قهوه ساز چیست؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

قهوه ساز چیست؟


اگر شما هم جزو کسانی هستید که عاشق قهوه هستند و معمولا روزتان را با طعم منحصر به فرد قهوه شروع می کنید یا عادت دارید بعد از پایان روز کاری قهوه بنوشید، حتما باید در اسرع وقت یک دستگاه قهوه ساز بخرید. اما ممکن است با دستگاه قهوه ساز و انواع مختلف آن آشنایی نداشته باشید. بنابراین در این مقاله قصد داریم به سوالاتی مانند دستگاه قهوه ساز چیست، انواع دستگاه های قهوه ساز چیست و چه کاربردی دارند پاسخ دهیم. در مقاله زیر به نکاتی اشاره خواهیم کرد که بهتر است قبل از خرید دستگاه قهوه ساز بدانید.

قهوه ساز چیست؟

همانطور که می دانید به طور کلی به دستگاهی که برای تهیه قهوه استفاده می شود قهوه ساز می گویند. اما معمولاً این اصطلاح برای قهوه سازهای برقی مناسب برای تهیه قهوه فیلتر یا به اصطلاح قهوه فرانسوی استفاده می شود.

قهوه چیست؟ هر آنچه که باید در مورد استفاده و انواع قهوه بدانید

قهوه ساز دارای چه قطعاتی است؟

پس از پاسخ به سوال قهوه ساز، قسمت های مختلف قهوه ساز را به شما نشان می دهیم. قهوه سازها به طور کلی از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند: مخزن آب، توری و چای که ممکن است در سبک های مختلف تفاوت جزئی داشته باشند. اما نحوه کار همه آنها یکسان است.

مخزن آب

مخزن آب دستگاه قهوه ساز قسمتی است که آب مخلوط با قهوه در آن ریخته می شود. بعداً دمای آب برای دم کردن قهوه بالا می‌رود.

مخزن قهوه

قهوه جوش معمولاً قسمتی مشبک از فلز یا پلاستیک است که برای جدا کردن تفاله های قهوه استفاده می شود. البته برای این کار می توان از فیلتر کاغذی نیز استفاده کرد. البته فیلترهای کاغذی یکبار مصرف هستند و ممکن است به دلیل طعم و مزه کاغذ مورد توجه همه قرار نگیرد. اما با یک راه حل ساده می توانید بوی کاغذ را از بین ببرید. برای از بین بردن بوی کاغذ قبل از افزودن پودر قهوه به فیلتر کاغذی، کمی آب داغ از صافی رد کنید تا بوی کاغذ گرفته شود و در نهایت آب آن را خارج کنید یا از آن برای گرم کردن چای قابلمه استفاده کنید.

قوری

آخرین قهوه دم شده در این کتری جمع آوری می شود.

البته قسمت های مختلف دستگاه قهوه ساز به این سه قسمت ختم نمی شود. سازندگان انواع دستگاه های قهوه ساز امکانات متنوع و جالبی را در این دستگاه ها تعبیه می کنند که طعم قهوه و تهیه آن را راحت تر و لذت بخش تر می کند. به عنوان مثال، برخی از دستگاه های قهوه ساز دارای بخاری برای گرم نگه داشتن قهوه هستند. برخی دیگر دارای صفحه نمایش، آسیاب قهوه، سینی چکه، تنظیم حجم و غلظت آبجو، برنامه ریزی سختی آب و بسیاری ویژگی های دیگر هستند.

یک نوع قهوه ساز

پس از پاسخ به این سوال که قهوه ساز چیست و چه قطعاتی دارد، در این قسمت با انواع قهوه ساز و نحوه استفاده از آن ها آشنا می شویم. انواع قهوه سازها را می توان به پانزده نوع تقسیم کرد که هر کدام برای کار خاصی استفاده می شوند.

دستگاه اسپرسوساز دستی یا اهرمی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید علاوه بر اسپرسوسازهای اتوماتیک یا اتوماتیک، اسپرسوسازهای دستی نیز وجود دارند. اسپرسوسازهای دستی را نوع اهرمی نیز می نامند زیرا با اهرم کار می کنند. هیچ مکانیزم پیچیده ای در این نوع دستگاه اسپرسوساز وجود ندارد. با این حال، برای استفاده از آنها باید اطلاعات خوبی داشته باشید. زیرا در غیر این صورت نمی توان اسپرسو باکیفیت درست کرد.

