.

ترکیب ورق های فولادی مات با مولیبدن، نیکل، منگنز و غیره تکمیل می شود. کروم در فولاد مات می تواند بین 11 تا 18 درصد باشد. بیشترین مقدار کروم در ورق استیل 304 مات یافت می شود و باعث دوام بالای آن می شود.

قیمت فولاد ضد زنگ عمدتا به دلیل ارزش کروم و نیکل موجود در آن است. و از نظر خواص فیزیکی، فولاد ضد زنگ باید در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم باشد. به کروم موجود در آن متصل می شود. با عملیات انجام شده بر روی ورق برای خاکستری و مات. سطح آن در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارد.

یک ورق فولادی کسل کننده به دست آورید که با انجام فرآیند بر روی فولادهای درجه 400 به دست می آید. خاصیت مغناطیسی دارد.

از کناره فولاد بگیرید

این نوع فلز با خاصیت مغناطیسی با کار بر روی ورق های 400 کلاسه یا فولادی به دست می آید.

فولاد مات نخرید

ورق های فولادی مات که خاصیت مغناطیسی ندارند زیرا فرآیند مات و خاکستری شدن روی فولاد انجام می شود. که درجه 300 است و به آن نچسب می گویند. یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین گریدهای ورق فولادی مات گرید 304 می باشد. انواع فولاد مات را می توان بر اساس ابعاد یا ضخامت و سایر ویژگی های آلیاژی یا ظاهری طبقه بندی کرد.

به عنوان مثال ورق های 100 در 200 سانتی متر، 125 در 250 سانتی متر یا 122 در 244 سانتی متر. در بازار موجود است و به فروش می رسد. یکی از عواملی که بر قیمت ورق استیل مات تاثیر می گذارد ابعاد است.

کاربرد

این نوع کاغذ کاربردهای فراوان و متنوعی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تجهیزات پردازش شیمیایی و دارویی

تولید لباس و تجهیزات خشکشویی

تولید یخچال و فریزر صنعتی و تجهیزات برودتی

ساخت تاسیسات مربوط به فاضلاب

ساخت تجهیزات

تولید اجاق گاز

تولید تابلوهای دکوراتیو

پنل های خورشیدی

تولید غلطک های کاربردی در صنعت کاغذ

به طور کلی، ما نمی خواهیم آلودگی در ساخت لوازم خانگی یا بدنه کابینت ظاهر شود. می توان از فولاد مات استفاده کرد.

ما همچنین دوست داریم آنها را در مناطق دور از دید یا جایی که نور را منعکس نمی کنند قرار دهیم. ورق استیل مات یکی از بهترین انتخاب هاست زیرا بادوام است و در عین حال نور را زیاد منعکس نمی کند.

قیمت فولاد مات

قیمت استیل مات مانند انواع ورق استیل را باید به صورت روزانه پرسید. دلیل آن این است که قیمت ها تحت تأثیر عوامل مختلف نوسانات زیادی دارند. و مدام تغییر می کنند. بنابراین نمی توان لیست ثابتی به آنها داد.

البته قبلاً گفتیم که قیمت فولاد مات در بازار اغلب ارزانتر از سایر انواع فولاد است.

زیرا فرآیندهای پرداخت کوچکی روی آن انجام می شود. بنابراین هزینه تولید و در نتیجه قیمت نهایی محصول کمتر خواهد بود.

برخی از عوامل موثر بر قیمت فولاد مات عبارتند از:

هزینه مواد اولیه: ورق فلز ماده اولیه ای است که ورق استیل مات از آن ساخته می شود. بنابراین تغییر در قیمت فولاد ساده می تواند به طور مستقیم بر قیمت فولاد مات تأثیر بگذارد.

هزینه فرآیند پولیش: فرآیندی که روی ورق فولادی رخ می دهد تا آن را کدر و خاکستری کند. مواد و تجهیزات مورد نیاز است که هزینه تمام شده آنها بر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد.

نوسانات بازار: میزان عرضه و تقاضا در بازار می تواند بر قیمت ورق فولادی تأثیر بگذارد. وقتی تقاضا زیاد و عرضه کم است. این بدان معنی است که محصول کمیاب است. قیمت آن معمولا افزایش می یابد. برعکس، زمانی که عرضه بیش از تقاضا باشد، قیمت ها کاهش می یابد.

نرخ ارز: لازم به ذکر است که فولاد در کشور ما تولید نمی شود و یک محصول وارداتی است. بنابراین بستگی به این دارد که از کدام کشور وارد شده و با چه ارزی خریداری شود. قیمت متفاوت خواهد بود. نوسانات ارز، هزینه های واردات محصول، عوارض گمرکی و غیره ممکن است بر تعیین قیمت حصیر فولادی تأثیر بگذارد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.