دلایل دشت دریاسر اتلاف وقت است

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

دلایل دشت دریاسر اتلاف وقت است

 

سوادکوه یک روایت محلی بیان می کند که تونلی در درون قلعه مارکوه رامسر ساخته شده که پایان آن به روستای نیاسته در پایین مارکوه می رسد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آبشار موسوم به "آب پری"با درختان سربه فلک کشیده ای که بر سر آن سایه میاندازند، یکی از جاذبه های زیبای شهر رویان در غرب مازندران، همواره پذیرای مسافران و گردشگران بوده است . به اقتضای طبیعت روستای لاویج، پرورش زنبور عسل و زنبورداری از کسب وکارهای رایج مردم این منطقه به شمار می رود و عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم منحصربه فرد خود، اصلی ترین سوغات این روستا است. به دلیل قدمت طولانی مدت این درخت مردم النزه به این درخت به عنوان یک مشکل گشا اعتقاد دارند و پارچههای سبز، نخ و شمشاد را از این درخت آویزان میکنند تا مشکلشان حل شده و حاجتشان روا شود. یکی از بناهای تاریخی این منطقه حمام تاریخی دیلمان می باشد که قدمت آن به دوره قاجار می رسد و با نام حمام میر بلوک نیز شناخته می شود. این جاده زیبا که در 45 کیلومتری سیاهکل به دیلمان است که با جاده های پر پیچ و خم بسیار زیباست .بهترین زمان مسافرت به دیلمان 6 ماه اول سال می باشد بخاطر ارتفاع زیاد از سطح دریا این شهر سردتر از شهرهای دیگر استان گیلان است ،اغلب گردشگران فصل زمستان را برای مسافرت این شهر را انتخاب نمی کنند .اما بهار و اردیبهشت و اوایل خرداد بهترین زمان برای سفر به این شهر است .دشت گل های شقایق و دشت سوسن چلچراغ در این موقع سال پر از گل های زیباست . در کل، آبشار مسیر خیلی مستقیمی دارد و شما از داخل هر شهری که حضور دارید، می توانید بلیط قطار گرگان را تهیه کنید و مستقیم بدون دردسر برای بازدید از آبشار و دیگر جاذبه های طبعی گرگان بروید.

در فاصله خیلی نزدیک به آبشار پری او اقامتگاهی دیده نمیشود، اما در شهرستان نور و در فاصله ۲۰ کیلومتری آبشار آب پری هتلهای مختلفی است که از نظر زمانی حدود بیست دقیقه تا این مکان فاصله دارد. زمانی که این سد را از بالای جاده تماشا کنید زیبایی محصور کنندهای را خواهید دید. این جنگل وسیع نزدیک به ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و بر طبق آنچه ذکر گردید در نزدیکی این جنگل خانه های ییلاقی فراوانی به چشم میخورد. در این منطقه دریاچهای به نام دریاچه ویستان وجود دارد که در اطراف آن پوشش گیاهی متنوعی وجود داشته و به همین دلیل محل تغذیه طبیعی دامهای این منطقه است. طبیعت مازندران که از کوه های سرپوشیده از درختان در یک رشته های طبیعی مشخص پدید آمده است، تا منطقه های جلگه ای، دریاچه های محصور شده در میان کوهپایه ها و در آخر کنار های دریای خزر ادامه دارد. در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید. مسیر تا آبشار بسیار راحت بوده و با یک پیاده روی سبک نیم ساعته پای آبشار خواهید بود. بلکه هوایی بسیار دل انگیز در منطقه جریان دارد. در اطراف این آبشار زیبا مناطق سبز و جنگلی زیبایی وجود دارد. این حمام تاریخی امروزه تحت حمایت سازمان میراث فرهنگی است و به موزهی مردم شناسی تغییر کاربری داده است. غارهای باستانی، چشماندازهای وسیع و سرسبز، زیارتگاههای کوچک و صمیمی و در نهایت محل شهادت میرزا کوچک خان، دیدنیهایی است که مردم را به ماسال دعوت میکند. دشت سوسن چلچراغ: دشتی شبیه به بهشت و پر از گلهای سوسن است که در روستای داماش و در مسیر دیلمان به سمت جنوب واقع شده است. یکی از جاذبههای گردشگری ییلاق شاندرمن غار بزرگی به نام آویشو است که در جنوب این منطقه واقع شده است. همچنین ناصری دشت غار نه چندان بزرگی دارد که از دیدنیهای منطقه محسوب میشود.