بنابراین، اگر می دانید چگونه با چنین دستگاهی کار کنید یا حداقل علاقه مند به یادگیری در مورد آن هستید، خرید یک دستگاه اسپرسوساز دستی را توصیه می کنیم. زیرا کار با این نوع دستگاه های اسپرسوساز نسبت به کار با دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک دشوارتر و نیازمند یادگیری است. برخی از دستگاه های اسپرسوساز دستی شارژی هستند و به راحتی قابل حمل هستند.

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

برای تهیه قهوه با دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک، نیازی به پایین آوردن دستی اهرم فعال سازی پیستون نیست. در عوض، این نوع اسپرسوسازها مجهز به پمپ الکتریکی هستند و نیاز به تلاش کمتری بر دوش کاربر دارند. اما نکته اینجاست که اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک همانطور که از نامشان پیداست کاملا اتوماتیک نیستند. یعنی شما مسئول آسیاب کردن، پر کردن فیلتر قهوه و فشار دادن یا دم کردن قهوه هستید. دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک عمدتاً برای مصارف خانگی و برای استفاده در کافی شاپ ها استفاده می شوند.

یک دستگاه اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک

در این قسمت از مقاله دستگاه قهوه ساز به ارائه دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک می پردازیم. اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک تفاوت چندانی با انواع نیمه اتوماتیک ندارند. تفاوت اصلی بین دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، کنترل خودکار زمان آسیاب قهوه است. دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک دارای جریان سنج هستند که میزان آب عبوری از فیلتر را کنترل می کند. بنابراین نیازی نیست جریان آب را متوقف کنید.

در عوض، یک تایمر تعبیه شده در دستگاه به طور خودکار از راه اندازی مجدد جریان پس از مدت زمان مشخصی جلوگیری می کند. بنابراین شما به عنوان یک کاربر دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک نمی توانید کنترل زمان بیشتری نسبت به نوع نیمه اتوماتیک داشته باشید. این ویژگی ممکن است بین باریستاها محبوب نباشد.

اما به طور کلی کنترل خودکار زمان مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر چشم خود را از دستگاه بردارید، کار کثیف به دلیل سرریز شدن فنجان اتفاق نمی افتد. علاوه بر این، نیازی به کسب مهارت و تجربه برای تشخیص زمان مناسب نیست. در قسمت بعدی مقاله که قهوه ساز است به اسپرسوساز فوق اتوماتیک می پردازیم.

اسپرسوساز فوق اتوماتیک

دستگاه اسپرسوساز سوپر اتوماتیک نسبت به انواع دستگاه های قهوه ساز ارائه شده تا کنون تقاضای کمتری دارد. این نوع اسپرسوساز هیچ تفاوتی با نوع اتوماتیک ندارد. اما آنها ویژگی های خودکار بیشتری دارند. به عنوان مثال، بسیاری از این دستگاه ها دارای آسیاب قهوه و پورتافیلتر دما هستند. دستگاه اسپرسوساز فوق‌العاده خودکار حتی با یک کف‌کننده خودکار نیز ارائه می‌شود که یک لمس خوب است. اگرچه این ویژگی جالب و مهم است، اما برای علاقه مندان به لاته آرت و طراحی کافه توصیه نمی شود.

زیرا افزودن شیر به قهوه در دستگاه اسپرسوساز فوق اتوماتیک توسط خود دستگاه انجام می شود. بنابراین این نوع اسپرسوسازها فضای زیادی برای حرکت باقی نمی گذارند و به همین دلیل همیشه قهوه با کیفیت ثابتی دم می کنند. به طور کلی می توان گفت که دستگاه های اسپرسوساز سوپراتوماتیک به دلیل فضای کوچک حمل و نقل توسط افراد حرفه ای انتخاب نشده اند و مخصوصا برای کسانی که می خواهند قهوه را سریع و بدون مشکل تهیه کنند بسیار مفید است.

