ارتودنسی دندان نیش

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

ارتودنسی دندان نیش


دندان نیش در گوشه قوس دندانی قرار دارد و نقش مهمی در زیبایی لبخند و تعادل چهره دارد. وضعیت نامنظم این دندان ها می تواند بر اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی بگذارد. اما مشکل اینجاست که یکی از رایج ترین بی نظمی های دندانی مربوط به دندان نیش است. آیا شما جزو افرادی هستید که دندان های نیش بیرون زده یا مخفی دارند؟ به نظر شما ارتودنسی چگونه به این وضعیت دندانی پاسخ خواهد داد؟ در این مقاله به انواع مشکلاتی که ممکن است در دندان نیش رخ دهد، می پردازیم. اگر می خواهید با روش های مختلف ارتودنسی آشنا شوید، مجموعه مقالات انواع ارتودنسی را دنبال کنید.



آبجو را بشناسید

دندان ها یکی از مهم ترین دندان ها در بسیاری از گونه های جانوری هستند. از این دندان ها برای برداشتن یا بریدن غذا استفاده می شود. در اکثر حیوانات، دندان نیش معمولا بزرگترین دندان است. در پستاندارانی مانند انسان 4 دندان نیش در جلوی هر فک و در کناره های دندان های جلویی وجود دارد.

همانطور که در مقدمه ذکر شد، دندان ها می توانند کج، کوتاه یا بلند باشند. اطلاعات زیر را در مورد نظافت سگ یاد خواهید گرفت. یکی از نگرانی هایی که مردم در مورد درمان ارتودنسی دارند این است که درمان چقدر طول می کشد

دارای صلاحیت در زمینه ارتودنسی نیش

افرادی که شرایط زیر را دارند بهترین کاندید برای ارتودنسی نیش هستند، از جمله:

شلوغی بیش از حد دندان ها در فک بالا یا پایین

انحراف و کج شدن دندان ها

وجود نیش های پنهان

ناحیه فک کوچک

نیش ها به سمت کام یا گونه ها مایل شده اند


چرا دندان نیش غیر طبیعی می شود؟

شایع ترین علل و عواملی که در بروز این اختلالات دندانی نقش دارند عبارتند از:

وجود دندان های اضافی

گاهی اوقات عدم تعادل به دلیل وجود دندان های اضافی در فک ها ایجاد می شود. این امر باعث فشرده شدن یا باریک شدن فک می شود و جایی برای رشد و رویش دندان نیش باقی نمی گذارد و در نتیجه از فک خارج می شود یا منحرف می شود.


عادات بد دهان

عادات بد دهان از جمله مکیدن انگشت شست، مکیدن بیش از حد بطری و سس در دوران کودکی، قرار دادن سر مداد و خودکار و سایر اشیاء در دهان می تواند باعث ایجاد نقص های مختلفی در باز شدن دهان شود.

این ناهنجاری بر روی نیش ها اثر منفی می گذارد و باعث آسیب آنها می شود.


کوچک بودن فک یک ویژگی ارثی و تأثیرگذار است

برخی از افراد از نظر ژنتیکی فک های کوچکی دارند و به همین دلیل تمام دندان هایشان در فک قرار نمی گیرد و برخی از آنها ممکن است خارج از فک رشد کنند. کوچکی فک و کمبود فضا باعث انحرافات دندانی می شود و از آنجایی که نیش فوقانی آخرین رشد در فک است، با ظاهر شدن سایر دندان ها در فک، به دلیل کوچکی فک فضا وجود دارد. حفظ نمی شوند و این دندان ها در خارج از فک و با انحراف رشد می کنند. در نتیجه زیبایی و نظم دهان و دندان را مختل کرده و در نهایت منجر به پوسیدگی و آسیب به سایر دندان ها می شود.


مشکل اساسی

از دست دادن استخوان های فک و ایجاد ضایعات نابالغ می تواند مشکلات زیادی را در سگ ها ایجاد کند و در نتیجه مشکلاتی در گفتار، بلع و جویدن و همچنین مهارت های دندانی ایجاد کند.


