چگونه یک مشاور تحصیلی خوب شویم

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

چگونه یک مشاور تحصیلی خوب شویم


چگونه یک مشاور تحصیلی خوب باشیم

سلام به همه عزیزانی که این مقاله را می خوانند. امیدوارم روزگار مطابق میل شما باشد و روزها مطابق میل شما باشد. اگه نبود خودت درستش میکنی امروز در این مقاله می خواهیم به موضوعی بپردازیم که در بین مبتدیان و تازه واردان بسیار مورد توجه و تکرار است و آن چیزی نیست جز اینکه چگونه یک مشاور تحصیلی خوب باشیم. شاید سوال شما این باشد که مهارت های فنی و حرفه ای یک مشاور تحصیلی چیست؟ چگونه مشاوره تحصیلی بدهیم؟ چگونه مشاور کنکور شویم؟


به عنوان فردی که قبلا دانشجو بوده و هنوز به عنوان مشاور تحصیلی کار می کند. من سعی می کنم تمام تجربیات و اطلاعات قابل تعمیم خود را ارائه دهم.

چگونه یک مشاور تحصیلی خوب شویم؟

برای تبدیل شدن به یک مشاور پذیرش خوب و مشاور یادگیری حرفه ای، باید به یک سری نکات ویژه توجه کنید. برای پاسخ به سوال "چگونه می توانم مشاور تحصیلی شوم؟" نکات جامع و قابل تعمیم ارائه کردم.


ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب

مطالعه دقیق موضوعات ناظر علمی:

در مورد سامورایی، شمشیر او مقدس و غیرقابل انکار است. برای اینکه یک مشاور تحصیلی خوب باشد، مطالعه و کتاب باید مقدس و جدانشدنی باشد و بهترین راه مطالعه دروس را بداند. زیرا مشاوره مبتنی بر دانش است و دانش با مطالعه به دست می آید. خودآموزی البته مقوله وسیعی است و محدود به کتاب و کتابخوانی نیست. اما با وجود پیشرفت چشمگیر فناوری و اینترنت، بهترین و عمیق ترین نوع یادگیری و مطالعه روش سنتی آن یعنی کتاب است. زیرا به تحلیل و تبیین موضوعات مختلف می پردازد و در نهایت ما را به نتیجه ای می رساند که اجباری نیست و صرفاً اشتراک علم و تجربه است که به راحتی در رسانه های دیگر یافت نمی شود.

مشاورانی که به روز نیستند یا هر دقیقه خود را به روز نمی کنند می توانند به جرات بگویند که استعفای خود را امضا کنند و به سراغ کار دیگری بروند. چون امروزه علم سرعت سرگیجه آوری دارد و باید با آن سرعت پیش رفت. بدون ستایش صحبت کردن؛ اگر آن را به روز نکنید، نمی توانید با دانش آموزان خود تعامل داشته باشید. یا در خوشبینانه ترین موارد، تعاملات مؤثر و سازنده داشته باشند. این اصلاً خبر خوبی برای مشاوران نیست، دانش‌آموزان امروزی به هر چیزی که جرات استفاده از فناوری شبکه‌های اجتماعی و مهم‌تر از آن فناوری دور انداختن کلیشه‌ها و سنت‌های نادرست قدیمی را دارند، شک دارند. این مشکل هر از چند گاهی ممکن است شما را آزار دهد و پاسخ های شما برای آنها بسیار مهم و موثر است. اگرچه ممکن است آنها به شما مراجعه نکنند.


ویژگی های یک مشاور تحصیلی آگاه:

به نظر من مهم ترین ویژگی هر فرد در زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران میزان درک و خویشتن داری است. صرف نظر از بحث مشاوره، همه ما انسان ها به افرادی نیاز داریم که ما را درک کنند تا بتوانیم در مورد خستگی و آسیب هایی که جامعه در طول روز به ما وارد می کند، بحث و تبادل نظر کنیم. از آنها مرهمی به نام صلح و عشق بگیریم. اگر اکنون سمت مشاور تحصیلی را برعهده دارید، با دانشجویانی سروکار دارید که برای اولین بار در این راه و در این کتاب فشارهای زندگی را تجربه می کنند. شاید این خوشبینانه ترین وضعیت باشد. چون ممکن است پدر و مادرش را از دست داده باشد، ممکن است اوتیسم خاص داشته باشد، ممکن است اعتیاد به مواد مخدر یا یک بحران اجتماعی و غیره داشته باشد، همه اینها مستلزم درک او هستند، اما در مورد کاری که او باید انجام دهد، احساس درک ایجاد کنید. طرف دیگر؟


بیایید با جان و دل به او گوش دهیم: جای خود را رها کنیم و به او تعظیم کنیم، لبخندی بر لب داشته باشید، خود را آراسته و خوشبو کنید، به هیچ وجه در گفتگوی او دخالت نکنید، مکانی آرام برای او آماده کنید. , چیزها عوامل حواس پرتی مانند تلفن همراه را خاموش کنید یا در کشو بگذارید. به طور کلی موارد ذکر شده از متداول ترین و قابل اعتمادترین راه های ایجاد احساس درک و شنیده شدن در خواننده است.

نه واقعا؛ اکیداً توصیه می کنم در طول جلسه از تلفن خود استفاده نکنید. .

یک مشاور طولانی مدت برای اینکه یک مشاور خوب باشد باید شنونده خوبی باشد. همانطور که با دقت بیشتری گوش می دهید، برای تجزیه و تحلیل بیشتر امتیاز می گیرید، که در نهایت به مشاوره بهتر منجر می شود. حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه شنونده خوبی باشیم؟ راه حل های ساده ای وجود دارد که مهم ترین آنها کاهش یا کاهش ترافیک ذهنی است که در انجام کارهایی مانند مدیتیشن بسیار مفید است.