موکاپات

موکاپوت یک اسپرسوساز گازسوز و قابل حمل با اندازه فشرده است. هنگام سفر یا رفتن به دل طبیعت می توانید از موکاپوت به عنوان اجاق مسافرتی نیز استفاده کنید. مهمتر از همه این که بسیار ارزانتر از دستگاه اسپرسوساز است. به همین دلیل به قهوه نوشانی که توانایی خرید یک میلیون دستگاه را ندارند اکیدا توصیه می شود.

یوروپرس

یکی دیگر از انواع قهوه سازهای دستی Aeropress می باشد که در این قسمت از دستگاه های قهوه ساز به معرفی آن می پردازیم. این دستگاه یک اختراع نسبتا جدید توسط مخترع آمریکایی الن آدلر در سال 2005 می باشد.این نوع قهوه ساز از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. قهوه خانه استوانه ای شکل پیستون با لاستیک مهر و موم شده است که در محفظه قهوه قفل می شود. و یک پوشش فیلتر در طرف دیگر محفظه قهوه. ابتدا باید پیستون و ورودی قهوه را وصل کنید.

سپس، قهوه آسیاب شده و آب جوش را در آشپزخانه بریزید و صبر کنید تا دانه های قهوه در آب خیس بخورند. سپس درپوش فیلتر را در محفظه کار ببندید. دهانه ماگ را روی درپوش فیلتر قرار دهید و کل دستگاه را وارونه کنید. به طوری که ماگ در پایین باشد و هواپرس روی بالای سوراخ ماگ فشار بیاورد. در نهایت، پیستون را به سمت پایین فشار دهید تا فشار پیستون تفاله قهوه را از فیلتر به فنجان منتقل کند.

همانطور که اشاره کردیم، کار با Aeropress سریع و آسان است. با Aeropress آماده سازی قهوه با سرعت بالایی انجام می شود و فشار ایجاد شده روی پیستون بسیار معقول است. حتی می توانید در سفر از کمپرسور هوا استفاده کنید. زیرا آنها قهوه سازهای سبک و قابل حمل هستند. اما فراموش نکنید که پرس هوا فقط برای تهیه قهوه در مقادیر کم مناسب است.

قهوه ساز قطره ای

قهوه قطره ای برقی

قهوه ساز برقی قطره ای رایج ترین نوع قهوه ساز اتوماتیک است که معمولاً در خانه هر عاشق قهوه می توانید پیدا کنید. در ادامه مقاله قهوه ساز چیست در مورد قهوه ساز برقی قطره ای صحبت خواهیم کرد. اغلب، قهوه سازهای برقی رایج به معنای انواع قطره ای یا فیلتری هستند که قیمت بهتری نسبت به دستگاه های اسپرسوساز دارند. کار با این قهوه ساز پیچیده نیست و کاربر را به چالش نمی کشد. قهوه ساز ابتدا آب مخزن آب را با المنت گرم کننده گرم می کند و از طریق لوله ای به محل نگهدارنده پودر قهوه می رساند.

پس از آن آب جوش را قطره قطره روی دانه های قهوه می ریزند و در نهایت از صافی وارد کتری می شود. با این نوع قهوه ساز بسته به ظرفیت کتری می توانید همزمان برای چند نفر قهوه درست کنید. اما در اکثر دستگاه های قهوه ساز برقی قطره ای به دلیل گرم شدن بشقاب زیر کتری در صورتی که قهوه دم شده بلافاصله نوشیده نشود در اثر حرارت طعم تلخی خواهد داشت. البته قهوه سازهای برقی قطره ای با فنجان های عایق وجود دارند که قیمت بیشتری دارند.

چگالی ظرف می تواند از افت دمای قهوه و فاسد شدن آن جلوگیری کند. به طور کلی، قهوه ساز قطره ای الکترونیکی برای کسانی که به دنبال جایگزینی مقرون به صرفه تر برای دستگاه اسپرسوساز الکترونیکی هستند، مناسب است.