ارتودنسی برای سگ های بیرون زده

گاهی اوقات فضای فک بسیار کوچک است و لثه ها از فک بیرون می زنند. در نتیجه برای بهبود وضعیت پوسیدگی دندان و سایر دندان‌ها، متخصص ارتودنسی ابتدا فضای کافی ایجاد می‌کند و سپس سعی می‌کند پوسیدگی دندان را به حالت اولیه خود و به فضای ایجاد شده هدایت کند.

در این شرایط بهتر است ارتودنسی فک بالا و پایین انجام شود. اگر فضای آزاد کافی وجود نداشته باشد، ارتودنتیست را می توان مجبور به کشیدن دندان های آسیاب کوچک کرد، بنابراین نه تنها فضای آزاد ایجاد می کند، بلکه دندان نیش را در جهت درست هدایت می کند. اگر می خواهید در مورد ارتودنسی غیرجراحی مطالعه کنید، در مورد ارتودنسی استتاری مطالعه کنید.



ارتودنسی دندان نیش فوقانی

جالب است بدانید آخرین دندانی که در فک سگ رشد کرده و ظاهر می شود، فک بالایی است. گاهی اوقات به دلایلی ممکن است در فک پنهان شود. از آنجایی که این دندان ها تاثیر عمده ای در زیبایی لبخند افراد دارند، نمی توان آنها را برای رفع عیوب کشید. درمان ارتودنسی به همین منظور انجام می شود و از بهترین پزشکان، ابزار و ماشین آلات برای رفع عوارض و مشکلات و در نهایت کمک به زیبایی لبخند بیمار استفاده می شود.


سگ ها اخیرا واکسینه شده اند

گاهی دندان‌های نیش آسیب دیده و پوسیده می‌شوند، فقط پس از مراجعه به کلینیک ارتودنسی متوجه می‌شوید که دندان پوسیده است، دندان‌های نیش شیری هستند، نیش‌های اولیه و دائمی شما هنوز از فک بیرون نیامده‌اند و هنوز بیرون نیامده‌اند. . . در این حالت می گوییم نیش ها در فک پنهان شده اند. متخصص ارتودنسی پس از انجام معاینات لازم از روش های ارتودنسی استفاده می کند و به دلیل خالی بودن فضای پس از افتادن دندان های شیری، به بیمار کمک می کند تا دندان نیش پنهان خود را از فک قبلی خارج کند و در موقعیت اولیه دیده شود. اگر اغلب هنگام خواب گریه می کنید و اغلب از اطرافیان پنهان می شوید. ممکن است تنفس شما قطع شده باشد.

پس از ایجاد شکاف، جراح فک و صورت نیز به توله سگ دستور می دهد تا با استفاده از قلاب به موقعیت اولیه خود بازگردد. در این درمان از روش دندانپزشکی ثابت استفاده می شود و پس از نمایان شدن دندان های سگ از طریق جراحی ساده، دندان ها روی دندان ها قرار می گیرند و سپس با استفاده از یک زنجیر کوچک به نخ دندان متصل می شوند.


عواقب حل نشدن مشکلات سگ چیست؟

محققان اخیرا شواهدی یافته اند که نشان می دهد بیماری پریودنتال (بیماری لثه) ناشی از بهداشت نامناسب دهان است. این عفونت ها می توانند وارد جریان خون شده و باعث بیماری قلبی شوند. اگر لثه های شما نامنظم و ناسالم باشد، می تواند منجر به بسیاری از مشکلات دندانی و فکی شود.

بنابراین برای رهایی از مال اکلوژن بهتر است با کمک درمان ارتودنسی توسط یک متخصص ارتودنسی خوب، دندان ها را صاف کنید. به این ترتیب و با نظم دهی به دندان های خود می توانید بهداشت دهان و دندان را راحت تر از قبل حفظ کنید.


بعد از جراحی نیش و ارتودنسی چه باید کرد؟

اگر بافت های دهان بعد از جراحی متورم شدند، استفاده از کمپرس یخ توصیه می شود.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

در چند روز اول پس از جراحی از غذاهای نرم که جویدن آنها آسان است استفاده کنید.

از خوردن غذاهای سفت و ترد که ناحیه عمل را تحریک می کند خودداری کنید.

2 هفته پس از جراحی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.



مشاهده منبع: https://realtimedentist.com/1399/02/دندانپزشک-خوب-در-شیراز-لیست-بهترین-دند/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.