راه حل دوم ایجاد محیطی آرام و امن است تا دانش آموز بتواند در آرامش خود را ابراز کند.


بدون قضاوت:

متأسفانه، قضاوت نکردن به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما تبدیل شده است. اما راه هایی برای بهبود آن وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است. اما شاید بتوانید به ما بگویید که چگونه وقتی چنین حجمی از اطلاعات را از شخصی دریافت می کنیم، ناخودآگاه او را قضاوت نمی کنیم؟ پاسخ این است که شاید واقعاً نتوانیم. اما حداقل چند کار وجود دارد که باید انجام دهیم تا کمترین مشکل را پیدا کنیم. مثلاً وقتی دانش آموزی از مشکلات خود یا خانواده ای که در وضعیت مناسبی قرار ندارد صحبت می کند. می توانید به خود بگویید که کار بسیار دشواری در پیش دارید یا غیر قابل تعمیر است، که برای رابطه مداوم بین شما و دانش آموزتان بسیار بسیار مخرب است. به جای ایجاد چنین فرضیاتی در ذهن خود سعی کنید قدرت خود را افزایش دهید یا به راه حل های مثبت تری بیاندیشید و یا در صورت احساس نیاز با همکاران با تجربه بیشتر یا کارشناسان سطح بالاتر مشورت کنید. . این نوع رفتار نه تنها رابطه شما و دانش آموزتان را بسیار قوی تر و قوی تر می کند، بلکه باعث می شود از این تلاش و کوشش احساس ارزشمندی و رضایت بیشتری داشته باشید.


از محدوده کاری یک مشاور تحصیلی آگاه باشید:

شناخت حدود و قدرت بر هر فردی در هر عصر و نقشی لازم و ضروری است. اما در برخی نقش ها و موارد، در واقع بحثی حیاتی است. به عنوان مثال برخی از مشاوران که متأسفانه تجربه زیادی دارند، بر اساس مواردی که در برخی افراد دیده اند، پیشنهاد می کنند که گاهی اوقات منجر به اثرات غیرقابل قبولی می شود. یکی از بارزترین آنها تجویز دارو بدون دانش و تخصص پزشکی است.

یک مشاور خوب می داند که هیچ چیز مهمتر از سلامت دانش آموز نیست. حتی اگه به ​​نتیجه دلخواهت نرسید وارد رشته ای که دانش کافی نداری دوست عزیزم!!!!!!


آشنایی با اختلالات روانی:

این یکی از ویژگی هایی است که شما را به یک مشاور حرفه ای تبدیل می کند. اکنون ممکن است از خود بپرسید که چرا باید در مورد جدایی بدانید؟

پاسخ های زیادی برای این سوال وجود دارد. اما در اینجا به 2 مورد از مهمترین دلایل شناخت و اعتماد به اختلالات روانی می پردازیم:

1- در گام اول باید بگویم که ما به عنوان مشاور تحصیلی در صورت حدس زدن یا حتی تشخیص اختلال فقط می توانیم به دانش آموزان خود پیشنهاد کنیم که به متخصص یا روانشناس مراجعه کنند و بر حق ورود به این موضوع تاکید می کنم. رشته. در هر صورت ما درمان دارویی نداریم.

اما دلیل دوم طبیعتاً زمانی است که شما اختلال دانش آموزی را می بینید و علائم و الگوی رفتاری صحیح را می شناسید. مطمئنا شما می توانید رفتار بهتر و مناسب تری برای آن فرد داشته باشید.

فداکاری، ویژگی های یک مشاور عالی تحصیلی:

ایثار یکی از صفاتی است که انسان را در هر نقش و مسئولیت و در هر جامعه ای از همسالانش متمایز می کند. اما تولید این کیفیت نیاز به صبر دارد. ما شما را تشویق می کنیم که صبور باشید و در عجله خود این عادت را تلقین نکنید یا ایجاد نکنید. اما ایثار چیست؟

در یک تعریف کلی می توان گفت که ایثار به معنای انجام کارهایی فراتر از وظیفه یا کنار گذاشتن حقوق یا اختیارات خود برای رسیدن به یک آرمان اخلاقی یا هدف والا و یا حتی منفعت عادلانه است. اما باید مواظب باشید که این ایثار به عنوان وظیفه دیگران تعریف نشود. همچنین این از خود گذشتگی نباید باعث سوء تعبیر شود و فقط باید نوعی فداکاری دوستانه باشد.


کم کاری:

حقیقت این است که همه کارها راهی برای امرار معاش است. اما فراموش نکنیم قبل از ورود از ماهیت کار خود مطلع شویم. مثلاً شخصی که شغل فروشندگی را انتخاب می کند، شاید هدفش گرفتن حقوق و سود بالا باشد. اما فردی که شغلی مانند تدریس، مشاوره، پزشکی را انتخاب می کند باید هدفی مانند ارتقای سطح علوم اجتماعی، کمک به همسایه یا نجات جان مردم و یا به طور کلی بهبود جامعه خود و سرمایه گذاری در دیگری داشته باشد. چیزهای مهم. بنابراین، چند موقعیت وجود دارد که به این نکته توجه نمی شود و اتاق کار یا اتاق مشاوره را با اتاق بازار ترکیب می کند. می توان گفت که آنها بسیار موفق هستند. اما من سعی می کنم به شما بگویم که اگر این افراد انرژی خود را در زمینه هایی مانند بازار یا تجارت بگذارند، خوشحال تر و خوشحال تر خواهند شد. پس لطفا اگر شروع به مشاوره کردید به دانش آموز به چشم مشتری نگاه نکنید و سعی کنید آرام و فهمیده باشید و به او کمک کنید.


مطالعه از منبع:  https://pourdastmalchi.net/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.