قهوه ساز کپسولی

دستگاه های قهوه ساز کپسولی بهترین انتخاب برای عاشقان تنبل قهوه است. قهوه سازهای کپسولی همانطور که از نامشان پیداست با کپسول های آماده کار می کنند. یک کپسول منفرد پر از پودر قهوه شبیه کیسه چای. یکی از معروف ترین برندهای این نوع قهوه ساز نسپرسو است که در ایران نیز از برندهای معروفی است.

اما به طور کلی قهوه سازهای این نوع به دلیل قیمت بالای قهوه در کپسول هزینه زیادی دارند. پس از معرفی قهوه ساز کپسولی، در قسمت بعدی قهوه ساز چیست، در مورد هفت نوع دیگر قهوه ساز صحبت خواهیم کرد.

قهوه ساز قطره ای دستی

قهوه ساز قطره ای دستی

کامکس نوعی قهوه ساز دستی است که توسط مخترع آلمانی پیتر شلمبام ساخته شده است. قهوه های کامکس شیشه ای و تقریباً ساعت شنی هستند. برای استفاده از این قهوه ساز، کاغذ صافی را در گردن قیفی شکل قابلمه قرار دهید و آن را با قهوه پر کنید. سپس آب جوش را کم کم بریزید و عصاره قهوه را تماشا کنید. قهوه های کامکس به صبر و حوصله بیشتری نسبت به قهوه های دیگر نیاز دارند. چون باید کم کم آب اضافه کنید. با این حال، می توانید کنترل بهتری روی دما و حجم آب داشته باشید.

قهوه ساز ویتنامی

چه نوع قهوه ویتنامی درست می شود؟

دم کردن قهوه ویتنامی نوع دیگری از قهوه دستی است و علاقه مندان به قهوه شیرین و سرد آن را ترجیح می دهند. برای استفاده از این قهوه ساز ابتدا باید مقداری شیر تغلیظ شده را در یک لیوان بریزید. زیرا در قهوه سرد ویتنامی از شیر تغلیظ شده (یا خامه) و شکر نیز استفاده می شود. سپس قهوه ساز را داخل سوراخ فنجان قرار دهید و فیلتر را از روی آن بردارید و به اندازه کافی پودر قهوه اضافه کنید.

فیلتر بالایی را روی پودر قهوه بگذارید، آب جوش بریزید و درب آن را بگذارید. بعد از چند دقیقه عصاره قهوه داخل فنجان زیر دستگاه قهوه ساز می چکد. در آخر قهوه را با شیر مخلوط کرده و با یخ سرو کنید.

پرکلاتور

عملکرد پرکلاتورها تقریباً مشابه موکاپت است. در مقاله بعدی قهوه ساز چیست به تفاوت این دو نوع قهوه ساز می پردازیم. تنها تفاوت این است که در قهوه جوش، قهوه دم کرده را در یک قابلمه جداگانه می ریزند، در حالی که در دستگاه پرکولاتور، پس از عبور از صافی قهوه، آب جوشیده را دوباره در قابلمه زیرین می ریزند.

دستگاه قهوه ساز برای تهیه قهوه سرد

دو نوع قهوه ساز سرد وجود دارد: غوطه وری و قطره ای. در دستگاه آبجوسازی غوطه ور، قهوه آسیاب شده ابتدا به مدت طولانی در آب سرد خیس می شود و سپس فیلتر می شود. عصاره به دست آمده را می توان با آب یا شیر رقیق کرد تا برای نوشیدن قهوه نرم تر شود. اما با نوع قطره ای، آب سرد از طریق تفاله های قهوه چکه می شود و عصاره حاصل نیازی به رقیق شدن ندارد.

به طور کلی دستگاه های قهوه ساز سرد برای قهوه سرد مناسب هستند. زیرا وقتی یخ را در قهوه داغ قرار می دهید، یخ بلافاصله آب می شود و قهوه رقیق می شود. اما بهتر است بدانید که این مدل قهوه بسیار کند است و برای تهیه قهوه باید ساعت ها منتظر بمانید.

فرنچ پرس

آموزش زبان فرانسه دشوار است، آسان نیست، اما قهوه سازهای زیبایی وجود دارد که ارزش صرف هزینه زیادی را دارند. این قهوه ساز یک نوع قهوه ساز می باشد.