قسمتی از این جنگل بهعنوان منطقۀ گردشگری در نظر گرفته شده و تنها در این ناحیه نزدیک به هشتاد گونۀ گیاهی مختلف یافت میشود. پل قلعه گردن یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن است که قدمت آن به دوره صفویه برمیگردد. پل وِرِسک از بزرگترین پلهای راهآهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در ۲۷ کیلومتری جنوب شهر پل سفید در شهرستان سوادکوه در استان مازندران قرار دارد. پارک جنگلی آزاد مهر در منطقه آزاد مهر پل سفید واقع است. جادهی جنگلی سیاهکل-دیلمان یکی از معروفترین جادههای ایران از نظر زیبایی است و یکی از مسیرهای گردشگری مهم کشور به شمار میرود. در دل این جنگل چشمه آب معدنی لاریخانی است که طبیعت زیبا و چشم نوازی را به همراه دارد ، آب چشمه بسیار تمیز و خنک است و نوشیدن مقداری هر چند کم از این آب می تواند آرامش را در وجود انسان رقم بزند. این خرس سال هاست که دز این منطقه نگهداری می شوند. جالب که بدانید نام این منطقه از دهکده ییلاقی جهان نما گرفته شده است. این بهشت بی بدیل جاهای دیدنی فراوانی دارد که از جمله آن ها همین آبشار کبودال است، که بهتر است معنی آن را بدانید. دیلمون، این روستای سبز و زیبا در ارتفاع ۲هزار و ۲۰۰ تا ۲هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق ییلاقی خطه شمال کشورمان محسوب می شود. دشتی از شقایق های قرمز در فصل بهار به فاصله 6 کیلومتری شرق دیلمان می توانید ببینید. بهترین زمان برای سفر به توسکستان اوایل پاییز است چون جنگل ساسر قرمز و زرد آن در هیچ زمان دیگری از سال دیده نمیشود. جنگل های مازندران تنها به درخت و دشتهای سرسبز محدود نشدهاند و در اطراف آنها جاذبههای دیگری چون دریاچهها، روستاها و ییلاقات بکر و کوههای مرتفع هم دیده میشود.

ییلاق النزه از دشتهای وسیع استان گیلان و یکی از ییلاق های دیدنی گیلان به شمار میرود که در اطراف آن کوههای زیبا و سرسبزی قرار گرفته است. دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکرترین و دست نیافتنی ترین گوشه های خطه سرسبز شمال کشور است و از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می آید. هر کدام از اقوام ایران با توجه به منطقه و شهری که در آن زندگی می کنند، دارای آیین ها و رسم و رسومات مخصوص به خود می باشند. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جوامع محلی در بسیاری امور، ازجمله سرشماری، حفاظت، تغذیه، ساخت و نگهداری آبشخور با محیط بانان همکاری میکنند. کاروانسرای تی تی: کاروانسرای تی تی از دیگر جاذبههای تاریخی است که در ۱۵ کیلومتری جاده دیلمون به سیاهکل قرار دارد. دیدنیهای این جاده زیبا از همان ابتدا شروع می شود و می توانید حال که به این منطقه سفر کرده اید به سیاهکل زیبا هم سر بزنید و از زیبایی های سیاهکل نیز تجربه خوبی برای خود رقم بزنید. مجموعه تفریحی تلهکابین رامسر در سال ۱۳۸۳ با هدف بالا بردن شمار گردشگران این شهر و بهبود تجربه گردشگران و مسافران از طبیعت زیبا و جنگلهای کوهستانی این ناحیه ساخته شد. 2. عکاسی: تلفیق این آب های خروشان با جنگل های سرسبز سوژه ای بی همتا برای عکاسی کردن می باشد و این امکان را به شما می دهد که تصاویر جذابی را به ثبت برسانید. این دشت رویایی و دل نواز در سال 1354 به نام پارک ملی ثبت شد و جزو مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت. کیسه خواب شما را در شب مصون نگه میدارد و دوربین عکاسی برای ثبت خاطرات و لحظات زیبا در این سفر، بسیار واجب است. برای شب مانی در این منطقه هتل وجود ندارد. این کاروانسرا تا چندسال پیش جهت نگه داری حیوانات استفاده میشد با همه ارزش تاریخی این کاروانسرا مورد بی توجهی قرار می گرفت .

