چگونه از ناخن های خود مراقبت می کنید؟

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

چگونه از ناخن های خود مراقبت می کنید؟

چگونه از ناخن ها مراقبت کنیم - فاطمه حبشی
داشتن ناخن های سالم و قوی آرزوی هر خانمی است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه ناخن هایی قوی و سالم داشته باشید و از زیبایی دست های خود مراقبت کنید.
ابتدا به طور خلاصه به برخی از نکات اصلی که در مقاله در مورد چگونگی بهبود سلامت و زیبایی ناخن ها اشاره کردیم، خواهیم پرداخت.
از استون استفاده نکنید.
از مانیکور مکرر ناخن خودداری کنید.
دستان خود را با آب گرم لمس نکنید.
برای مدت طولانی از لاک ناخن استفاده نکنید.
ناخن هایتان را خیلی بلند نکنید و مرتب و صاف کوتاه کنید.
سرفصل های اصلی این صفحه
برای داشتن ناخن های سالم از روغن زیتون استفاده کنید
استفاده از روغن زیتون بهترین راه برای براق کردن ناخن هاست. اگر می خواهید ناخن های سالم داشته باشید، از روغن زیتون استفاده کنید. می توانید مقداری روغن زیتون را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را روی دستان خود ماساژ دهید یا قبل از لاک زدن این کار را امتحان کنید تا ناخن هایتان براق و درخشان شود. اگر ناخن های ریش دارید، می توانید از روغن زیتون برای تقویت پوست اطراف ناخن های خود استفاده کنید.
همچنین بخوانید: درمان اسیدی پوست و فواید شگفت انگیز آن برای درمان لک و آکنه
برای تقویت ناخن هایتان از آب لیمو استفاده کنید.
ناخن ها اغلب در تماس با مواد شیمیایی یا شوینده یا حتی گرد و غبار آسیب می بینند و زرد می شوند. استفاده از آب لیمو یک راه بسیار موثر و قدرتمند برای از بین بردن لکه های زرد است. داخل یک کاسه آب بریزید و چند قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید سپس دستان خود را در آن فرو کنید و ماساژ دهید.
سرکه برای تقویت ناخن مفید است
همچنین می توانید از سرکه برای تقویت ناخن های خود استفاده کنید. مقداری سرکه را در آب حل کنید و با خلال دندان بشویید.
وازلین به ناخن ها درخشندگی می دهد
استفاده از وازلین یک راه عالی برای تقویت ناخن ها و براق و براق کردن آن ها است. می توانید قبل یا بعد از دوش گرفتن یا قبل از رفتن به رختخواب روی ناخن های خود وازلین بزنید. ناخن های شما را تقویت می کند و تاثیر زیادی در رشد ناخن های شما دارد.
عسل داروی سلامت ناخن شماست
اگر ناخن های شما آسیب دیده یا حساس شده اند یا پوست اطراف آن آسیب دیده است، استفاده از عسل را فراموش نکنید، عسل انگشتان و ناخن های شما را التیام می بخشد. می توانید مقداری عسل را گرم کنید و انگشتان خود را به مدت بیست دقیقه در آن قرار دهید. این روش حتی زخم های شدید را درمان می کند و در بهبود آنها موثر است. عسل ضد باکتری است و باکتری ها و میکروب های بین ناخن های آسیب دیده را از بین می برد و از بروز هرگونه بیماری پوستی و عفونی روی ناخن جلوگیری می کند.
بیشتر بخوانید: عوارض و خطرات رنگ کردن مو برای برخی افراد
ناخن های خود را با روغن کنجد قوی کنید
در طب سنتی روغن کنجد یک داروی قوی برای جلوگیری از شکنندگی و ترک خوردن ناخن است. مقداری روغن کنجد را در یک کاسه گرم کنید و ناخن های خود را در آن قرار دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که ناخن هایتان خیلی نرم شوند. با این روش ناخن های شما براق و نو می شوند.
به ناخن های خود استراحت دهید
ناخن ها نیز مانند پوست و مو به استراحت نیاز دارند. آنها باید برای مدتی از تمام مواد شیمیایی دور بمانند. استفاده مداوم از لاک ناخن و موارد دیگر باعث می شود که ناخن های شما رنگ و فرم خود را از دست بدهند. پس به ناخن های خود به دور از مواد شیمیایی استراحت دهید تا رنگ اصلی و طبیعی خود را از دست ندهند.
امیدواریم با مطالعه این مطلب از سایت زیبایی فاطمه حبشی هر چه زودتر از ناخن های خود مراقبت کنید تا سلامت آن ها تضمین شود.
چگونه از ناخن های خود مراقبت می کنید؟
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.