درب شیشه ای ضد حریق

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

درب شیشه ای ضد حریق


نوعی درب که در ساختمان ها استفاده می شود، درب نسوز است. این درب ها با متریال های خاص این قابلیت را دارند که از سرایت آتش به محیط های دیگر جلوگیری کرده و مقاومت بالایی از خود نشان دهند. انواع مختلفی از این درب قابل تولید است که هر کدام با توجه به نیازهای محیطی قابل استفاده است.

امروزه با توجه به ضوابط و استانداردهای ایمنی در ساخت و ساز ساختمان، استفاده از درب ضد حریق ضروری است که عموماً باید در ساختمان هایی با تعداد واحد و ارتفاع زیاد استفاده شود. بنابراین استفاده از درب ضد حریق در ساختمان های بالاتر از 23 متر الزامی است. بنابراین این درب ها باید بر اساس قوانین و مقررات سازمان آتش نشانی ساخته شوند.


مدل های مختلف درب بر اساس مواد مورد استفاده تعیین می شود.

• درهای چوبی نسوز

• درب فولادی نسوز

• درب های شیشه ای نسوز

این مقاله در مورد درب های شیشه ای نسوز صحبت می کند.


درب شیشه ای نسوز

همانطور که گفته شد درب ضد حریق مدل های مختلفی از جمله درب چوبی، درب فلزی و درب شیشه ای وجود دارد. این درب ها را می توان با توجه به نیاز به روش های مختلف از جمله کشویی، لولایی و ... تولید کرد. اما درب ضد حریق شیشه ای در دو نوع درب و تک درب قابل تولید می باشد.

درب های ضد حریق شیشه ای کاملا نسوز نیستند اما می توانند تا چند ساعت از سرایت آتش فورا به سایر قسمت های ساختمان جلوگیری کرده و گسترش آتش را به تاخیر بیندازند. البته اگر در این درب ها از مواد مرغوب استفاده شود، مدت زمان بیشتری می توانند در برابر آتش و حرارت مقاومت کنند.

این درب ها را می توان با استفاده از شیشه های مقاوم با ضخامت های مختلف، با مقاومت حرارتی بالا و خطر شکستگی بسیار کمی ساخت. برای ساخت شیشه های به کار رفته در این درب ها باید از دستگاه برش مخصوص و دور تا دور آن از نوارهای آتش نشانی استفاده شود.

دقت نصب این نوارها بسیار مهم است، زیرا نقش مهمی در جلوگیری از ورود دود یا گازهای سمی به محیط های دیگر ساختمان دارند.


مزایای درب های شیشه ای نسوز عبارتند از:

• مقاوم در برابر آتش برای جلوگیری از حریق و انتقال آتش با محیط های دیگر

• استفاده از شیشه مات به عنوان ماده شفاف برای انتقال نور به قسمت های دیگر

• مقاومت در برابر ضربه و فشار بالا

• زیبایی محیط

و…


زمینه های کاربرد درب های شیشه ای مقاوم در برابر آتش

از این نوع درب ها می توان در اماکن عمومی و پرتردد مانند مراکز خرید، ادارات، مجتمع های بزرگ مانند بیمارستان ها و ... استفاده کرد و علاوه بر آن در ساختمان های سیاسی با شرایط حساس تری نیز استفاده کرد. از این نوع درب ها استفاده می شود. اتاق‌های کارخانه یا سرور از دیگر مکان‌های دارای درهای شیشه‌ای هستند که می‌توانند در برابر آتش محافظت کنند.

با توجه به اینکه متریال اصلی استفاده شده برای این درب ها شیشه است، می تواند زیبایی محیط را افزایش دهد.


انواع درب شیشه ای نسوز

درب های شیشه ای نسوز در دو نوع کشویی و لولایی قابل ساخت می باشند که بسته به شرایط محیطی قابل استفاده می باشد. درب ضد حریق لولایی در دو حالت تک درب و دو درب قابل تولید می باشد، علاوه بر این از این درب می توان به عنوان درب ثابت و درب باز استفاده کرد. این مدل درب شیشه ای نسوز معمولا برای ساخت شیشه های ضد دود یا درب کشویی نسوز استفاده می شود.

ادامه مقاله: https://baharidoor.com/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.