از این رو به هیچ عنوان با خودروی خود از راههایی که مسیر اصلی جاده نیست عبور نکنید جایی که رد چرخ باریکی وجود دارد نتیجهی رعایت نکردن این نکته است شما این بیراهه را پررنگتر نکنید و موجبات اذیت و آزار عشایر محترم منطقه را فراهم نسازید. جالب است بدانید به مناسبت برپایی جشن نوروز بل در تاریخ 17 مرداد آتش نوروزی به پا کرده و جشن خود را با حضور مردم و رقص و پایکوبی اجرا می کنند. تفریحات رایج نسبتا زیادی در این منطقه و قسمت وجود دارند که توسط خود مردم باب شده اند و همه هم از آن لذت می برند! جاذبه های طبیعی و جاذبه های تاریخی در این منطقه در کنار یکدیگر وجود دارند که هر کدام از آن ها گردشگران زیادی را به سمت خود می خوانند. میتوانید پس از تماشای جاذبههای دیدنی و گشتوگذار در اماکن طبیعی و تاریخی آن سری نیز به بازارهای این شهر زده و با خرید سوغاتی حال و هوای این شهر را با خوب به یادگار ببرید. از آمل، کیلومتر ۲۰ و از تهران، کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز، به مسیر فرعی در سمت راست جاده با تابلویی برمیخورید که روی آن نوشته شده است: امامزاده لهاش. برای رفتن به لوه، حتی در بهار و تابستان باید لباس گرم به همراه داشت. آب و هوای ییلاق النزه خنک و معتدل است، از این رو بهترین زمان برای گذراندن اوقاتی خوش در این منطقه، روزهای گرم تابستان است. از اصلی ترین دلایل محبوبیت و دل فریب بودن طبیعت این منطقه، پوشش گیاهی آن می باشد که چشم اندازی سرسبز و دل فریب را پدید آورده است. بناهای تاریخی و آثار باستانی متعددی در منطقه دیلمان وجود دارند که یکی دیگر از آن ها منطقه قلعه کوتی می باشد و قلعه های تاریخی و مختلفی در آن وجود دارند و هر کدام از آن ها مربوط به دوره های مختلفی از تاریخ ایران می باشند.