قهوه ساز وکیوم (سیفون یا سیفون)

دستگاه قهوه ساز وکیوم (سیفون یا سیفون)

کافی شاپ ها به اندازه تجهیزات آزمایشگاهی داغ هستند. در این نوع قهوه به دلیل فشار بخار آب از محفظه پایینی به محفظه بالایی منتقل می شود. هنگامی که آب به محفظه بالایی می رسد، با پودر قهوه ترکیب می شود و در اثر فشار و اثر خلاء به محفظه پایین باز می گردد. قسمت انتهایی اتاق بالایی دارای یک فیلتر است و زمانی که قهوه وارد اتاق پایین می شود پردازش می شود.

ایبریک یا جازو

ایبریک یا Yizoh متعلق به دستگاه های قهوه ساز دستی برای قهوه ترک است که در مقاله بعدی به معرفی دستگاه قهوه ساز می پردازیم. این دستگاه یکی از ساده ترین دستگاه های قهوه ساز است که معمولاً در خانه قهوه خورهای آسیایی یافت می شود و همچنین از نظر تاریخی به عنوان یک دستگاه قهوه ساز با پیشینه فرهنگی ترک شناخته می شود.

در خرید قهوه ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید دستگاه قهوه ساز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ادامه قصد داریم به نکات مهمی که قبل از خرید قهوه ساز باید بدانید اشاره می کنیم.

انتخاب به سلیقه

اولین چیزی که در خرید دستگاه قهوه ساز باید به آن توجه کنید سلیقه شماست. برخی از افراد ترجیح می دهند یک دستگاه قهوه ساز ساده انتخاب کنند که تمام کارها را با دستان خود انجام دهد. این بدان معناست که تمام مراحل دم کردن قهوه را به صورت دستی انجام دهید. انجام این کار به زمان و ظرافت زیادی نیاز دارد و می تواند گزینه خوبی برای خانم های خانه دار باشد. اما اگر ترجیح می دهید قهوه خود را در زمان کمتر و سریعتر آماده کنید، بهتر است یک دستگاه قطره چکان برقی تهیه کنید. زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب را داخل مخزن بریزید و پودر قهوه را داخل دستگاه بریزید. با این حال، اگر در طول روز قهوه زیادی می نوشید، انتخاب یک قهوه ساز قابل برنامه ریزی انتخاب بهتری است.

قهوه ساز چیست و به ظرفیت خروجی قهوه توجه کنید

نکته مهم بعدی در مورد دستگاه قهوه ساز و نکاتی که برای خرید آن نیاز دارید، توجه به خروجی و ظرفیت قهوه است. به عنوان مثال، اگر شما یک زوج هستید و قصد دارید یک دستگاه قهوه ساز برای خانه خود تهیه کنید، نیازی به خرید یک دستگاه اسپرسوساز بزرگ ندارید. با توجه به نیاز قهوه خود باید دستگاهی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید. زیرا عملکرد تهیه قهوه در دستگاه های قهوه ساز یکسان نیست و در هر پخت از یک فنجان تا قوری برای چند نفر تهیه می شود.

میزان صدای دستگاه

قبل از خرید، خوب است محل قرارگیری دستگاه را مشخص کنید. مثلاً آن را روی میز آشپزخانه بگذارید یا در کمد بگذارید که باید مراقب آن باشید.

برنامه

دستگاه های اسپرسوساز موجود در بازار از دو نوع دستی و غیر دستی تشکیل شده است که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را خریداری کنید. اگر از جمله افرادی هستید که به نوشیدن قهوه علاقه دارید و یا اگر خانواده پرجمعیتی دارید و افراد زیادی به خانه شما سر می زنند، می توانید یک قهوه ساز قابل برنامه ریزی را انتخاب کنید.

معمولاً در این نوع قهوه ساز می توان دستگاه را جابجا کرد و از طریق صفحه لمسی یا از طریق وای فای قهوه را تنظیم کرد. دستگاه هایی با این ویژگی ها قطعا قیمت بالاتری دارند. در ادامه مقاله قهوه ساز چیست به دیگر نکات مهم خرید قهوه ساز می پردازیم.