در مسیر خود مراتع و زمینهای مختلف را سیرآب میکند و نهایتاً به دریای خزر میریزد. شمال ایران از معروف ترین نقاطی است که انواع آبشارها و چشمه های مختلف را در طبیعت خود جای داده و آبشار لونک یکی از بهترین و زیباترین آن ها می باشد و در فاصله 22 کیلومتری از جنوب سیاهکل جریان دارد. روستای گرماور از قدیمی ترین روستاهای منطقه دیلمان می باشد که قلعه ای تاریخی و کهنه را در خود جای داده که این قلعه با نام قلعه گرماور شناخته می شود و قدمت آن به دوران قبل از اسلام می رسد. برای آشنایی با دشت دریاسر تنکابن با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. کوه درفک در غرب دیلمان مکان مناسب برای علاقه مندان به کوهنوردی و غارنوردی است. این روستای ییلاقی در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا و در جنوب استان گیلان واقع شده است و به دلیل وجود درختان تنومند و علفزارهای زیبا به مکانی مناسب برای گذراندن روزهای گرم تابستان تبدیل شده است. اشرف میگوید اینوضعیت برای دو هفته ادامه داشت. دیلمان از دو بخش پیرکوه و دیلمان تشکیل شده است که از شمال به رشته کوه البرز و از شرق به قله درفک منتهی می شود. شهر های املش و رودسر در جنوب شرقی دیلمان قرار دارند و غرب و جنوب غربی آن نیز به رشت و رودبار منتهی می شود. شهر املش دارای آب و هوای فوقالعادهای بوده و به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و کوهستان، در هوای آن اکسیژن خالصی جریان دارد. آب و هوایی بسیار دلچسب و مطلوب در این طبیعت حاکم است که در تمام فصل های سال دارای جذابیت و زیبایی های خاصی می باشد.

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به هر نقطه ای از جهان، خرید سوغاتی از آن منطقه می باشد. آبشار لوه ویژگی جالبی دارد؛ آبی که در این آبشار از صخرههای طبقهای پائین ریخته میشود، در هر طبقه حوضچههایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آنها گذر میکند. این پارک از حیث زیبایی در فصول مختلف سال بینظیر است. در قرن 8 هجری قمری، این منطقه با سیاست های متفاوتی از سیاست های پیشین مواجه گردید و یکی از اقداماتی که صورت پذیرفت این بود که هر کدام از بخش های مختلف منطقه دیلمان با نام های گوناگونی شناخته شدند. شاندرمن در زبان تالشی به معنای با من رفتن است. در ادامه این بخش از مطلب به آشنایی با جاهای دیدنی دیلمان می پردازیم. هر چند که دیلمان با درختان متنوع و انبوهش پاییز رنگارنگ و زیبایی دارد اما به دلیل ارتفاع زیاد، سردی هوا و بارندگی های شدید در پاییز گردشگران زیادی ندارد. هنگام تاریک شدن هوا با رد شدن از جاده این جنگل ممکنه که با یکی دو تا از این حیوانها برخورد کنی، اما نگران نباش چون اونها کاری با انسانها ندارن و راه خودشون رو در پیش میگیرن.

فراموش نکنید اگر اطلاعات دیگری در مورد این منطقه دارید آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید تا قرن 6 این منطقه توسط دو رود شیرود و سپیدرود مرزبندی شده بودند و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود. این چشمه در جنوب شرقی رامیان قرار دارد و در ادامه آن آبشارها و چشمههای پرخروش فراوانی روان شدهاند. بخش پایینی این قلعه با سنگهای صیقل داده شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست شده است. اما اگر قصد دارید با یک تور گروهی و با اتوبوس به این روستا سفر کنید باید حدود 800 هزار تومان هزینه کنید. امروزه جنگل گیسوم که در بخش شمال غربی دریای خزر قرار دارد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تالش در استان گیلان به شمار می رود و تلاقی دریا و جنگل باعث شده تعداد زیادی مسافر به این جنگل و ساحل زیبای گیسوم سر بزنند و در آلاجیق های این جنگل اطراق کنند. شما می توانید در کنار زیبایی های این دریاچه قدم بزنید، به اسب سواری بپردازید و عکاسی کنید. سیاهکل مبدا حرکت است و از همان ابتدا که در اتومبیل خود مینشینید تا حدود یک ساعت بعد و درست زمانی که به ورودی روستا میرسید، تنها زیبایی میبینید. زیباییها و شگفتیهای دریاچه شورمست سوادکوه در هر زمانی از سال دیدنی و جذاب است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.