انواع دستگاه قهوه ساز فیلتری

نوع فیلترهای استفاده شده در هر قهوه ساز با یکدیگر متفاوت است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. فیلترهای روی دستگاه می توانند ثابت یا یکبار مصرف باشند. نوع ثابت در واقع گزینه خوبی برای افرادی است که نمی خواهند هزینه اضافی بپردازند. اما پس از هر بار استفاده باید کاملا شسته شود. اما نوع جایگزین آن تمیزتر است که از نظر تمیزی کاملا مناسب است. اما باید بعد از هر بار استفاده از دستگاه دوباره فیلتر را آماده کنید.

تجهیزات برقی و بخار

قدرت موتور نصب شده در دستگاه های الکتریکی قطعاً به بهبود کیفیت و کیفیت قهوه تولید شده منجر می شود. زیرا می تواند دمای آب را به خوبی افزایش دهد و دمای مناسبی برای دم کردن قهوه ایجاد کند. قسمت دوم دستگاه مربوط به فشار بخار می باشد که قطعا طعم قهوه را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد و برای تهیه فوم کاپوچینو و شیر استفاده می شود. بنابراین قدرت الکتریکی بالا و قدرت بخار فشار بالا از مهمترین نکات در خرید دستگاه قهوه ساز می باشد.

در خرید قهوه ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

فیلترهای نوع Preta

به طور کلی کیفیت هر دستگاه تعیین کننده نوع پرتافیلتر است. و در مقابل مقاله قهوه ساز چیست به توضیح مثال فیلتر می پردازیم. پرتافیلتر از بند لاستیکی و بدنه فلزی ساخته شده است و وزن آن در دوام دستگاه تاثیر دارد. دو نوع سبد پرتافیلتر وجود دارد، یکی چسبیده است که گرد و غبار را در کیسه خود نگه می دارد و دیگری چسبیده نیست.

یکی از راه‌های شناسایی دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی، محل پورتافیلتر و کیت ترکیبی است. به طور کلی برخی از برندها نیز طرح های مختلفی را برای ظروف در نظر می گیرند که این نیز موضوع خاصی است. تهیه قهوه برای انواع قهوه; به عبارت دیگر، داخل ظرف شکلی دارد که می توان از آن برای گذاشتن پودر قهوه، قرص یا کلاهک استفاده کرد.

چه چیزی قهوه را می سازد و طرح و ترکیبات قهوه

البته طراحی و جنس دستگاه قهوه ساز یکی از نکات مهم در خرید دستگاه قهوه ساز می باشد. زیرا طراحی های زیبا و جذاب باعث حفظ و ارتقای دکوراسیون منزل می شود و جنس بدنه ارتباط مستقیمی با عمر مفید آن دارد. به طور کلی استفاده از کیس استنلس استیل بهترین انتخاب محسوب می شود.

قهوه ساز چند منظوره

اغلب، برندهای مختلف شروع به تولید دستگاه های اسپرسوساز بیشتری برای جذب مشتریان بیشتر می کنند. یعنی علاوه بر تهیه قهوه و کاپوچینو، می توانید قهوه فرانسوی را نیز از همین دستگاه تهیه کنید. بسیاری از ویژگی های یک دستگاه مطمئناً محبوبیت آن را افزایش می دهد.

خلاصه

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، در پاسخ به این سوال که قهوه ساز چیست، می توان گفت دستگاهی که برای تهیه قهوه استفاده می شود، قهوه ساز نامیده می شود. دستگاه قهوه ساز از سه قسمت اصلی مخزن آب، مخزن قهوه و قوری تشکیل شده است که برای قهوه سازهای مختلف به ترتیب های مختلف قابل نصب می باشد. از انواع دستگاه های قهوه ساز می توان به اسپرسوساز دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، فوق اتوماتیک، موکاپوت، آئروپرس، قهوه ساز، کپسول ساز، ویتنامی، کومکس، پرکولاتور، قهوه ساز، فرنچ پرس، ایبریک و وکیوم ساز اشاره کرد.

ماخذ مقاله:  https://www.entekhabcenter.com/coffee-maker-price

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.